PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów

PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów

4 miesiące temu informowaliśmy, że Peugeot ma w planach podawanie zużycia paliwa osiąganego w rzeczywistych warunkach drogowych. Teraz koncern PSA dotrzymuje obietnicy.

Francuzi chcą być postrzegani jako liderzy w kwestii ekonomii eksploatacji i ekologii. Jednym z kroków w tę stronę jest podawanie rzeczywistych wartości zużycia paliwa różnych modeli samochodów. W końcu, jeśli ktoś jest liderem, nie ma się czego obawiać i może śmiało grać w otwarte karty.

Test opracowany z PSA Peugeot Citroën jest powtarzalny (...) Potwierdza zużycie paliwa typowego użytkownika w realnych warunkach. Udowadnia, że można polegać na badaniach drogowych w kwestii pomiarów emisji CO2. Test ten powinien być wyznacznikiem dla wszystkich producentów reklamujących swoje auta ich zużyciem paliwa.

[b]Greg Archer[/b] - Clean Vehicles Director w Transport & Environment

Koncern PSA Peugeot Citroën chce zmienić podejście do informowania nabywców. Na razie Francuzi przeprowadzili testy dla trzech modeli. Były to Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure, Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive oraz DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic. Jak widać na tapet wzięto tylko jeden silnik - oszczędnego diesla. Mimo to wyniki różniły się od siebie między poszczególnymi autami.

Pojazdy zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi protokołu NGO Transport & Environment. Określają one między innymi liczbę pasażerów, bagaż, typy nawierzchni i użycie klimatyzacji. Cykl pomiarowy zawiera 25,5 km trasy w mieście, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Wszystkie badania odbywają się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża.

Zużycie paliwa nie zostało podane na podstawie wskazań komputera pokładowego. Jest ono mierzone przez zewnętrzny osprzęt, którego część widoczna jest na zdjęciach. Wyniki oczywiście różnią się od tych, które osiągane są w przypadku NEDC (New European Driving Cycle).

Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure

[b]Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO:[/b] 5,0 l/100 km[b]Dane zebrane z ankiet użytkowników:[/b] 5,0 / 5,1 l/100 km[b]Katalogowe dane zgodne z NEDC:[/b] 4,3 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive

[b]Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO:[/b] 5,6 l/100 km[b]Dane zebrane z ankiet użytkowników:[/b] 5,5 / 5,7 l/100 km[b]Katalogowe dane zgodne z NEDC:[/b] 4,5 / 3,7 / 4,0  l/100 km (miasto / trasa / średnie)

DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic

[b]Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO:[/b] 4,9 l/100 km[b]Dane zebrane z ankiet użytkowników:[/b] 5,1 / 5,3  l/100 km[b]Katalogowe dane zgodne z NEDC:[/b] 4,4 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)

Jeszcze przed latem tego roku PSA Peugeot Citroën ma zamiar przedstawić wyniki takich badań dla łącznie 30 modeli swoich marek, w tym również DS. Prawdopodobnie w ciągu kolejnych miesięcy koncern będzie dążył do tego, by skompletować dane rzeczywiste dla wszystkich swoich modeli. To jednak na razie nie jest potwierdzone.

Francuzi nie mogli wybrać lepszego momentu na wyłamanie się z szeregu producentów, udających, że nie ma nic złego w podawaniu w katalogach nieprawdziwych danych. Teraz, gdy konkurent PSA, czyli Volkswagen, potknął się na swoich naciąganych badaniach emisji CO2 i jest na celownikach zielonych, Peugeot i Citroën mogą zwrócić na siebie uwagę, jako na producentów przyjaznych konsumentowi i środowisku.

PSA Peugeot Citroën - zdjęcia z badań emisji spalin

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (45)