2014 BMW X5 - pierwszy przeciek
Wydawać by się mogło, że na dzisiaj wystarczy już premier motoryzacyjnych. Nic bardziej mylnego. W sieci ukazały się pierwsze nieoficjalne zdjęcia pochodzące z przecieku, które prezentują nową, trzecią generację BMW X5.
14.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:11
Wydawać by się mogło, że na dzisiaj wystarczy już premier motoryzacyjnych. Nic bardziej mylnego. W sieci ukazały się pierwsze nieoficjalne zdjęcia pochodzące z przecieku, które prezentują nową, trzecią generację BMW X5.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami nowe BMW X5 ma urosnąć i nabrać odrobinę więcej szyku, by łatwiej było je odróżnić od mniejszego i tańszego X3. Patrząc na te dwa zdjęcia, trudno się z tym nie zgodzić. Przód auta jest zdecydowanie bardziej masywny i poważny.
Dwa ogromne nozdrza jeszcze bardziej urosły, a ostre reflektory będą straszyły kierowców pojazdów poprzedzających. Całkiem nieźle prezentują się także wloty powietrza przedniego zderzaka. Stylistykę przedniego pasa przełamują okrągłe światła przeciwmgłowe.
Ogromne wymiary auta łatwo dostrzec, patrząc na nadkola tylnych kół. Kufer wydaje się ogromny, podobnie zresztą jak dostęp do tylnej kanapy. Całość podkreślają przetłoczenia bocznych części nadwozia, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że zarówno drzwi, jak i linia bocznych szyb są niemal niezmienione w stosunku do obecnie oferowanej generacji auta.
Niewiele zmieniły się także tylne reflektory, co więcej, paradoksalnie jeszcze bardziej przypominają one te z modelu X3. Wprawdzie żadna z informacji nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, jednak możemy się spodziewać, że gamę jednostek napędowych otworzy 2-litrowy motor wysokoprężny produkujący 245 KM, do wyboru będzie także 306-konny turbodiesel oraz 406-konne benzynowe V8 o pojemności 4,4 l.
Na rynku pojawi się także wariant hybrydowy stworzony na bazie trzylitrowego rzędowego silnika benzynowego produkującego 340 KM. Co ciekawe, w przypadku wersji X5 M moc podwójnie doładowanego V8 nie ulegnie zmianie. Nowe BMW X5 będzie jednak lżejsze, co powinno mieć bardzo pozytywny wpływ na osiągi, spalanie oraz właściwości jezdne.
Źródło: WCF