11 dni, ponad 4,5 tys. mandatów. Pomiar prędkości w najdłuższym tunelu w Polsce był potrzebny

Szeroko zakrojona akcja informacyjna nie wystarczyła. Jak poinformowała Autokult rzeczniczka GITD, w 11 dni fotoradary odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy zrobiły tysiące zdjęć. Wiemy, jak szybko jeżdżą tam kierowcy.

Wcześniej te urządzenia służyły na remontowanej trasie A1Wcześniej te urządzenia służyły na remontowanej trasie A1
Źródło zdjęć: © mat. prasowe GDDKiA
Mateusz Lubczański

Do 31 grudnia 2021 roku odcinkowy pomiar prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy zarejestrował 4623 wykroczenia – poinformowała mnie Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Sam tunel udostępniono 20 grudnia 2021 roku i był on jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w tym roku.

Dwanaście kamer systemu odcinkowego pomiaru prędkości zamontowano na wjazdach i wyjazdach z tunelu. Obserwacją objęto odcinek 2,5 km. Obowiązuje tam limit prędkości w wysokości 80 kmh/h. Jak przekazała mi rzeczniczka GITD, najczęściej jednak kierowcy przekraczają prędkość w widełkach 11- 20 km/h. Po 1 stycznia 2022 roku takie wykroczenie będzie się wiązać z mandatem w wysokości 200 zł. Dowiedziałem się, że częściej prędkość przekraczali kierowcy jadący w stronę Poznania (2737 przypadków).

Wprowadzenie automatycznej kontroli prędkości zostało podyktowane chęcią uspokojenia ruchu w najdłuższym tunelu w Polsce.

To niejedyny odcinkowy system pomiaru prędkości działający na obwodnicy stolicy. Kamery znajdują się też pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie a ul. Szpitalną w Markach oraz między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego. Te systemy w ciągu pierwszej doby zarejestrowały blisko 900 wykroczeń - informował dziennik.pl.

Tu również przedstawiciele Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wskazywali, że kierowcy przekraczali średnio prędkość o 18 km/h. Dozwolona prędkość na tej trasie to 120 km/h.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego