Trzy używane Land Rovery - trzy sposoby na tanią terenówkę. Uważaj na pułapki!

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad zakupem niedrogiego, używanego auta terenowego lub SUV-a, prawdopodobnie przez myśl przeszła ci marka Land Rover. Najpewniej pojawiło się także pytanie: dlaczego ceny są tak niskie w porównaniu z innymi? Niestety prawie wszystkie modele to w pewnym sensie pułapki finansowe. Sprawdź dlaczego.

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Określenie samochód terenowy jest względne i mocno subiektywne. Dla każdego może oznaczać inny rodzaj pojazdu. Jednej osobie wystarczy napęd na cztery koła i podniesione zawieszenie, by sprostać bezdrożom, z jakimi się zmaga. Inni oczekują reduktora, sztywnych mostów i możliwości modyfikacji. Jeszcze inni szukają wygodnego SUV-a, który równie dobrze spisze się w terenie jak i na szosie.

Land Rover Discovery II

Land Rover od początku swojego istnienia sprzedaje wyłącznie samochody terenowe i uterenowione, a dzięki temu, że Brytyjczycy byli jednymi z prekursorów segmentu SUV-ów (w tym Freelendera), możemy — mając do wydania od 20 do 30 tys. zł — kupić każdy rodzaj pojazdu, jaki oferowali wyspiarze. Zarówno prawdziwą terenówkę jak i wygodną, terenową limuzynę, czy crossovera, będącego alternatywą dla zwykłej osobówki. Dociekliwi zadadzą pytanie: dlaczego tylko Defendera tak trudno znaleźć za podobne pieniądze?

Odpowiedź jest prosta i na pewno spodoba się purystom: bo to jedyny, prawdziwy, bezkompromisowy i oryginalny samochód terenowy marki Land Rover. Pozostałe to jego substytuty, będące jednocześnie kompromisem pomiędzy wygodą i właściwościami do jazdy po bezdrożach a kosztami produkcji. Z tego też powodu, każdy inny Land Rover może być potencjalnie finansową pułapką.

Zobacz również: Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Używany Citroën C4 Aircross [2012-2015] - poradnik kupującego Samochody pułapki: okazyjne w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi?