Pierwsze uliczne testy systemu komunikacji

Pierwsze uliczne testy systemu komunikacji

Mateusz Gajewski
28.10.2008 08:00, aktualizacja: 02.10.2022 15:45

W ośrodku testowym w Dudenhofen producenci samochodów osobowych po raz pierwszy wspólnie zaprezentowali najnowsze osiągnięcia w ramach komunikacji „Car-2-Car”. To wielki krok na przód w motoryzacji. Volkswagen przedstawił najnowsze rozwiązania techniczne w Passacie i Golfie GTI.

Celem badań nazwanych „Car-2-Car” jest stworzenie jednolitego standardu dla komunikacji między pojazdami.

W ośrodku testowym w Dudenhofen producenci samochodów osobowych po raz pierwszy wspólnie zaprezentowali najnowsze osiągnięcia w ramach komunikacji „Car-2-Car”. To wielki krok na przód w motoryzacji. Volkswagen przedstawił najnowsze rozwiązania techniczne w Passacie i Golfie GTI.

Celem badań nazwanych „Car-2-Car” jest stworzenie jednolitego standardu dla komunikacji między pojazdami.

Odpowiednie przekazywanie danych ma poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Jeżeli na przykład jeden z samochodów znajdzie się w krytycznej sytuacji na drodze np. w korku, we mgle, czy też będzie uczestnikiem wypadku to informacje o zaistniałej sytuacji zostaną natychmiast przekazane do innych uczestników ruchu drogowego znajdujących się w określonej odległości. Kierowcy samochodów jadących z tyłu zostaną ostrzeżeni i będą mogli odpowiednio wcześnie zareagować na niebezpieczną sytuację.

Podczas prób na terenie testowym w Dudenhofen Volkswagen Passat i Golf odgrywały rolę nadawców, odbiorców i pośredników. Wymiana danych między samochodami realizowana była przy wykorzystaniu tak zwanych sieci „ad hoc”, których podstawą technologiczną jest system Wireless-LAN. Na potrzeby prób zainscenizowane były następujące sytuacje: ostrzeżenie przed motocyklem na skrzyżowaniu, stojącym samochodem na jezdni, placem budowy i radiowozem biorącym udział w pościgu.

Dostęp do danych samochodu możliwy jest dzięki modułowi CarGate, który umożliwia łatwy dostęp do informacji takich jak prędkość jazdy, prędkość obrotowa silnika czy status kierunkowskazów i świateł awaryjnych.

Źródło: Moto Target

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)