1993 Hyundai HCD-II [zapomniane koncepty]

Rok po premierze prototypu Hyundaia HCD-I, koreański producent na salonie samochodowym w Detroit w 1993 roku zaprezentował ewolucję tego modelu - koncept HCD-II, który był sportowym coupe w pełnym tego słowa znaczeniu.

1993 Hyundai HCD-II1993 Hyundai HCD-II
Arkadiusz Gabrysiak

Rok po premierze prototypu Hyundaia HCD-I, koreański producent na salonie samochodowym w Detroit w 1993 roku zaprezentował ewolucję tego modelu - koncept HCD-II, który był sportowym coupe w pełnym tego słowa znaczeniu.

W odróżnieniu od konceptu HCD-I z dachem typu targa, prezentowany model miał zamknięte nadwozie klasycznego coupe. Pod względem stylistycznym samochód nie różni się zbytnio od swojego poprzednika, jednak jego sylwetkę trochę wygładzono i uspokojono zaokrąglonymi liniami, która nadają prezentowanemu pojazdowi bardziej dorosłego i wyrafinowanego wyglądu.

Hyundai HCD-II
Hyundai HCD-II

Pod względem mechanicznym koncept HCD-II bazował na zaprezentowanym rok wcześniej prototypie. Samochód wyposażono w 2,0-litrowy silnik benzynowy, który generował około 150 KM. Moc ta była rozdzielana na wszystkie 4 koła, które wyposażono także w hamulce tarczowe i system ABS. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwał m.in. system kontroli trakcji oraz dwie poduszki powietrzne.

We wnętrzu zaaranżowano unikatowy rozkład siedzeń, gdyż samochód był 3-osobowy. Z przodu tradycyjnie zainstalowano dwa fotele, natomiast za siedzeniem pasażera umiejscowiono niewielkie siedzisko dla trzeciego osobnika, który siedząc prawie bokiem do kierunku jazdy, nie miał zbyt komfortowych warunków podróżowania. Kabinę wyposażono także w dobrej jakości system audio oraz system klimatyzacji.

1993 Hyundai HCD-II
1993 Hyundai HCD-II

Jak możemy zauważyć, koncept HCD-II był bezpośrednią bazą do stworzenia Hyundaia Coupe, który pojawił się na rynku w 1996 roku. Model ten wygląda bardzo dobrze, jednak koncept HCD-II prezentuje się znacznie lepiej i szkoda, że koreański producent nie zdecydował się wprowadzić na rynek konceptu HCD-II w niezmienionej formie.

  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • 1993 Hyundai HCD-II
  • Hyundai HCD-II
[1/12] 1993 Hyundai HCD-II Źródło zdjęć: |

Źródło: HyundaiDiseno Art

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił