Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera

Volkswagen rozszerza gamę aut SUV, ale nie zapomina też o dotychczasowych modelach. Ostatnią nowością jest koncepcyjny model T-Prime Concept GTE, który stanowi zapowiedź następnej generacji modelu Touareg.

Volkswagen nieco przespał powstanie nowych segmentów aut typu SUV — zabrakło w ostatnim czasie choćby niedużego miejskiego SUV-a. Dziś marka planuje nadrobić te zaległości budując spójną gamę aut typu SUV o różnych wielkościach.

Aby zrobić miejsce na nowości nowa generacja modelu Touareg ma być nieco większa od poprzedniej i stać jeszcze bardziej na szczycie gamy aut z podniesionym nadwoziem. Nowe auto będzie zbudowane na platformie MLB i ma mieć 5070 mm długości, czyli 10 mm więcej niż pierwsza generacja modelu Phaeton i aż o 171 mm od obecnej odsłony modelu. Pozostałe wymiary to 1999 mm szerokości i 1707 mm wysokości.

Wygląd zewnętrzny jest typowy dla niemieckiej marki, choć trzeba przyznać, że w tym przypadku Niemcy i tak zaszaleli, patrząc na ich ostatnie projekty. Niższe, ale szersze i dłuższe nadwozie ma ciekawsze proporcje niż obecna generacja. Nie wszystkim zapewne przypadnie do gustu atrapa chłodnicy, która łączy przednie reflektory i stanowi rozwinięcie trendu zapoczątkowanego w obecnej generacji VW Passata.

Ciekawie wygląda wnętrze pojazdu koncepcyjnego, w którym nie tylko poszczególne grupy funkcyjne, ale w zasadzie wszystkie komendy wydawane będą przez powierzchnie dotykowe. Nowe ma być także sterowanie skrzynią biegów. Oczywiście to tylko model koncepcyjny, ale wydaje się, że trend sterowania dotykowego może się upowszechnić w niedługim czasie, a tutaj mamy tego zapowiedź.

Volkswagen, po ostatnich incydentach z udziałem tej marki, chce uczynić więcej w kierunku ekologii swoich modeli. Dlatego koncept napędzany jest dwulitrową, doładowaną jednostką benzynową zestawioną z silnikiem elektrycznym, który może być ładowany podczas jazdy lub ze źródeł zewnętrznych (plug-in). Całość ma mieć aż 375 KM i 699 Nm momentu obrotowego.

Moc będzie przekazywana poprzez stały napęd na cztery koła, a całości dopełni ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. T-Prime GTE Concept oferuje trzy różne tryby jazdy. Pierwszym jest E-Mode, czyli tryb czysto elektryczny, drugim tryb hybrydowy, a trzecim tryb GTE, który z kolei zapewnia największą moc z silnika elektrycznego i silnika TSI, co pozwala na osiągnięcie przypieszenia 0–60 mph (96 km/h) w 6,0 sekundy oraz prędkości maksymalnej 224 km/h.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Akumulator litowo-jonowy ze stanu całkowicie rozładowanego do w pełni załadowanego można uzupełnić w ciągu ośmiu godzin przy ładowaniu ze zwykłego gniazdka 220 V, a w dwie godziny i pół godziny minut wykorzystując do tego publiczną stację ładowania o mocy 7,2 kW.

Więcej o nowym koncepcyjnym VW w poniższej galerii zdjęć producenta:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016) Lexus IS (2016) - facelifting Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera Nowy Peugeot 308 w wersji sedan (2016) Rajd Argentyny 2016 - spektakl pewnego kierowcy Infiniti QX Sport Inspiration Concept (2016) - zwiastun nowych modeli Fuso Canter - mała ciężarówka Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016) Nowy Ford KA nie będzie produkowany w Tychach Audi A6 (2016) - znowu lifting? Ford Mustang najpopularniejszym coupé świata Nowy Renault Koleos oficjalnie zapowiedziany Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP (kwiecień 2016) - po raz pierwszy podwójna nota Mitsubishi przyznało się do oszukiwania przy badaniach zużycia paliwa Samochód firmowy „mówi” o przedsiębiorstwie Koniec Jaguarów kombi? Grupa PSA na drodze do automatyzacji jazdy w Europie Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie Land Rover Defender The End Edition w wykonaniu Kahn Design Lekkie hybrydy jako alternatywa dla tradycyjnych silników spalinowych Tajemniczy koncept od Volkswagena – czyżby następca Touarega? LG Chem zbuduje w Polsce fabrykę akumulatorów Grand Prix Chin 2016 - Rosberg dominator

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?