200 koni więcej w Lambo – DMC Aventador LP900-4 Molto Veloce Concept (2012)

Firmę DMC na pewno już kojarzycie z Autokultu. To właśnie jej pracownikom marzy się ponad 800-konne Ferrari FF. Teraz do tych marzeń dołożyli sobie 900-konne Lamborghini Aventador.

Obraz
Olgierd Lachowski

Na razie tuner udostępnił tylko kilka zdjęć, na których znajduje komputerowo wygenerowany włoski bolid. Jak ten wóz będzie wyglądał w rzeczywistości, dowiemy się dopiero wtedy, gdy powstanie.

DMC udzieliło też informacji o tym, jakie zamierza wykonać modyfikacje i ile trzeba będzie za nie zapłacić. I tak komplet kół firmy ADV.1 będzie kosztował co najmniej 7800 euro (górnej granicy nie ma). Jeśli dla kogoś to zbyt dużo, to raczej nie będzie zachwycony ceną ulepszeń wnętrza, startującą od 17 700 euro. Co więcej, na razie nie wiadomo, co za te prawie 18 000 euro klient otrzyma.

Obraz

Wiadomo natomiast, jak zmieni się wygląd zewnętrzny Lamborghini. Z przodu i z boku mechanicy zainstalują listwy z włókna węglowego. Z tyłu pojawią się większy i wydajniejszy dyfuzor oraz skrzydło zamontowane na fabrycznym spojlerze. Oba te elementy będą wykonane z kompozytu węglowego. Wszystko ma kosztować 19 500 euro.

Fabryczny, 12-cylindrowy widlasty silnik Lamborghini generuje 700 KM mocy maksymalnej z 6,5 l objętości skokowej. Co prawda objętość skokowa się nie zmieni, ale DMC chce przebudować układ dolotowy, instalując 12 unikatowych, indywidualnych przepustnic.

Do tego pojawią się nowa pompa paliwa oraz wydajniejsze wtryskiwacze, a także inna elektronika i lepszy układ wydechowy. W rezultacie pod maską Aventadora ma być aż o 200 KM mocy więcej. Tak zaawansowane zmiany oznaczają oczywiście spore uszczuplenie portfela klienta. A będzie on lżejszy o 80 000 euro.

Obraz

Jeśli podsumować wszystkie koszty, to wychodzi około 125 000 euro, a więc bardzo dużo, ale jeśli ktoś kupuje Aventadora, to raczej stać go na wyłożenie takiej sumy na podkręcenie swojego ukochanego samochodu.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 900 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,50 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1792 kg (pomiar Sport Auto)
  • Stosunek masy do mocy: 1,99 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mmblock position=\inside6136/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki