Tydzień w motorsporcie #26

Ford ma wszystko by wrócić do WRC i wygrywać, wystarczy odpowiednia decyzja na samej górze. Alonso rozważa odejście z F1, ale nie z powodu silników Hondy. Natomiast Ferrari prawdopodobnie nie ma następcy Kimiego Räikkönena, co może przedłużyć jego karierę na szczycie motorsportu.

Ostatnie sukcesy Forda w WRC miały miejsce dziesięć lat temu. Teraz jest najlepsza okazja by je powtórzyć.

Ostatnie sukcesy Forda w WRC miały miejsce dziesięć lat temu. Teraz jest najlepsza okazja by je powtórzyć. (fot. Ford)

Ten artykuł ma 3 strony:

Ford mistrzem świata WRC?

Tak, to teraz bardziej realne niż kiedykolwiek, choć na pewno już nie w tym sezonie. Przypomnę, że obecnie to co widzicie jako Fiesta WRC, jest autem przygotowanym i wystawionym przez niezależną stajnię M-Sport, która uzyskała prawo do bycia producentem. Ford daje bliżej nieokreślone wsparcie technologiczne i pomaga w homologowaniu samochodu, czyli dopuszczeniu go do startów, ale nic więcej. Dlatego w nazwie zespołu nie znajdziecie Forda.

Faktem jest, że M-Sport World Rally Team mógłby w okamgnieniu zamienić się w Ford World Rally Team. Wystarczy decyzja producenta. Malcolm Wilson, szef zespołu jest na to gotowy i czeka. Należy mu się za to ogromne uznanie, ale to, czego dokonał w ostatnim roku wręcz prosi się o powrót Forda do WRC.

M-Sport jest teraz na fali, a Ford może to wykorzystać, dając nam czwarty zespół fabryczny w WRC.

Obecnie zespół jest na najlepszej drodze do zdobycia mistrzostwa świata w klasyfikacji kierowców, dzięki zatrudnieniu Sebastiena Ogiera. Wiecie, kiedy ostatnio sięgnęli po taką nagrodę? W 1981 roku, kiedy mistrzem został Ari Vatanen.

Ostatnie zwycięstwa w klasyfikacji producentów przypadają na sezony 2006–2007 i po dziesięciu latach może uda się to powtórzyć, choć tu będzie naprawdę trudno. Nie mniej jednak, M-Sport jest w najlepszej formie od dziesięciolecia i bardzo źle byłoby tego nie wykorzystać. Gdyby Ford wrócił do WRC, byłoby to wpadnięcie na gotowy obiad, tyle tylko, że trzeba za niego zapłacić.

Ostatnio wypowiedział się na ten temat Sebastien Ogier, zapytany o swoją przyszłość. Mistrz doskonale wie na czym polega WRC na najwyższym poziomie. Wie też, że bez wsparcia producenta M-Sport nie utrzyma się długo na szczycie: ”Cuda nie będą zdarzać się wiecznie i możemy nie dostać już więcej szans w tym sezonie na zwycięstwo. W dłuższej perspektywie czasu ta różnica pomiędzy nami a nimi może się zwiększyć.”

Sebastien Ogier mówi otwarcie... puk, puk, ludzie z Forda, obudźcie się. Macie wszystko by zdobyć mistrzostwo świata! Jesteście zainteresowani?

Nie przesadził mówiąc o cudzie, bo to że M-Sport walczy o mistrzostwo, nie jest tak oczywiste jak mogłoby się wydawać. Dlatego Ogier podkreśla: ”M-Sport musi dążyć do rozwoju, konieczny jest do tego powrót Forda.” Wówczas jest szansa na to, że zostanie z tym zespołem, a to z kolei może prowadzić do kolejnych zwycięstw i mistrzostw. Bądźmy szczerzy, obecnie ten zespół jest na fali, ale fala nie utrzymuje się długo. Ta jest wyjątkowo delikatna i za chwilę rozbije się o brzeg.

Zobacz również: Ford Fiesta Black Edition - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Technika w motorsporcie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Felietony:

Poważny problem samochodów autonomicznych – kierowcy im nie ufają Tydzień w motorsporcie #25 Nowy Prius zużywa mniej niż 1,5 litra na 100 kilometrów - sprawdziliśmy Tydzień w motorsporcie #24 Elon Musk chce, żeby wszystkie samochody były elektryczne. Czy to w ogóle możliwe? BMW warte milion złotych według ekspertów to okazja Dodge Challenger SRT Demon - powinni tego zabronić! Kierowcy i ustawodawcy odwracają się od diesli. Co dalej? Elektroniką w terroryzm? Czy wszyscy muszą testować na Nurburgringu? Rowerzyści ruszyli na ulice i znów robią ten sam błąd Silniki spalinowe niekoniecznie skazane na wymarcie. Zróbmy sobie nową aferę spalinową Polski samochód nie powstanie, pogódźcie się z tym Czy pick-up ma sens, czy też nie? Chcę wiedzieć co kupuję, czyli marzenia o gwarancji doskonałej Skąd tak drastyczne podwyżki polis komunikacyjnych OC? Zmiany w przepisach dla kierowców: wreszcie logiczne czy logiki pozbawione? Napęd na cztery koła to rak, który toczy rajdy Napęd na cztery koła to mit przekuty w wielki rynkowy sukces Auta typu SUV - wady i zalety [felieton] Co się stało z manualnymi skrzyniami biegów? [felieton] Czy przez Panamerę i Cayenne Porsche jest gorsze? [felieton] Kilka słów o F1 [felieton]

Popularne w tym tygodniu:

Czy kultura CB radio umarła? Ile milionerzy płacą za bycie wyjątkowymi? Czyli o najdroższej opcji w ofercie Problem z drogami gruntowymi. Nie wKURZaj ludzi swoją jazdą!