Ponad 680 KM w BMW X6 M, a to jeszcze nie koniec – Manhart X6 M M6XR Biturbo (2010)

Ponad 680 KM w BMW X6 M, a to jeszcze nie koniec – Manhart X6 M M6XR Biturbo (2010)

Ponad 680 KM w BMW X6 M, a to jeszcze nie koniec – Manhart X6 M M6XR Biturbo (2010)
Olgierd Lachowski
06.09.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:32

To BMW X6 M jest co prawda słabsze od wozu promowanego przez G-Power, ale w przeciwieństwie do produktu z Aresing auto Manharta ma seryjny silnik. A z tego silnika tuner uzyskuje ponad 680 KM.

To BMW X6 M jest co prawda słabsze od wozu promowanego przez G-Power, ale w przeciwieństwie do produktu z Aresing auto Manharta ma seryjny silnik. A z tego silnika tuner uzyskuje ponad 680 KM.

Obraz

Pan Günther Manhart wie o silnikach BMW bardzo dużo, a wszystko dzięki temu, że przez wiele lat był ich konstruktorem. Nic więc dziwnego, że jego firmie nie sprawiło wiele wysiłku zwiększenie mocy w nowym, 4,4-litrowym, widlastym, 8-cylindrowym, podwójnie doładowanym turbosprężarkami motorze instalowanym w BMW X5 M i X6 M.

Seryjne X6 M wyposażone w tę jednostkę dysponuje mocą 555 KM przy 6000 obr./min i momentem obrotowym 650 Nm w zakresie od 1500 obr./min do 5650 obr./min. Pracownicy Manhart Racing zmienili oprogramowanie silnika i układ wydechowy. Nowy ‘wydech’ ma dwa sportowe konwertery katalityczne, każdy po 200 cel. Cztery końcówki rur wydechowych mają średnice po 90 mm.

Obraz

Te zabiegi spowodowały, że moc silnika wzrosła do 687 KM.

Rzecz jasna, X6 M jest dzięki temu szybsze. Co prawda przyspieszenie do 100 km/godz. zajmuje tyle, co seryjnemu BMW X6 M (czyli 4,70 s), ale prędkość maksymalna to już 319 km/godz. zamiast 250 km/godz. Dla zwiększenia przyczepności na ulicy tuner obniżył zawieszenie o 30 mm i zamontował 23-calowe koła z oponami 315/25 z przodu i z tyłu.

Lepsze osiągi wymusiły konieczność poprawienia układu hamulcowego. Dlatego teraz wóz ma 395-milimetrowe tarcze (6-tłoczkowe zaciski) z przodu i 375-milimetrowe z tyłu (4-tłoczkowe zaciski). Ekipa Manhart Racing jest bardzo praktyczna i instaluje tylko te spojlery, które musi. Ponieważ w X6 M nie było to wymagane, to auto ma całkiem fabryczne nadwozie.

A co we wnętrzu? Tylko drobne zmiany w postaci wstawek w drzwiach i podsufitki z Alcantary.

Obraz

Jak zapowiada właściciel firmy, to nie wszystko, co chciał uzyskać. W toku są prace nad silnikiem ze zmodyfikowanymi kolektorami wylotowymi, który ma się legitymować mocą ponad 700 KM.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 687 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 156,31 KM/l (standardowy - 126,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 395 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 375 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11.0 x 23\
  • Koła tylne: 11.0 x 23\
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (standardowy - 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4876 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Wysokość: 1654 mm (-30 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przypieszenie 0-100 km/godz.: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 319 km/h

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)