WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

1996 Opel Slalom [zapomniane koncepty]

W 1996 roku na salonie samochodowym w Genewie Opel zaprezentował niecodzienny projekt o nazwie Slalom. Sportowy, 3-drzwiowy hatchback był funkcjonalnym coupe, które z perspektywy czasu śmiało moglibyśmy określić mianem nadwozia typu shooting brake.

1996 Opel Slalom1996 Opel Slalom
Arkadiusz Gabrysiak

W 1996 roku na salonie samochodowym w Genewie Opel zaprezentował niecodzienny projekt o nazwie Slalom. Sportowy, 3-drzwiowy hatchback był funkcjonalnym coupe, które z perspektywy czasu śmiało moglibyśmy określić mianem nadwozia typu shooting brake.

Dwubryłowa konstrukcja nadwozia wyróżnia się przede wszystkim lśniącymi, ciemnymi akcentami będącymi przedłużeniem reflektorów oraz tylną częścią, gdzie oryginalny fragment szklanego dachu łączył się z tylną szybą tworząc unikatowy element stylistyczny. Patrząc na samochód z profilu możemy natomiast zauważyć niewielką powierzchnię szyb bocznych, która dodatkowo ulega zmniejszeniu poprzez łagodnie opadającą linię dachu. Warto wspomnieć, że za projekt odpowiada włoskie studio Bertone.

1996 Opel Slalom
1996 Opel Slalom

Takie nadwozie miało sprawdzać się idealnie jako pojazd klasy coupe oraz funkcjonalny środek transporty zdolny w komfortowych warunkach przewieźć 4 osoby. W miarę dużą pojemność bagażnika można było dodatkowo powiększyć dzięki przesuwanemu tylnemu rzędowi siedzeń. Można więc śmiało stwierdzić, że 4 dorosłe osoby mogły bez problemu wybrać się Slalomem w dłuższą podróż wraz ze swoim bagażem.

Z przodu zainstalowano 2,0-litrową jednostkę benzynową, która według różnych źródeł generowała 136 KM lub 204 KM. Osobiście widziałbym tutaj tę drugą, mocniejszą opcję szczególnie, że ten długi na 464 cm pojazd wyposażono także w napęd na 4 koła. Prędkość maksymalną oszacowano natomiast na 244 km/h. Jak Wam się podoba taki Opel?

[block position="inside"]7454[/block]

Źródło: CarstylingMedleConcept Carz

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił