Znamy polski cennik nowego Renault Mégane

Polski oddział Renault przedstawił pełny cennik swojego nowego samochodu kompaktowego. Jak wypada Mégane na tle konkurencji?

Cena bazowa nowego Renault Mégane wynosi 59 900 zł. Jest to kwota, którą trzeba zapłacić za odmianę wyposażeniową Life oraz silnik SCe 115. Warto tu jednak zauważyć, że ta wersja silnikowa będzie dostępna w późniejszym terminie, na razie nieokreślonym. Dlatego na razie bazową, najtańszą odmianą jest Life z jednostką Energy TCe 100. Kosztuje ona 62 900 zł.

Mégane jest oferowane także w wersjach wyposażeniowych Zen, Intens, Bose oraz topowej — GT. Jedynym dieslem dostępnym z bazowym Life jest dCi 90 za 67 900 zł. W gamie kompaktu Renault znalazły się jeszcze silniki benzynowe Energy TCe 130 (od 68 900 zł z wyposażeniem Zen), Energy TCe 130 EDC (od 81 600 zł z Intens), GT 205 EDC (od 102 100 zł z GT) oraz motory wysokoprężne dCi 110 (od 74 900 zł z Zen), dCi 110 EDC (od 86 600 zł z Intens) i dCi 130 (od 86 100 zł z Intens).

Naturalnie, bazowa cena nie mówi wiele, póki nie poznamy wyposażenia, jakie wraz z nią otrzymujemy na pokładzie samochodu. Przyjrzymy się więc najważniejszym dodatkom, które dostaniemy na pokładzie wersji Life. Pomińmy przy tym takie elementy wyposażenia ja ABS czy 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, które są standardem w każdym współczesnym samochodzie.

Cennik nowego Renault Mégane

Najważniejsze elementy wyposażenia Life

• regulator prędkości z ogranicznikiem
• 6 poduszek powietrznych, w tym kurtynowe
• 2x ISOFIX na tylnej kanapie
• światła do jazdy dziennej i tylne światła LED
• klimatyzacja manualna
• lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, podgrzewane
• elektrycznie sterowane szyby przednie
• radio z Bluetooth, USB, AUX-IN i wyświetlaczem 4,2-calowym
• felgi stalowe 16-calowe
• silnik 1,6 l Sce 115 z 5-biegową skrzynią ręczną

Po drugiej stronie cennika są oczywiście topowe opcje, które ze zwykłego kompaktu są w stanie zrobić samochód niemal klasy premium. Mégane można uzbroić w szereg zaawansowanych dodatków. Co Renault oferuje najbardziej wymagającym i jak duże kwoty trzeba zostawić u dilera, by wyposażyć w te akcesoria swój samochód?

Wybrane elementy wyposażenia dodatkowo płatnego w Renault Mégane

• Pakiet Multimedia 8,7': system multimedialny R-LINK 2 z ekranem 8,7' + mapa Europy w wersji rozszerzonej - 3500 zł (dla wersji Intens i GT)
• Pakiet Multimedia Premium 8,7': system multimedialny R-LINK 2 z ekranem 8,7' + mapa Europy w wersji rozszerzonej + Bose Sound System - 4500 zł (dla wersji GT)
• Pakiet Techno: przezierny wyświetlacz Head-Up + światła przednie Full LED Pure Vision - 4000 zł (dla wersji Bose)
• Pakiet Premium: fotele przednie podgrzewane + tylna kanapa w układzie 1/3–2/3 z podłokietnikiem + fotel kierowcy z funkcją masażu + kierownica podgrzewana + kierownica pokryta skórą Nappa (typu Bose) + zagłówki na przednich miejscach z regulacją wysokości i regulacją portfelową - 2200 zł (dla wersji Intens)
• Pakiet Bezpieczeństwa Premium: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) + aktywny regulator prędkości (ACC) + system kontroli bezpiecznej odległości (DW) - 2200 zł (dla wersji Intens, Bose i GT)
• lakier metalizowany - 2200 zł
• tapicerka skórzana - 5300 zł (dla wersji Intens i Bose)
• wyświetlacz przezierny HUD - 1500 zł (dla wersji Intens i GT)
• czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania - 1600 zł (dla wersji GT)

Początkowo Renault będzie oferować w Polsce Mégane w limitowanej serii Premiere Edition. Wersja ta ma być dostępna z dwoma silnikami: Energy TCe 100 oraz dCi 110. Mają one kosztować odpowiednio 64 990 i 69 990 zł. Na pokładzie tej specjalnej odmiany znajdzie się między innymi klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, czujnik deszczu i światła, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, podłokietnik na konsoli centralnej, ozdobne chromowane listwy w dolnej części szyb bocznych, felgi aluminiowe 16-calowe, światła przeciwmgielne, przednie światła LED Edge Light i przyciemniane tylne szyby.

Zobacz również: Renault Megane RS - wydech

Przypomnijmy więc — silnik benzynowy dostaniemy w Mégane od 59 900 zł, a diesla od 67 900 zł. Są to jednostki o mocy odpowiednio 115 i 90 KM. Najpierw zajrzyjmy do japońskiej konkurencji. Honda oferuje Civica za 100-konnym silnikiem benzynowym za 62 700 zł. 120-konny diesel startuje od 79 000 zł. Podstawowa wersja S Hondy jest jednak lepiej wyposażona. W standardzie dostaniemy tu między innymi felgi aluminiowe, aktywny system hamowania w ruchu miejskim, elektrycznie sterowane szyby tylne i inne dodatki.

Kwota wyższa niż w przypadku Renault otwiera także cennik 5-drzwiowego Volkswagena Golfa. Tu za 85-konny 1.2 TSI zapłacimy 64 830 zł. 1,6-litrowy motor TDI o mocy 90 KM zaczyna się od 75 430 zł. W Škodzie za te same silniki w Octavii zapłacimy odpowiednio 63 450 zł i 75 750 zł. Czeski producent w tych kwotach oferuje dodatkowo między innymi poduszkę kolanową kierowcy, chłodzony schowek i radio z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym.

Francuska konkurencja w postaci Peugeota 308 nawiązuje z Renault walkę na złotówki równym poziomem kwot za silniki benzynowe. 1,2-litrowy silnik o mocy 82 KM oferowany jest w wersji Access za 59 900 zł. Za 1,6-litrowego diesla o mocy 100 KM zapłacimy 72 400 zł. Na koniec wracamy do Japonii, gdzie ceny motoru benzynowego w wersji podstawowej również są identyczne jak w Mégane. Tym razem mowa o popularnej Toyocie Auris. 1,33-litrowy silnik o mocy 99 KM startuje właśnie od pułapu 59 900 zł. Niestety, Toyota nie oferuje diesla w swojej podstawowej wersji wyposażenia. 1,4-litrowy D-4D o mocy 90 KM dostępny jest od poziomu Active. Jego cena wynosi 75 500 zł.

Równolegle do Mégane na rynek wkroczył nowy Opel Astra. Również u Niemców ceny startują od 59 900 zł. W tej kwocie dostajemy 100-konny silnik 1.4 Twinport. 95-konnego diesla otrzymamy w Oplu od 71 900 zł.

Ponieważ jeździliśmy już nowym Mégane, wiemy, że Renault planuje powalczyć o klienta między innymi dobrym układem jezdnym, wysokim komfortem i dobrym wykonaniem. Teraz widać, że Francuzi stawiają także na atrakcyjną cenę, szczególnie wyróżniającą się w przypadku diesla. Czy to z wystarczającą skutecznością zwróci uwagę polskich klientów?

[b][url=https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pric

Nowe Renault Mégane (2016) dCi 130 BOSE – test, opinia, spalanie, cena

Najnowsze generacje kompaktów mocno się zmieniły w porównaniu ze swoimi poprzednikami. W najpopularniejszym, europejskim segmencie doszło niemalże do…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Błysk – Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M (2010) 700-konna paskuda – Gemballa Panamera Turbo Mistrale Stufe 2 (2011) [A]Nowy Jork: Saleen S5S Raptor Vyrus będzie najsilniejszym motorem na rynku! Mini Cooper SD i One First Skoda Superb w Dolinie Śmierci Nowa hybryda z koncernu BMW SUV-y to istotne źródło wzrostu emisji CO2. Rozwiązaniem mogą być hybrydy Kupujemy samochody... Ken Block i Gymkhana volume Two Nowe Clio RS pokazało się w Goodwood [wideo] Nowe silniki dla Audi S4 i A6

Popularne w tym tygodniu:

"Uczyłem się jeździć w fiacie 126 mojej ciotki". Włoch pokazał swój pomysł na nowego Malucha Licencja na oślepianie. Kierowcy skarżą się na światła nowoczesnych aut Maseczka w aucie. Przepisy dotyczą też pasażerów Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Zmiany nie mogą ograniczać ważności bezterminowych praw jazdy. Jest wyrok sądu "Przyszłość silnika spalinowego to kwestia polityczna". Diesel wciąż najbardziej wydajny Maseczki w samochodzie. Czy kierowca i pasażerowie muszą je zakładać? Pierwsi producenci spełniają normy emisji CO2 na 2021 r. Niestety, tylko na papierze