PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów

4 miesiące temu informowaliśmy, że Peugeot ma w planach podawanie zużycia paliwa osiąganego w rzeczywistych warunkach drogowych. Teraz koncern PSA dotrzymuje obietnicy.

Francuzi chcą być postrzegani jako liderzy w kwestii ekonomii eksploatacji i ekologii. Jednym z kroków w tę stronę jest podawanie rzeczywistych wartości zużycia paliwa różnych modeli samochodów. W końcu, jeśli ktoś jest liderem, nie ma się czego obawiać i może śmiało grać w otwarte karty.

Test opracowany z PSA Peugeot Citroën jest powtarzalny (…) Potwierdza zużycie paliwa typowego użytkownika w realnych warunkach. Udowadnia, że można polegać na badaniach drogowych w kwestii pomiarów emisji CO2. Test ten powinien być wyznacznikiem dla wszystkich producentów reklamujących swoje auta ich zużyciem paliwa.

Greg Archer — Clean Vehicles Director w Transport & Environment

To jest moment, na który konsumenci czekali bardzo długo. Od dawna oczywiste jest, że informacje katalogowe w kwestii spalania są w większości przypadków warte niewiele, bo nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków eksploatacji. Jeśli ktoś mimo wszystko nie był tego świadom, mógł czuć się oszukany, jeżeli wybrał samochód na podstawie jego zużycia paliwa, podanego oficjalnie przez producenta.

Koncern PSA Peugeot Citroën chce zmienić podejście do informowania nabywców. Na razie Francuzi przeprowadzili testy dla trzech modeli. Były to Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure, Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive oraz DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic. Jak widać na tapet wzięto tylko jeden silnik — oszczędnego diesla. Mimo to wyniki różniły się od siebie między poszczególnymi autami.

Pojazdy zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi protokołu NGO Transport & Environment. Określają one między innymi liczbę pasażerów, bagaż, typy nawierzchni i użycie klimatyzacji. Cykl pomiarowy zawiera 25,5 km trasy w mieście, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Wszystkie badania odbywają się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża.

Zużycie paliwa nie zostało podane na podstawie wskazań komputera pokładowego. Jest ono mierzone przez zewnętrzny osprzęt, którego część widoczna jest na zdjęciach. Wyniki oczywiście różnią się od tych, które osiągane są w przypadku NEDC (New European Driving Cycle).

Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,0 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,0 / 5,1 l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,3 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)


Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,6 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,5 / 5,7 l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,5 / 3,7 / 4,0  l/100 km (miasto / trasa / średnie)


DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 4,9 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,1 / 5,3  l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,4 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)

Jeszcze przed latem tego roku PSA Peugeot Citroën ma zamiar przedstawić wyniki takich badań dla łącznie 30 modeli swoich marek, w tym również DS. Prawdopodobnie w ciągu kolejnych miesięcy koncern będzie dążył do tego, by skompletować dane rzeczywiste dla wszystkich swoich modeli. To jednak na razie nie jest potwierdzone.

Francuzi nie mogli wybrać lepszego momentu na wyłamanie się z szeregu producentów, udających, że nie ma nic złego w podawaniu w katalogach nieprawdziwych danych. Teraz, gdy konkurent PSA, czyli Volkswagen, potknął się na swoich naciąganych badaniach emisji CO2 i jest na celownikach zielonych, Peugeot i Citroën mogą zwrócić na siebie uwagę, jako na producentów przyjaznych konsumentowi i środowisku.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

PSA Peugeot Citroën — zdjęcia z badań emisji spalin

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes Lamborghini Huracán LP610-4 Avio (2016) - ku chwale lotnictwa Audi S Q7 TDI (2016) – premiera Ford powiększył rodzinę Vignale Toyota Proace (2016) - premiera Borgward BX5 i BX6 TS (2016) - premiera Spyker C8 Preliator (2016) - premiera Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera Finaliści konkursu World Car of the Year 2016 Aston Martin DB11 (2016) - premiera Renault Mégane Grandtour (2016) – premiera [aktualizacja] Renault Scénic (2016) - premiera [aktualizacja] Maserati Levante (2016) – premiera [aktualizacja] Ssang Yong SIV-2 oraz Tivoli XLV – kolejny krok naprzód koreańskiego producenta [aktualizacja] Lamborghini Centenario (2016) - premiera Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja] Fiat 124 Abarth i Rally Abarth (2016) - premiera Porsche 911 R (2016) - premiera Gymkhana 8 Kena Blocka już jest! Nowe Audi Q2 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera Fiat Tipo kombi i Tipo hatchback (2016) - premiera [aktualizacja] Honda Civic Prototype 10 gen. (2016) - premiera Škoda VisionS (2016) – premiera

Popularne w tym tygodniu:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Polacy jeżdżą niemal najszybciej w Europie. Przez to jest więcej śmiertelnych wypadków Ciężarówka podróżująca dookoła świata rozbiła się pod Płońskiem To lamborghini miura stało nieużywane w garażu. Może być warte nawet 1,2 mln dolarów "Na drut". Policja ostrzega kierowców przed nową metodą złodziei Zgłoś sprzedaż pojazdu ubezpieczycielowi. Inaczej możesz zapłacić za cudze OC Całodobowa infolinia GDDKiA. Warto zadzwonić przed wyruszeniem w trasę Promocje w salonach to nie przypadek. Do 1 września muszą sprzedać jak najwięcej Tesla pozwana o spowodowanie śmierci kierowcy w Modelu 3 Nowy element obowiązkowego wyposażenia. UE będzie nadzorowała zużycie paliwa w autach Ile kosztuje wymiana prawa jazdy? Niektórzy mogą się zdziwić Polacy wystartowali w Rajdzie Finlandii. Udawali prawdziwą załogę