Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejsza w historii

Porsche zaprezentuje w Genewie najmocniejszą odmianę Panamery, jaka kiedykolwiek powstała. Model Turbo S E-Hybrid rozwija moc 680 KM i pozwoli przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 sekundy!

Takiej Panamery jeszcze nie było. Swoją drogą, tak mocnej limuzyny w produkcji seryjnej też jeszcze nie było. Obecnie, niemieccy producenci oferują w tej klasie 600 KM z małym hakiem. Liderem wyścigu jest Mercedes-AMG E63 S z mocą 612 KM. Porsche odpowiada wartością, do której konkurencja dojdzie najpewniej w kolejnej generacji swoich aut – 680 KM. Co więcej, jest to maksymalna moc systemowa… ekologicznej hybrydy.

4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo, o mocy 550 KM, łączy się tu z jednostką elektryczną generującą 136 KM. Sumarycznie daje to 686 KM, zatem koncepcja tego napędu jest nastawiona na maksymalne osiągi, ponieważ systemowo układ napędowy rozwija niewiele mniej. Maksymalny moment obrotowy to 850 Nm. Połączenie jednostek jest dokładnie takie jak w Panamerze 4 E-Hybrid - poprzez elektromechanicznie rozłączane sprzęgło, a napęd na koła trafia przez przekładnię PDK z ośmioma biegami.

Do zasilania silnika elektrycznego służy energia z zamontowanego w tylnej części nadwozia, chłodzonego wodą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14,1 kWh. Jako że jest to system plug-in, samochód można ładować ze zwykłego gniazdka sieci 230 V. Ładowanie prądem 10 A powinno trwać około 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW i gniazda 230 V (32 A), czas ten zostaje skrócony do 2,4 h. Cały proces można zaprogramować za pomocą Porsche Communication Management lub aplikacją Porsche Connect ze swojego smartfona.

Tradycyjnie dla tego typu samochodów, zasięg na samym prądzie ma wynosić 50 km, zatem nowa Panamera, mimo wszystko może być ekologiczna. Wystarczy wspomnieć, że zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym NEDC wynosi 2,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 66 g/km i 16,2 kWh/100 km dla energii elektrycznej.

Jednak jej głównym przeznaczeniem jest dostarczenie kierowcy i trzem jego pasażerom najwyższych emocji podczas jazdy. Wspomnijmy chociażby o przyspieszeniu do 100 km/h trwającym ledwie 3,4 s. Dodajmy do tego jeszcze, że jest to o 0,2 s szybciej niż w Porsche 911 Carrera 4 GTS! Prędkość maksymalna? 310 km/h. To również poziom modelu 911.

Panamera Turbo S E-Hybrid jest wyposażona w adaptacyjny napęd na obie osie, zawieszenie pneumatyczne, ceramiczne hamulce oraz systemy Porsche Dynamic Chassis Control Sport i Porsche Torque Vectoring Plus. To wszystko pozwala korzystać z limuzyny tak, jakby siedziało się w sportowym coupé. Taka jest też idea tego gran turismo, którego koncepcja napędu została przejęta z najlepszego Porsche wszechczasów – 918 Spyder. Aby było jeszcze ciekawiej, Porsche ma zamiast sprzedawać model w dwóch rozstawach osi – standardowym i wydłużonym o 150 mm. Ta druga wersja, w seryjnym wyposażeniu ma tylną oś skrętną.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Choć premiera odbędzie się dopiero w Genewie, Porsche już podaje ceny i to również na rynek polski. Panamera Turbo S E-Hybrid będzie kosztować 903 630 zł, a w wersji Executive 968 780 zł.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Produkcja najpopularniejszej Tesli wystartuje w lipcu Volkswagen Arteon na pierwszych zdjęciach Carlos Ghosn zajmie się Mitsubishi i znalazł następcę w Nissanie Daimler buduje pierwszą fabrykę w Rosji Audi przeprowadziło zwolnienia w dziale silników wysokoprężnych Znamy ceny nowego Opla Insignii Grand Sport Na ulicach Warszawy pojawi się więcej elektrycznych autobusów 19 mld zł na rozwój elektromobilności w Polsce do 2020 r. Mazda wzywa do serwisu setki tysięcy aut Bramki znikną z autostrad? Trwają poszukiwania wykonawcy nowego systemu BMW stworzyło latający motocykl inspirowany klockami Lego BMW chce przenieść produkcję do USA, aby ominąć podatki Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Tydzień w motorsporcie #11 Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife Cena polisy OC zależy od twojego miejsca zamieszkania Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Chcesz tańszego ubezpieczenia? Dbaj o jego historię w UFG Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Autonomiczne drony do przewozu pasażerów startują w Dubaju

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Mazda nie daje za wygraną. Prace nad nowym silnikiem Wankla trwają Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Mała dziewczynka i 700-konne BMW. Tak się rodzi miłość do samochodów Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i...