1987 Mitsubishi HSR [zapomniane koncepty]

1987 Mitsubishi HSR I
1987 Mitsubishi HSR I
Arkadiusz Gabrysiak

21.04.2011 20:00, aktual.: 07.10.2022 17:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na salonie samochodowym w Tokio w 1987 roku Mitsubishi zaprezentowało sportowy samochód o nazwie HSR (Highly Sophisticated-transport Research). Futurystyczny pojazd był tylko początkiem...

Na salonie samochodowym w Tokio w 1987 roku Mitsubishi zaprezentowało sportowy samochód o nazwie HSR (Highly Sophisticated-transport Research). Futurystyczny pojazd był tylko początkiem...

Mitsubishi tym modelem zapoczątkowało całą serię konceptów HSR, które pojawiały się przez 10 lat - do 1997 roku - kiedy to zaprezentowano szósty koncept z linii HSR.

1987 Mitsubishi HSR I
1987 Mitsubishi HSR I

W oczy rzuca się niesamowicie futurystyczna stylistyka samochodu, który nawet dzisiaj wygląda kosmicznie, a w 1987 roku musiał robić piorunujące wrażenie.

Przy projektowaniu nadwozia dużą wagę przywiązano do aerodynamiki pojazdu. Jest nisko poprowadzony pas przedni przechodzący następnie w kopułę, pod którą kryje się oczywiście dwuosobowa kabina pasażerska. W tylnej części zainstalowano ruchomą klapę, która ustawiona pod odpowiednim kątem pełniła funkcję spoilera lub hamulca aerodynamicznego. Aktywna aerodynamika była w tym przypadku w zalążku, jednak w koncepcie HSR II stała się ważniejsza.

1987 Mitsubishi HSR I
1987 Mitsubishi HSR I

Natomiast w modelu HSR skupiono się głównie na zaawansowanym, zintegrowanym systemie elektronicznym, który w zależności od panujących warunków dostosowywał parametry pracy silnika, nastawy układu zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców, tak aby osiągnąć optymalne właściwości jezdne. Mitsubishi HSR wyposażono także w napęd na wszystkie 4 koła oraz system 4 kół skrętnych.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0vAZRZgYafA[/youtube]

Źródłem mocy był natomiast centralnie umieszczony, 2,0-litrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany silnik, który generował niecałe 300 KM. Stosunkowo niewielka jednostka napędowa pozwalała jednak rozwinąć niezłą prędkość - konkretnie aż 300 km/h.

  • 1987 Mitsubishi HSR I
  • 1987 Mitsubishi HSR I
  • 1987 Mitsubishi HSR I
  • 1987 Mitsubishi HSR I
  • 1987 Mitsubishi HSR I
[1/5] 1987 Mitsubishi HSR I

Źródło: Car Styling

Źródło artykułu:WP Autokult