Klasyczne auta są modne, więc Włosi przywrócą im blask. W ofercie alfy, lancie i fiaty

Klasyczne auta są modne, więc Włosi przywrócą im blask. W ofercie alfy, lancie i fiaty

Dwuosobowy roadster był produkowany prze Alfę Romeo przez blisko 30 lat.
Dwuosobowy roadster był produkowany prze Alfę Romeo przez blisko 30 lat.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/FCA
Michał Zieliński
09.02.2018 11:32, aktualizacja: 14.10.2022 14:37

Po wielu projektach Jaguara i Land Rovera, a także programie Mazdy, przyszła kolej na Włochów. Rusza program "FCA Heritage" przeznaczony dla fanów zabytkowych aut. Na start klienci będą mogli wybierać z pięciu samochodów.

W czasach, gdy motoryzacja przechodzi największe zmiany od lat, temat wozów mających swoją historię zyskuje na popularności. Coraz więcej kierowców decyduje się na zakup "klasyka" niejako w opozycji do elektrycznych, autonomicznych pojazdów, przed którymi dziś zdaje się nie być już odwrotu. Producenci zauważają trend i wykorzystują go.

Teraz do tego grona dołącza koncern FCA. Nowy program ma na celu wyręczyć każdego, kto chce jeździć zabytkowym, włoskim samochodem. Specjaliści wyszukają odpowiedni egzemplarz, następnie przywrócą mu dawną świetność i sprzedadzą go. Nie ma tutaj więc przystosowywania do dzisiejszych czasów, a klient po prostu dostanie konkretny model Abartha, Alfy Romeo, Fiata czy Lancii w stanie, w jakim opuszczał fabrykę lata temu.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/FCA

Jako pierwsze do oferty "FCA Heritage" trafiło pięć wyjątkowych aut. Pierwszym z nich jest Alfa Romeo Spider z 1991 roku. Ciekawostką jest, że ten konkretny egzemplarz od nowości był w rękach koncernu. Służył do przeprowadzania na nim testów, jak np. sprawdzania nietypowych kolorów.

Lancia Fulvia Coupe Montecarlo
Lancia Fulvia Coupe Montecarlo© Fot. Materiały prasowe/FCA

Drugie z aut to Lancia Fulvia Coupé w limitowanej edycji Montecarlo. Pod maską ma 90-konny silnik o pojemności 1,3 l, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Samochód został po raz pierwszy sprzedany 19 kwietnia 1973 roku i do dzisiaj ma oryginalne tablice rejestracyjne.

Spidereuropa Pininfarina
Spidereuropa Pininfarina© Fot. Materiały prasowe/FCA

Na początku lat 80. włoskie studio Pininfarina przywróciło do Europy małego roadstera Fiat 124 pod nazwą Spidereuropa Pininfarina. Egzemplarz wystawiony w ramach "FCA Heritage" jest jednym z pierwszym wyprodukowanych i przejechał dotychczas zaledwie 10 000 km.

Alfa Romeo SZ
Alfa Romeo SZ© Fot. Materiały prasowe/FCA

Jedno z najbardziej rozpoznawalnych coupé Alfy Romeo, model SZ, też trafił na sprzedaż. Producent wykorzystywał ten egzemplarz do testów na torze w Balocco. Gdyby tego było mało, wóz wyjechał z fabryki 15 września 1989, więc na samym początku produkcji, która obejmowała tylko 1000 sztuk.

Lancia Appia Coupe
Lancia Appia Coupe© Fot. Materiały prasowe/FCA

Ostatni z samochodów to coś dla fanów filmów. Ta konkretna Lancia Appia Coupé "zagrała" w filmie "The Traffic Policeman", włoskiej komedii z roku 1960. Za projekt nadwozia odpowiada Pininfarina, a w oczy rzuca się dwutonowy lakier podkreślający elegancki dach.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)