Kupujemy samochody...

Kupujemy samochody...

Kupujemy samochody...
Michal Grygier
04.03.2010 11:40, aktualizacja: 02.10.2022 20:12

Ciekawe badanie zaprezentował instytut badawczy TNS OBOP. Czy kupujemy samochody? A jeżeli tak, to jakie, kiedy, za ile? Warto rzucić okiem, można się sporo dowiedzieć o naszej formie finansowej społeczeństwa.

Ciekawe badanie zaprezentował instytut badawczy TNS OBOP. Czy kupujemy samochody? A jeżeli tak, to jakie, kiedy, za ile? Warto rzucić okiem, można się sporo dowiedzieć o naszej formie finansowej społeczeństwa.

Zaczyna się tak. Co jedenasty dorosły Polak (9%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Oczywiście nie stać nas - przynajmniej nie wszystkich - na zakup auta nowego, prosto z salonu, dlatego zdecydowana większość zakupi używkę. Aż 83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy będzie jeździć samochodem "po kimś".

TNS OBOP informuje, że wyniki z tego roku nie odbiegają znacznie od wyników z roku ubiegłego. Choć gdyby wziąć większy okres czasowy, to wyjdzie, ze po wzroście intencji zakupowych z 7% w 2006 r. do 12% w 2007 r., w ciągu ostatnich trzech lat obserwuje się lekką tendencję spadkową (ze stabilizacją na poziomie 9% w latach 2009-2010).

Nie powinno dziwić, że mężczyźni (11%) najczęściej planują zakup samochodu. Są to głównie osoby młode, w wieku 18-29 lat (15%) lub w średnim wieku 40-49 lat (12%). Nieco częściej zakup auta planują również osoby z wyższym wykształceniem (12%) oraz prywatni przedsiębiorcy (29%) lub pracownicy administracji i usług (13%).

Częściej na zakup samochodu decydują się ci, którzy już mają auto, niż osoby po raz pierwszy kupujące cztery kółka.

Jedynie 14% badanych chce wybrać auto fabrycznie nowe. Jest to o 8 punktów procentowych więcej niż rok temu. W dodatku większa ilość badanych widzi realne szanse na zakup fabrycznie nowego samochodu.

„Intencja zakupu samochodu od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Można wiec przypuszczać, że w Polsce nadal istnieje pewna bariera (ekonomiczna lub psychologiczna), która hamuje dalszy wzrost liczby posiadaczy samochodów osobowych. Dane z naszego badania wskazują, że proporcja gospodarstw domowych, w których znajduje się samochód, od kilku lat pozostaje na poziomie 65%. Nieco lepiej w porównaniu do lat ubiegłych prezentuje natomiast się zamiar zakupu samochodu fabrycznie nowego, który zgłosiło 14% badanych. Może to świadczyć o większym optymizmie potencjalnych nabywców co do swoich możliwości finansowych - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider sektora badań rynku motoryzacyjnego TNS OBOP.

Źródło: TNS OBOP

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)