1996 Renault Fiftie [zapomniane koncepty]

W 1996 roku w ramach obchodów 50-lecia modelu 4CV, Renault zaprezentowało nowoczesną interpretację tego samochodu - koncept o nazwie Fiftie.

1996 Renault Fiftie1996 Renault Fiftie
Arkadiusz Gabrysiak

W 1996 roku w ramach obchodów 50-lecia modelu 4CV, Renault zaprezentowało nowoczesną interpretację tego samochodu - koncept o nazwie Fiftie.

Na dołączonych zdjęciach od razu możemy zauważyć, że pojazd z całą pewnością nie sprawdziłby się jako pierwszy samochód w rodzinie. Jednak jego przeznaczenie była całkiem odmienne. Fifitie miał być pojazdem dla młodych i aktywnych ludzi, którzy lubią podkreślić swoją indywidualność. Małe Renault sprawdziłoby się więc w codziennych dojazdach do pracy w zakorkowanych miastach oraz wręcz idealnie pasowało do weekendowych wypadów z dala do miejskiego zgiełku. W tym celu w bagażniku zamontowano także wyjmowalny koszyk piknikowy.

1996 Renault Fiftie
1996 Renault Fiftie

Od strony stylistycznej projektanci chcieli zaadoptować wygląd oryginalnego 4CV do ówczesnych realiów i trzeba przyznać, że sztuka ta im się udała. Retro wygląd pasował do tego typu pojazdu idealnie, a ogólne wrażenie pokrywało się z założeniem - Fiftie miał wywoływać uśmiech na twarzy kierowcy jak i przechodniów. Pomagał w tym z całą pewnością składany dach i tylna szyba, dzięki czemu siedzący w środku dwuosobowej kabiny mogli poczuć wiatr we włosach.

1996 Renault Fiftie
1996 Renault Fiftie

Przy budowie tego radosnego "malucha" wykorzystano aluminium i włókno węglowe, a bazą była płyta podłogowa z Renault Sport Spider. 1,2-litrowy silnik generujący 60 KM umieszczono centralnie, a napęd na tylną oś przekazywała skrzynia o 5 przełożeniach. Moc tego samochodu może nie jest imponująca, ale przecież w tym samochodzie nie chodziło o nadzwyczajne osiągi, a napęd na tył przy lekkim nadwoziu i 60 -konny silnik zainstalowany centralnie mogły przysporzyć sporo frajdy.

We wnętrzu postawiono także na oryginalność. Jasny środek wykończono takimi materiałami jak len, bawełna i rattan, dzięki czemu wnętrze Renault Fiftie wyróżniało się na tle konkurencji. Zegary umieszczono centralnie, a pod prędkościomierzem zainstalowano ekran, przy pomocy którego kontrolowano system audio, klimatyzację i telefon. Pojazd nie posiadał natomiast systemu regulacji siedzeń, jednak zamiast tego kierowca mógł regulować położenie kierownicy i pedałów, tak aby znaleźć sobie idealną pozycję do prowadzenia Renault Fiftie.

1996 Renault Fiftie
1996 Renault Fiftie

Koncept niestety nie wszedł do produkcji, a rok później Volkswagen zaprezentował produkcyjną odsłonę modelu New Beetle, który generalnie był pojazdem o podobnym przeznaczeniu. Jak myślicie - czy Renault Fiftie miało szansę konkurować z Volkswagenem New Beetle?

[block position="inside"]7754[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił