WAŻNE
TERAZ

"Zagrożenie atakiem". Uruchomiono syreny ostrzegawcze w Świdniku

1991 Volkswagen Vario II [zapomniane koncepty]

W 1991 roku Volkswagen zaprezentował niecodzienny pojazd, który taki naprawdę trudno zaliczyć do jakiejkolwiek klasy. Fakt - prezentowany koncept o nazwie Vario II nie grzeszy pięknością, jednak z całą pewnością jest niespotykanym okazem.

1991 Volkswagen Vario II1991 Volkswagen Vario II
Arkadiusz Gabrysiak

W 1991 roku Volkswagen zaprezentował niecodzienny pojazd, który taki naprawdę trudno zaliczyć do jakiejkolwiek klasy. Fakt - prezentowany koncept o nazwie Vario II nie grzeszy pięknością, jednak z całą pewnością jest niespotykanym okazem.

Patrząc na sylwetkę pojazdu można odnieść wrażenie, że jest to użytkowe coupe w stylu Holdena Ute z przestrzenią ładunkową z tyłu. Jednak gdy spojrzymy na resztę zdjęć okazuje się, że z tyłu poza obrysem kabiny, znajdują się jeszcze dwa miejsca siedzące, a nie przestrzeń ładunkowa. Ich wielkość pozostawia wiele do życzenia - sądzę, że człowiek o przeciętnym wzroście i wadze miałby spory problem, aby tam się zmieścić, nie mówiąc już o wygodnym podróżowaniu. Także na Vario II należy jednak patrzeć jak na pojazd 2-osobowy, a nie jak chwali się producent - samochód z układem siedzeń 2 + 2.

Zamysł tak dziwnego pojazdu powstał w głowie  szwajcarskiego studenta Alexandra Guye, którego projekt spodobał się na tyle, że niemiecki producent na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentował go razem z konceptem Vario I.

Warto zwrócić uwagę na zdejmowany dach pojazdu, który po założeniu obejmował jedynie przedni rząd siedzeń. Poza oryginalną bryłą w oczy rzuca się także niecodzienny tył z wyraźnie zaakcentowaną powierzchnią kończącą górną część pasa tylnego.

Żadne szczegóły mechaniczne niestety nie są znane, jednak wiadomo, że pojazd miał mieć napęd na wszystkie 4 koła.

[block position="inside"]7437[/block]

Źródło: Carstyling

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił