1990 Bugatti ID 90 [zapomniane koncepty]

Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.

1990 Bugatti ID 901990 Bugatti ID 90
Arkadiusz Gabrysiak

Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.

Jak na pojazd sportowy przystało, Giugiaro zdecydował się tu na klasyczną sylwetkę z w miarę krótką i opływową maską, szklaną kopułą otaczającą dwuosobową kabinę oraz wysoko zakończony tył pojazdu, którego kontur zlewała się z opadającą linią dachu. W tylnej części nadwozia rozmieszczono dużą ilość wlotów, których zadaniem było dostarczanie powietrza do centralnie umiejscowionej jednostki napędowej.

1990 Bugatti ID 90
1990 Bugatti ID 90

Miał to być 3,5-litrowy motor benzynowy w układzie V12, który dzięki czterem turbosprężarkom miał generować wystarczającą ilość mocy. Niestety dokładne dane nie zostały podane do wiadomości, jednak napęd miał być przekazywany na wszystkie 4 koła, a prędkość maksymalna została oszacowana na około 280 km/h.

Giugiaro zaprezentował swój projekt ówczesnemu szefostwu Bugatti, jednak nie spotkał on się z aprobatą zarządzających francuską marką. W 1991 roku światło dzienne ujrzał natomiast model EB110, w którym możemy dopatrzyć się kilku podobieństw do prezentowanego konceptu ID 90. Giugiaro jednak nie wyrzucił swoich szkiców do kosza i w 1991 roku zaprezentował prototyp BMW Nazca M12, na który można patrzeć jak na ewolucję konceptu Bugatti ID 90.

1990 Bugatti ID 90
1990 Bugatti ID 90
  • 1990 Bugatti ID 90
  • 1990 Bugatti ID 90
  • 1990 Bugatti ID 90
  • 1990 Bugatti ID 90
  • 1990 Bugatti ID 90
[1/5] 1990 Bugatti ID 90 Źródło zdjęć: |

Źródło: Diseno artSupercars

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy