Citroën C1 wróci na polski rynek

Jakiś czas temu, polski oddział Citroëna podjął decyzję o nieoferowaniu u nas nowej odsłony modelu C1. Jak się jednak okazuje, auto już niebawem powróci do salonów nad Wisłą.

Stanie się to na początku przyszłego roku. Dokładna data powrotu C1 nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że nie później niż wiosną 2017 roku, małe Citroëny ponownie wyjadą na polskie drogi. Francuzi zamierzają skusić klientów przede wszystkim atrakcyjną ceną. Obecnie najtańszą propozycję w polskiej gamie producenta stanowi model C3 wyceniony na 39 900 zł. Dokładna cena C1 nie jest znana, lecz według zapowiedzi, auto będzie sporo tańsze od większego brata.

Pod maską nowego C1 znajdziemy jeden z dwóch benzyniaków. Słabsza wersja będzie dostępna z 68-konnym benzyniakiem. Mocniejsza 1,2 PureTech zaoferuje klientom 82 KM, co przy masie własnej wynoszącej 865 kg owocuje całkiem niezłymi osiągami. Setka pojawia się na liczniku po nieco ponad 10 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

C1 jak na tak małe auto kusi także wyposażeniem. W zależności od wersji na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, kamerę cofania, czy system multimedialny z bluetooth i Mirror Screen. Co ważne, w małym wnętrzu zdołano upchnąć aż 10 praktycznych schowków.

Choć wiele zależy od ceny, nowe C1 ma szanse na powodzenie wśród polskich klientów. Konkurencja w postaci chociażby Volkswagena Upa, Hyundaia i10, czy Opla Adama jest bardzo silna. Mimo to mały Citroën powinien znaleźć swoje miejsce w segmencie. To ciekawie wyglądające i przemyślane auto o prostej konstrukcji, co powinno przypaść do gustu klientom.

Oprócz powrotu C1 do Polski, wśród nowości Citroëna warto wskazać także odświeżone wydanie C-Elysée, które niebawem pojawi się w sprzedaży. Nieco później, bo w drugiej połowie roku, Francuzi zadebiutują z nowym crossoverem segmentu B. Na szczegóły musimy jednak jeszcze poczekać.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku