1992 Fiat Cinquecento RUSH [zapomniane koncepty]

Pod koniec 1991 roku Fiat zaprezentował następcę popularnego w Polsce "malucha" - model Cinquecento, który produkowany był przez fabrykę w Tychach. Jednak niedługo po premierze, w 1992 roku na salonie w Turynie, włoskie studio Bertone zaprezentowało bardziej szaloną wariację tego kanciastego, małego samochodu - wersję RUSH.

1992 Fiat Cinquecento RUSH1992 Fiat Cinquecento RUSH
Arkadiusz Gabrysiak

Pod koniec 1991 roku Fiat zaprezentował następcę popularnego w Polsce "malucha" - model Cinquecento, który produkowany był przez fabrykę w Tychach. Jednak niedługo po premierze, w 1992 roku na salonie w Turynie, włoskie studio Bertone zaprezentowało bardziej szaloną wariację tego kanciastego, małego samochodu - wersję RUSH.

Prezentowane Cinquecento RUSH dzieliło z produkcyjnym modelem płytę podłogową i praktycznie całą mechanikę - na tym podobieństwa do seryjnego Cinquecento się kończą, gdyż RUSH stylistycznie w niczym nie przypominał swojego bardziej praktycznego brata.

1992 Fiat Cinquecento RUSH
1992 Fiat Cinquecento RUSH

Styliści Bertone tworząc szkice pojazdu inspirowali się plażowymi pojazdami typu buggy z lat 60. oraz zabawkowymi, zdalnie sterowanymi samochodzikami. I trzeba przyznać, że koncept RUSH tak właśnie wygląda - jak zabawka. Brakuje tylko ogromnej anteny.

Jak na "zabawkę" dla większych chłopców przystało, samochód miał przysparzać ogromną frajdę z jazdy i wzbudzać zainteresowanie wśród przechodniów. Oczywiście silnik z Cinquecento zapewne nie pozwalał na osiągnięcie zawrotnych prędkości, jednak krzykliwy wygląd i otwarte, dwuosobowe nadwozie z całą pewnością sprawdziłyby się w plażowej, letniej scenerii. A co na temat tego projektu mówili jego twórcy? "Prowokacyjny"...

  • 1992 Fiat Cinquecento RUSH
  • 1992 Fiat Cinquecento RUSH
  • 1992 Fiat Cinquecento RUSH
  • 1992 Fiat Cinquecento RUSH
  • 1992 Fiat Cinquecento RUSH
[1/5] 1992 Fiat Cinquecento RUSH Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe