PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów

4 miesiące temu informowaliśmy, że Peugeot ma w planach podawanie zużycia paliwa osiąganego w rzeczywistych warunkach drogowych. Teraz koncern PSA dotrzymuje obietnicy.

Francuzi chcą być postrzegani jako liderzy w kwestii ekonomii eksploatacji i ekologii. Jednym z kroków w tę stronę jest podawanie rzeczywistych wartości zużycia paliwa różnych modeli samochodów. W końcu, jeśli ktoś jest liderem, nie ma się czego obawiać i może śmiało grać w otwarte karty.

Test opracowany z PSA Peugeot Citroën jest powtarzalny (…) Potwierdza zużycie paliwa typowego użytkownika w realnych warunkach. Udowadnia, że można polegać na badaniach drogowych w kwestii pomiarów emisji CO2. Test ten powinien być wyznacznikiem dla wszystkich producentów reklamujących swoje auta ich zużyciem paliwa.

Greg Archer — Clean Vehicles Director w Transport & Environment

To jest moment, na który konsumenci czekali bardzo długo. Od dawna oczywiste jest, że informacje katalogowe w kwestii spalania są w większości przypadków warte niewiele, bo nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków eksploatacji. Jeśli ktoś mimo wszystko nie był tego świadom, mógł czuć się oszukany, jeżeli wybrał samochód na podstawie jego zużycia paliwa, podanego oficjalnie przez producenta.

Koncern PSA Peugeot Citroën chce zmienić podejście do informowania nabywców. Na razie Francuzi przeprowadzili testy dla trzech modeli. Były to Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure, Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive oraz DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic. Jak widać na tapet wzięto tylko jeden silnik — oszczędnego diesla. Mimo to wyniki różniły się od siebie między poszczególnymi autami.

Pojazdy zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi protokołu NGO Transport & Environment. Określają one między innymi liczbę pasażerów, bagaż, typy nawierzchni i użycie klimatyzacji. Cykl pomiarowy zawiera 25,5 km trasy w mieście, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Wszystkie badania odbywają się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża.

Zużycie paliwa nie zostało podane na podstawie wskazań komputera pokładowego. Jest ono mierzone przez zewnętrzny osprzęt, którego część widoczna jest na zdjęciach. Wyniki oczywiście różnią się od tych, które osiągane są w przypadku NEDC (New European Driving Cycle).

Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,0 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,0 / 5,1 l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,3 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)


Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,6 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,5 / 5,7 l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,5 / 3,7 / 4,0  l/100 km (miasto / trasa / średnie)


DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic

Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 4,9 l/100 km
Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,1 / 5,3  l/100 km
Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,4 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)

Jeszcze przed latem tego roku PSA Peugeot Citroën ma zamiar przedstawić wyniki takich badań dla łącznie 30 modeli swoich marek, w tym również DS. Prawdopodobnie w ciągu kolejnych miesięcy koncern będzie dążył do tego, by skompletować dane rzeczywiste dla wszystkich swoich modeli. To jednak na razie nie jest potwierdzone.

Francuzi nie mogli wybrać lepszego momentu na wyłamanie się z szeregu producentów, udających, że nie ma nic złego w podawaniu w katalogach nieprawdziwych danych. Teraz, gdy konkurent PSA, czyli Volkswagen, potknął się na swoich naciąganych badaniach emisji CO2 i jest na celownikach zielonych, Peugeot i Citroën mogą zwrócić na siebie uwagę, jako na producentów przyjaznych konsumentowi i środowisku.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

PSA Peugeot Citroën — zdjęcia z badań emisji spalin

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Pierwszy egzemplarz Corvette C7 trafi na aukcję? [aktualizacja] Trójka z silnikiem z X6 M – Manhart M3 Cabrio MH3 V8 R Biturbo (2012) Ponad milion Jeepów sprzedanych w 2014 roku Zakurzone, porzucone i zapomniane – kupiłem kilkanaście takich maluchów. To najlepsze polskie klasyki Najmniejszy Rolls-Royce świata posłuży pacjentom szpitala dziecięcego Japonia w natarciu - Lexus LF-LC trafi do produkcji! Hennessey Corvette Stingray HPE1000 Twin Turbo Concept (2013) Oto nowy Lotus Elite! Kiedyś hity sprzedaży, dziś rzadkość w salonie. Minivany tracą na rzecz innych segmentów Frankfurt: Mini Clubman Frankfurt 2019: Nowy Volkswagen e-up! będzie tańszy i zajedzie dalej Racepresso - pij kawę z kasku Ferrari!

Popularne w tym tygodniu:

Koszmar lakiernika czy genialny projekt? VW Polo Harlekin powraca po 25 latach Kierowcy wpadali hurtowo. 1300 zdjęć z fotoradaru na A1 w ciągu doby 1/3 Polaków jeździ zimą na letnich oponach. PZPO apeluje o zmiany w przepisach Kulig za samochodem. Niebezpieczna i zakazana zabawa Dramatyczna sytuacja w wydziałach komunikacji. Kolejki nawet na 60 dni, kara po 30 dniach Tak trzeba żyć! 90-latek z Florydy kupił sobie czerwoną corvettę Największa fabryka akumulatorów do aut elektrycznych będzie w Polsce. Branża rozpędza się w szalonym tempie Za brak maseczki kara i usunięcie z pojazdu. Przepisy w komisji Drony nad skrzyżowaniami. Warszawska policja sięgnęła po nową broń Policja w 2020 r. otrzymała więcej filmów od kierowców. Polacy sami walczą z piratami 20 stycznia rusza odcinkowy pomiar prędkości na A1. Będą dwa takie miejsca Sejm uchwalił zmiany w pierwszeństwie pieszych. Rewolucja wybuchnie 1 czerwca