1993 Mitsubishi HSR IV [zapomniane koncepty]

W 1993 roku Mitsubishi na salonie samochodowym w w Tokio zaprezentowało kolejny koncept z linii HSR (Highly Sophisticated-transport Research). Była to już czwarta odsłona tej serii, a od swojego poprzednika wyróżniała ją agresywniejsza stylistyka.

1993 Mitsubishi HSR IV1993 Mitsubishi HSR IV
Arkadiusz Gabrysiak

W 1993 roku Mitsubishi na salonie samochodowym w w Tokio zaprezentowało kolejny koncept z linii HSR (Highly Sophisticated-transport Research). Była to już czwarta odsłona tej serii, a od swojego poprzednika wyróżniała ją agresywniejsza stylistyka.

Dwa pierwsze koncepty z serii HSR charakteryzowały się ponadprzeciętną aerodynamiką, jednak począwszy od modelu HSR III projektanci nie przywiązywali już tak wielkiej wagi do opływowych kształtów.

1993 Mitsubishi HSR IV
1993 Mitsubishi HSR IV

Tak też jest w tym przypadku, gdzie HSR IV kontynuuje stylistyczne pomysły z HSR III - nadal mamy do czynienia z dwuosobowym roadsterem, jednak w HSR IV zdecydowano się na ostrzejsze krawędzie i agresywniejszą stylistykę. Określenia te z całą pewnością pasują do przedniej części pojazdu, jednak patrząc na jego tył możemy odnieść wrażenie, że jest on zbyt obły i ociężały, co z kolei nie pasuje do pasa przedniego tego konceptu.

1993 Mitsubishi HSR IV
1993 Mitsubishi HSR IV

Tak jak w HSR III, tak i tutaj Mitsubishi zdecydowało się na najmniejszą produkcyjną jednostkę w układzie V6 - 1,6-litrowy motor generował tutaj 180 KM. Koncept HSR IV został wyposażony w napęd na wszystkie 4 koła, system 4 kół skrętnych oraz ABS. Tak jak u poprzedników, tak i tutaj nad kluczowymi układami pojazdu czuwał zaawansowany system elektroniczny, który zapewniał optymalne właściwości jezdne w zależności od panujących warunków.

  • 1993 Mitsubishi HSR IV
  • 1993 Mitsubishi HSR IV
  • 1993 Mitsubishi HSR IV
  • 1993 Mitsubishi HSR IV
[1/4] 1993 Mitsubishi HSR IV Źródło zdjęć: |

Źródło: Car StylingConcept Carz

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił