1997 Peugeot Nautilus [zapomniane koncepty]

Zanim nastąpiła moda na 4-drzwiowe, sportowe sedany producenci często prezentowali tego typu pojazdy w formie modeli koncepcyjnych. Przykładem niech będzie chociażby Ferrari Pinin z 1980 czy Lamborghini Portofino z 1987 roku. Natomiast w 1997 roku Pininfarina zaprojektowała dla Peuageota model Nautilus, który z całą pewnością możemy zaliczyć do tej klasy pojazdów.

1997 Peugeot Nautilus1997 Peugeot Nautilus
Arkadiusz Gabrysiak

Zanim nastąpiła moda na 4-drzwiowe, sportowe sedany producenci często prezentowali tego typu pojazdy w formie modeli koncepcyjnych. Przykładem niech będzie chociażby Ferrari Pinin z 1980 czy Lamborghini Portofino z 1987 roku. Natomiast w 1997 roku Pininfarina zaprojektowała dla Peuageota model Nautilus, który z całą pewnością możemy zaliczyć do tej klasy pojazdów.

Inspiracja dla projektantów Nautilusa było morze, co tłumaczy felgi w kształcie rozgwiazdy. Odkładając motyw morza na bok - Peugeot Nautilus prezentuje się bardzo dobrze. Niska sylwetka, długa maska i ukryte w słupkach klamki drzwiowe próbują nas przekonać, że Nautilus to trochę większe coupe. Jednak w rzeczywistości to usportowiona 4-drzwiowa limuzyna, która swoim innowacyjnym i spójnym designem z całą pewnością zyskałaby aprobatę konsumentów.

1997 Peugeot Nautilus
1997 Peugeot Nautilus

Technicznie rzecz biorąc Nautilus bazuje na Peugeocie 605, jednak ze swoją nowoczesną stylistyką w niczym nie przypomina swojego raczej topornego protoplasty. Pod maską zainstalowano jednostkę benzynową w układzie V6 o pojemności 2946 cm[sup]3[/sup]. Generowała ona 195 KM i niespełna 270 Nm momentu obrotowego. Są to całkiem przyzwoite wartości, jednak masa pojazdu - 1985 kg - ograniczała sportowe zapędy Nautilusa. Samochód osiągał pierwsze 100 km/h w 9,8 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 241 km/h. Napęd na przednią oś przekazywała 5-biegowa przekładnia manualna.

Francuski producent niestety nie zdecydował się na wprowadzenie włoskiego dzieła do produkcji seryjnej, jednak ogólna sylwetka Alfy Romeo 166 w dużym stopniu nawiązuje do Peugeota Nautilusa. Dodatkowo, ukryte w słupkach klamki mogliśmy zobaczyć także w Alfie Romeo 156, którą zaprezentowano kilka miesięcy po premierze Nautilusa.

1997 Peugeot Nautilus
1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
[1/8] 1997 Peugeot Nautilus Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S