1,5 x DS3 = Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie (2011)
Na imprezie Monza Rally Show włoski tuner, Romeo Ferraris, pokazał specjalną wersję Citroëna DS3, który może śmiało konkurować z wersją Racing. W wozie podniesiono moc maksymalną prawie o połowę.
05.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:49
Na imprezie Monza Rally Show włoski tuner, Romeo Ferraris, pokazał specjalną wersję Citroëna DS3, który może śmiało konkurować z wersją Racing. W wozie podniesiono moc maksymalną prawie o połowę.
Nie licząc ściśle limitowanej odmiany Racing, najmocniejszą wersją DS3 jest THP 150. Auto ma umieszczony poprzecznie z przodu 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 1,6 l, któremu pomaga turbosprężarka. Motor rozwija moc 156 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. To wystarcza, żeby DS3 osiągnął prędkość 214 km/h, a do 100 km/h przyspieszał w 7,30 s.
Parametry drogowe są znacznie gorsze niż DS3 Racing, ale jest na to rada. Jeśli klient odda swoją „cytrynkę” w ręce specjalistów z przedsiębiorstwa Romeo Ferraris, podniosą oni moc maksymalną jednostki napędowej do aż 220 KM. Tuner nie informuje, w jaki sposób udało mu się uzyskać prawie 70-konny przyrost mocy, ale można się domyślać, że zmieniono co najmniej sterownik silnika, a być może także turbosprężarkę.
Aby THP 150 nie odbiegał na krętych drogach od wersji Racing. Romeo Ferraris zainstalowało w aucie amortyzatory Bilstein i krótsze, sztywniejsze sprężyny śrubowe Eibach. Zamiast fabrycznych 17-calowych felg Citroën po tuningu ma 18-calowe obręcze firmy OZ.
Nadwozie pokryto białą, matową folią, a dach niebieską, błyszczącą. Do tego oklejono oprawki lusterek i nalepiono paski z barwami Francji na przednim zderzaku. W kabinie miejsce seryjnych foteli zajęły siedzenia kubełkowe Sparco. Z tej samej firmy pochodzą szelkowe pasy bezpieczeństwa.
Do tego dochodzą nakładki na pedały i nowa gałka zmiany biegów. Wszystkie wymienione części utrzymane są w kolorystyce narodowych barw Francji. Usunięto też tylną kanapę - na jej miejscu znajdują się otwory na kaski.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 220 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,67 KM/l (seryjny – 97,62 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 283 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 249 mm
- Koła przednie: 18” OZ
- Koła tylne: 18” OZ
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1240 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,64 kg/KM (seryjny – 7,95 kg/KM)
- Długość: 3948 mm
- Szerokość: 1715 mm
- Rozstaw osi: 2464 mmblock position=\inside6670/block
Źródło: caradisiac