Jakie samochody osobowe naprawdę kupują Polacy?

Przedstawiając comiesięczne statystyki rejestracji samochodów osobowych w Polsce pokazujemy tylko ogólny obraz tego, jak wygląda polski rynek. Rynek, który zdominowały firmy rejestrujące 60-70 proc. aut osobowych w kraju. Nie jest to jednak pełny obraz tego, jakie auta kupują Polacy. Bo przecież nie wszystkie duże firmy kupujące setki aut należą do Polaków, a dla firm kluczowe czynniki determinujące do zakupu konkretnego modelu są zupełnie inne niż dla osób prywatnych. Sprawdźmy więc jak w tym roku rzeczywiście wygląda rynek samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych.

Podobnie jak w przypadku ogółu sprzedaży dominowała Škoda. Czeska marka zamknęła poprzedni rok z najlepszym wynikiem, lepszym od Toyoty, Opla i Volkswagena. Ta czwarta marka to jeden z faworytów wśród firm, ale nie wśród osób prywatnych. Co ciekawe, piąte miejsce w rankingu zajmowała KIA. Koreański producent idzie do przodu jak burza dzięki dobrej sprzedaży modelu Sportage.

Najpopularniejszym modelem zeszłego roku okazała się Škoda Fabia, która wyprzedziła Toyotę Yaris i Opla Corsę. Nie trzeba być jasnowidzem by domyślić się, na jakie auta było stać Polaków. Nie na żadne Octavie czy Golfy, lecz na samochody segmentu B i to te dobrze skalkulowane, które można kupić w przedziale 40–45 tys. zł z sensownym wyposażeniem. Pierwszym kompaktem w rankingu sprzedaży klientom indywidualnym jest czwarty Opel Astra, a na szóstym miejscu VW Golf. Škoda Octavia? Dopiero dwunasta, niżej od Dacii Duster, Kii Sportage czy Opla Mokki. Ranking pokazuje więc jak bardzo Polacy upodobali sobie crossovery.

Tak, Polacy lubią Skody, ale raczej Fabie

To był jednak rok 2015, a teraz przyjrzyjmy się bieżącemu. Minął właśnie pierwszy jego kwartał i na prowadzenie wysunęła się Toyota. Obecnie marka ta wyprzedza Opla i Škodę. Volkswagen jest na czwartym, a KIA pozostaje na piątym miejscu. Numerem jeden w segmencie premium jest Mercedes-Benz, a na drugim miejscu Audi. BMW jak widać nie jest i nie było liderem segmentu premium, chyba, że mówimy o menedżerach zachodnich koncernów. Polacy wybierają chętniej Mercedesy i Audi – tak było również w zeszłym roku.

Toyota zamknęła marzec wynikiem 5 659 samochodów zarejestrowanych na osoby prywatne. To tylko 180 rejestracji mniej niż przeprowadzono na firmy. Numerem jeden wśród modeli jest Yaris. Jednak ciekawie wygląda grupa pościgowa. Zwłaszcza Opel Astra, który jest nie tylko tegorocznym liderem wśród kompaktów, ale też drugim najchętniej kupowanym w tym roku samochodem wśród klientów indywidualnych. Astra wyprzedziła nie tylko Corsę, ale też zeszłorocznego lidera Fabię. Dzięki temu Opel jest drugą najpopularniejszą marką. Trzecią pozostaje Škoda i model Fabia.

Warto zaznaczyć, że na dwadzieścia najlepiej sprzedających się w tym roku modeli, aż siedem to kompakty i sześć to crossovery, pod warunkiem, że Škody Rapid nie nazwiemy kompaktem. Jeżeli przyjmiemy, że stanowi ona segment B, to w pierwszej dwudziestce mamy tylko sześć takich modeli i do tego jedno auto segmentu A, jakim jest Toyota Aygo. Czy Polacy się bogacą? Być może.

Podczas premiery nazwano nową Astrą "nową gwiazdą Opla". Okazało się, że słusznie

Porównując to z ubiegłym rokiem, Polacy rzucili się na Astrę, która zanotowała w stosunku do ubiegłorocznego, pierwszego kwartału 63,7-procentowy wzrost zainteresowania. Szkoda, że nie znamy skali zainteresowania nową Astrą i poprzednią generacją, która nadal jest w sprzedaży. I to wszystko przy ponad 50-procentowym spadku zainteresowania Corsą.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

20 najchętniej kupowanych modeli samochodów przez klientów indywidualnych w Polsce w okresie styczeń-marzec 2016
Pozycja Model Liczba rejestracji
1. Toyota Yaris 1 973
2. Opel Astra 1 721
3. Skoda Fabia 1 521
4.  Toyota Auris 1 198
5. Oepl Corsa 1 033
6. Opel Mokka 958
7. Kia Sportage  949
8. Volkswagen Golf 934
9. Skoda Rapid 884
10. Renault Clio 804
11. Skoda Octavia 802
12. Nissan Qashqai 753
13. Dacia Duster 733
14. Hyundai Tucson 719
15. Toyota Corolla 675
16. Honda Civic 654
17. Toyota Aygo 620
18. Mitsubishi ASX 612
19. Ford Focus 593
20. Volkswagen Polo  587
Tabelę przygotowano na podstawie danych pzpm.org.pl

Wysoki wzrost popytu odnotowano w przypadku Toyoty Aygo (61,5 proc.), a także Hondy Civic (47,3 proc.) i Mitsubishi ASX (45,7 proc.). Realnie Polacy stracili zainteresowanie Volkswagenem Golfem (numerem 1 marca w rejestracjach ogólnych) oraz Škodą Rapid, Škodą Octavią (liderem rynku), Volkswagenem Polo i Dacią Duster.

Statystyki sprzedaży — Volkswagen i Škoda na czele rankingów wśród firm

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego ogłosił wyniki sprzedaży pojazdów osobowych do firm za marzec 2016 roku i pierwszy kwartał bieżącego roku….

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Karawan też można stuningować! Ford Mustang Red Tail (2012) - lotnicze aspiracje [wideo] Wyższe stawki za OC dla kierowców z punktami karnymi Dźwięki samochodów z rury PCV[wideo] Detroit: Jak pokaz, to tylko w stylu GM BMW 1 M Coupe w towarzystwie M3 Sport Evo [wideo] Konfigurator Giulietty, czyli jak powstaje piękno Leib BMW 1M Coupé Stufe II (2013) Ford Kuga (2016) - mocny lifting crossovera Kompaktowy SUV na sterydach - BMW X1 z M-Pakietem Scirocco w UK dostanie nowe silniki SEAT Ibiza - wideo promujące

Popularne w tym tygodniu:

Policja szykuje się do akcji "Edward". 26 września wielka mobilizacja drogówki całej UE Grupa SPEED tym razem przegięła. Chyba nie tak powinien wyglądać policyjny pościg McLaren Senna wart blisko 6 mln złotych został sprzedany w Warszawie Brabus G900 V12 szokuje mocą i osiągami Druga strona ekologii. Kierowcy samochodów padają ofiarą linczu Bolidem po czeskiej autostradzie. Ktoś ma fantazję Niemcy protestują przeciwko SUV-om. I mają trochę racji Rozbił wspaniałe Lamborghini Diablo niedługo po zakupie Mercedes AMG GT 63 S o mocy 830 KM. Osiągi oszałamiają Autobox zmodernizuje 351 ciężarówek Star 266 dla wojska. Dobrze, bo są niebezpieczne Rowerzyści nie zawsze mają pierwszeństwo. Szkoda, że o tym zapominają Młodzi kierowcy są niebezpieczni. Czas wdrożyć nowe przepisy