2014 Jeep Compass - równowaga w przyrodzie [aktualizacja]
Na odbywających się właśnie tegorocznych targach w stolicy amerykańskiej motoryzacji, czyli Detroit, Jeep pokazał światu odświeżone Grand Cherokee, które straciło na męskości. Jednak amerykański producent wyrówna poziom testosteronu, odsłaniając poliftingowy model Compass.
16.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:12
Na odbywających się właśnie tegorocznych targach w stolicy amerykańskiej motoryzacji, czyli Detroit, Jeep pokazał światu odświeżone Grand Cherokee, które straciło na męskości. Jednak amerykański producent wyrówna poziom testosteronu, odsłaniając poliftingowy model Compass.
Jeep Compass to najmniejsze i najtańsze auto w ofercie marki należącej do Chryslera, będącego obecnie w fazie restrukturyzacji zarządzanej przez nowego właściciela koncernu, którym jest Fiat. Pomimo że nie jest to najbardziej dopracowane ani najlepsze auto w swojej klasie, Compass pozostaje ciekawą alternatywą.
W tym roku ten mały SUV zyska dość sporo właśnie za sprawą faceliftingu, którego efekty na żywo jako pierwsi będą mogli oglądać zwiedzający hale wystawowe targów w Detroit. Patrząc na przedni pas auta, trzeba przyznać, że mało kto spodziewał się takiego posunięcia.
Podczas gdy Grand Cherokee stracił trochę z męskiego stylu, nowy grill, reflektory czy zderzak modelu Compass tylko dodały mu włosów na klatce piersiowej. Z tyłu także można zauważyć delikatne zmiany stylistyczne, odświeżone klosze świateł czy inny kształt zderzaka, jednak bardzo pozytywnie wpłynęło to na ogólny wygląd auta.
We wnętrzu spodziewajmy się lepszych materiałów wykończeniowych oraz najprawdopodobniej także nowej kierownicy z modelu Grand Cherokee czy odświeżonej konsoli środkowej. Pod maską dwie czterocylindrowe jednostki: benzynowa 2,0 l oraz wysokoprężna 2,2 l, które współpracują z sześciostopniową manualną przekładnią lub nowym, sześciobiegowym automatem. Dobra robota.
[aktualizacja 1 marca]
Jeep poinformował oficjalnie, że europejska premiera odświeżonego modelu Compass odbędzie się już 5 marca na targach motoryzacyjnych w Genewie. W stosunku do wersji sprzed faceliftingu, auto różni się m.in. zamontowaniem nowej 6-stopniowej przekładni automatycznej.
To oznacza, że 156-konny motor 2,0 i 170-konne 2,4 l, a także turbodiesel 2,2 l dostępny w wersjach 136 KM i 163 KM będą nie tylko bardziej ekonomiczne, ale także efektywniej wykorzystają moc przenosząc ją na koła. Do wyboru będzie oczywiście jeszcze sześciobiegowa skrzynia ręczna. Na naszym rynku Jeep Compass będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Sport, Limited oraz całkowicie nowa odmiana North.
Jeep Compass North będzie wyposażony w napęd na przednią oś lub system Freedom Drive z elektrycznie sterowanym aktywnym napędem na cztery koła załączającym się tylko w razie potrzeby. Na więcej szczegółów i fotki z Genewy musimy poczekać jeszcze kilka dni.
Źródło: AutoEvolution