Z „klekotem” pod maską – Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2010)
Od roku Carlsson skupia się przede wszystkim na projekcie 753-konnego supercoupé C25. Nie znaczy to jednak, że porzucono prace nad tuningiem różnych modeli Mercedesa. Jednym z nowszych jest E 350 CDI BlueEFFICIENCY.
Co prawda już w Genewie prezentowano zmiany optyczne w tym samochodzie, ale tuningu mechanicznego dokonano dopiero teraz.
Nadwozie zdobi cały zestaw dodatków. Z przodu Carlsson zmienił zderzak, osadzając w nim zestawy diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Charakterystycznym elementem dla Carlssona jest chromowana siatka maskująca wloty powietrza w przednim zderzaku. Pod zderzakospojlerem zamontowano listwę.
Z boku, przed przednimi drzwiami, pojawiły się wyloty powietrza, a pod drzwiami - listwy progowe z poliuretanu. Z tego samego materiału została wykonana wstawka w tylnym zderzaku, udająca dyfuzor, oraz listwa zamocowana na pokrywie bagażnika. Tuner usunął znaczki Mercedesa i zamontował swoje.
Wszystkie zainstalowane elementy powodują, że E 350 CDI wygląda bardziej elegancko (i nieco sportowo), ale jednocześnie nie rzuca się specjalnie w oczy. Uzyskano więc dokładnie ten efekt, o jaki zabiega większość klientów Carlssona. Wszystkie wymienione elementy tworzą pakiet RS, który kosztuje 6900 euro.
Widoczny na zdjęciach samochód stoi na kołach z 20-calowymi felgami Rad Design 1/10 Ultra Light. Przednie felgi mają szerokość 8,5”, a tylne 10,5”. Opony założone z przodu to „gumy” 245/30 R 20, a z tyłu – 295/25 R 20. Przed założeniem kół do piast mocowane są 5-milimetrowe tuleje dystansowe. Za komplet tych kół trzeba zapłacić ponad 8900 euro. Oprócz nich dostępne są felgi (oraz całe komplety kół) o innych rozmiarach i wzorach.
Niezależnie od tego, czy Mercedes jest wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic, czy normalne, Carlsson proponuje obniżenie auta o 30 mm. W pierwszym przypadku nad wszystkim czuwa moduł sterujący, a w drugim - montowane są krótsze sprężyny.
W kabinie nie ma wielu. Najwyraźniej tuner uznał, że fabryczny E 350 CDI jest dostatecznie luksusowy, by dodać tylko takie drobiazgi, jak dywaniki z logo Carlsson, nakładki na pedały, oraz zmienić kołki blokowania drzwi na kołki z polerowanego aluminium. Chyba najdziwniejszy dodatek stanowią przednie dywaniki z podświetlanym logo tunera w cenie 534 euro za sztukę.
Pod maską seryjnego Mercedesa E 350 CDI BlueEFFICIENCY zamontowano silnik V6 z zapłonem samoczynnym (z grupy OM642), wspomagany turbosprężarką. Motor ma objętość 3,0 l i wytwarza moc 231 KM przy 3800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki silnikowej to 540 Nm przy 1600-2400 obr./min. Dzięki temu silnikowi Mercedes od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,80 s i osiąga prędkość 248 km/h.
Carlsson ograniczył się do zmiany modułu sterującego jednostką napędową, co sprawiło, że moc wzrosła do 280 KM, a moment obrotowy do imponujących 648 Nm. Wprawdzie w ofercie firmy nie ma kompletnego układu wydechowego, ale inżynierowie proponują montaż sportowego tłumika końcowego wraz z dwiema owalnymi końcówkami rur wydechowych (wymiary końcówek to 225 x 90 mm).
Nie wiadomo, jakimi osiągami dysponuje ten Mercedes po ulepszeniach, ale wiadomo, że aby nabyć wszystkie dodatki do niego, trzeba mieć około 23 000 euro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, 72supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 280 KM przy 3800 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 93,74 KM/l (seryjny – 77,34 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 648 Nm przy 1600-2400 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 20″
- Koła tylne: 10,5 x 20″
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1825 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,52 kg/KM (seryjny - 7,90 kg/KM)
- Długość: 4868 mm
- Szerokość: 1854 mm
- Wysokość: 1441 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2874 mm
Koszty:
- Tuning silnika: 1783,81 euro
- Zestaw spojlerów RS: 6900,81 euro
- Tłumik z końcówkami rur: 2319,31 euro
- Moduł C-Tronic do zwieszenia Airmatic: 1178,10 euro
- Komplet sprężyn zawieszenia: 355,81 euro
- Komplet kół z felgami 1/10 Ultra Light: 8923,81 euro
- Nakładki na pedały: 141,61 euro
- Kołki drzwi: 58,31 euro
- Dywanik do bagażnika: 177, 31 euro
- Komplet dywaników: 153,51 euro
- Dywanik z podświetlanym logo: 534,31 euro
RAZEM: max. 23 061,01 euro[block position="inside"]8419[/block]
Źródło: carlsson (info)