Wielkie starcie w segmencie E: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [cz.2]

Czas na kontynuację pucharu segmentu E. W poprzednim starciu zmierzyły się ze sobą dwa najnowsze samochody tej kategorii: Mercedes Klasy E i Volvo S90. Dzisiaj do walki staje przedstawiciel Włoch: Maserati Ghibli i reprezentant Wielkiej Brytanii: Jaguar XF.

Ten artykuł ma 4 strony:

Maserati Ghibli vs Jaguar XF — wstęp

Na wstępie rozstrzygnijmy poprzednie starcie. Wybór należał do Was. Postawiliście na… Volvo S90! Szwedzki sedan wygrał z Mercedesem Klasy E, ale o włos. W momencie publikacji tego artykułu wynik wynosi 260 do 256 dla Volvo. Różnica była więc minimalna. Co ciekawe, początkowo S90 prowadziło zdecydowanie. Wyścig wyrównał się dopiero pod koniec. Tym razem, w drugiej parze turnieju stają do walki Maserati Ghibli i Jaguar XF. Włoski sedan został przedstawiony w 2013 roku podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Dołączył on do wąskiej gamy Maserati i uzupełnił portfolio wozów czterodrzwiowych, obok większego Quattroporte.

W przeciwnym narożniku stoi potężny i dynamicznie wyglądający sedan z Wielkiej Brytanii — Jaguar XF. Jest to druga generacja tej linii modelowej. Auto zostało wprowadzone na rynek w ubiegłym roku. W stosunku do poprzedniej generacji jest 7 mm krótsze, ale ma 51 mm większy rozstaw osi, co powinno zagwarantować sporą ilość miejsca na tylnej kanapie. Tak jak poprzednim razem, zanim dokładnie porównamy wymiary adwersarzy, przyjrzyjmy się im w bezpośrednim porównaniu wyglądu.

Samochody Jaguara w ostatnich latach stały się bardziej dynamiczne. Mają wyraźniejszy charakter i doskonale łączą klasyczne, eleganckie linie z nowoczesnymi, ostrymi detalami. Maserati Ghibli swoją elegancję zawdzięcza głównie typowej sylwetce sedana. Cała reszta kształtów i detali, które tworzą ten wóz, ma włoski, sportowy charakter. W Maserati jest więcej agresji niż w Jaguarze, co naturalnie czyni ten wóz mniej dyskretnym.

Zobacz również: Jaguar F-Type R. Pierwsza jazda nowym brytyjskim coupe

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Wybieramy najlepszy samochód segmentu E

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Fiat 125 - poznaj całą rodzinę z Włoch Zarządzanie pojazdami i mobilnymi pracownikami. Technologie zmieniają sposób, w jaki pracujemy Flota egzotycznych samochodów policji w Dubaju W redakcji Autokult.pl #9 - czym jeździmy w trakcie majówki? 10 najbardziej wyczekiwanych samochodów 2016 roku 100 samochodów, które musisz poprowadzić przed śmiercią [cz. 4] Zwykłe auta dawcami dla supersamochodów [cz. 1] 100 samochodów, które musisz poprowadzić przed śmiercią [cz. 1] Wybraliście najlepszy samochód segmentu E! Przedstawiamy zwycięzców [cz.6] Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4] Mam argument, który przekona Polaków do aut elektrycznych. W nich nie ma co się zepsuć 10 sportowych samochodów wolniejszych od Tesli Model S