1996 Peugeot Asphalte [zapomniane koncepty]

Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone najczęściej z połatanymi i dziurawymi drogami. W 1996 roku Peugeot zaprezentował niecodzienny pojazd o takiej właśnie nazwie - Asphalte.

1996 Peugeot Asphalte1996 Peugeot Asphalte
Arkadiusz Gabrysiak

Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone najczęściej z połatanymi i dziurawymi drogami. W 1996 roku Peugeot zaprezentował niecodzienny pojazd o takiej właśnie nazwie - Asphalte.

Francuski producent stworzył niekonwencjonalny samochód, który powstał po to, aby dawać jak największą frajdę z jazdy. Patrząc na załączone wideo ,możemy stwierdzić, że cel został osiągnięty. W trakcie prac nad tym projektem sugerowano nawet, żeby pojazd wyposażyć jedynie w trzy koła - dwa z przodu i jedno z tyłu. Ostatecznie w celu poprawienia właściwości jezdnych i stabilności zastosowano dwa koła z tyłu o rozstawie mniejszym niż koła przednie. W efekcie Asphalte sprawia wrażenie trójkołowca.

1996 Peugeot Asphalte
1996 Peugeot Asphalte

Peugetot Asphalte teoretycznie był dwuosobowym, przerośniętym gokartem, jednak miejsce pasażera można było zakryć specjalnym panelem. Patrząc na przód, łatwo rozpoznać, że to Peugeot. Charakterystyczny pas przedni francuskiego producenta został lekko podrasowany, jednak bez problemu poznamy rysy "lwa".

Pojazd wyposażono w niewielki silnik umiejscowiony z przodu. Była to 4-cylindrowa, 1,6-litrowa jednostka benzynowa generująca jedynie 90 KM i 132 Nm momentu obrotowego. Asphalte nie ważył zbyt wiele - jedynie 580 kg. Mimo tak niskiej masy wartość przyśpieszenia do 100 km/h nie powala - lekki Peugeot potrzebował na to aż 9,5 sekundy. Prędkość maksymalną oszacowano natomiast na 200 km/h.

Ascetyczny kokpit pojazdu był podporządkowany kierowcy, który mógł regulować położenie kierownicy oraz pedałów, aby przyjąć jak najlepszą pozycję za kierownicą.

Peugeot nie zapomniał o tym koncepcie i w 2005 roku zaprezentował już trójkołowy prototyp o nazwie 20Cup. Co więcej, w 2010 roku Peugeot powrócił do tej idei swoim elektrycznym modelem studyjnym EX1, który ostatnio ustanowił nowy rekord przejazdu jednego okrążenia na torze Nurburgring w klasie pojazdów elektrycznych.

  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
[1/11] 1996 Peugeot Asphalte Źródło zdjęć: |

Źródło: Concept CarzDiseno Art

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił