1993 Aston Martin Lagonda Vignale [zapomniane koncepty]
Długo wcześniej niż na drogi wyruszył Aston Martin Rapide, gdy Ford przymierzał się do przejęcia brytyjskiej marki, w głowach rządzących Astonem zaświtała myśl o 4-drzwiowym i 4-miejscowym luksusowym sedanie z charakterem. Mowa o salonie samochodowym w Genewie w 1993 roku, kiedy to zaprezentowano zaprojektowany przez studio Ghia pojazd o nazwie Lagonda Vignale.
05.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:59
Długo wcześniej niż na drogi wyruszył Aston Martin Rapide, gdy Ford przymierzał się do przejęcia brytyjskiej marki, w głowach rządzących Astonem zaświtała myśl o 4-drzwiowym i 4-miejscowym luksusowym sedanie z charakterem. Mowa o salonie samochodowym w Genewie w 1993 roku, kiedy to zaprezentowano zaprojektowany przez studio Ghia pojazd o nazwie Lagonda Vignale.
Istniały dwie skrajne opinie o stylistyce Astona Martina Lagondy Vignale: "cudowny" i "najbrzydszy samochód w okolicy". Wszystko zależy rzecz jasna od punktu odniesienia, ale trzeba przyznać, że coś w tym jest. My nazwijmy go oryginalnym, choć z całą pewnością nie najpiękniejszym projektem. Jego twórcą jest Moray Callum - brat Ian'a, którego dziełem jest zaprezentowany na tym samym salonie Aston Martin DB7.
Stylistycznie Lagonda Vignale stara się nawiązywać do ekskluzywnych limuzyn z dawnych lat. Obła sylwetka została zaakcentowana specyficznym tyłem samochodu, którego opadająca linia prezentuje sie dość pokracznie i ekstrawagancko zarazem.
Prezentowany prototyp powstał na płycie podłogowej Lincolna Town Car, a więc wyposażono go w komfortowe zawieszenie oraz 4,6-litrowy silnik V8 generujący niespełna 200 KM i około 350 Nm momentu obrotowego. Wierzono jednak, że pojazd w produkcyjnej odsłonie powstanie na aluminiowej płycie podłogowej i zostanie wyposażony w 6,0-litrowy silnik V12. Jak wiemy - produkcyjnej wersji Astona Martina Lagondy Vignale się nie doczekaliśmy. Czy to dobrze, czy źle - zdecydujcie sami.
Źródło: Carstyling