Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego

Škoda Octavia drugiej generacji to prawdziwy rynkowy hit. Samochód jest wysoko ceniony ze względu na bardzo praktyczne wnętrze oraz sprawdzoną technikę Volkswagena. Auto jest drogie, ale mimo tego sprzedający nie mają problemu ze znalezieniem nabywcy. Okazuje się jednak, że nie wszystkie octavie są tak idealne, jak powszechnie się o nich sądzi. Dotyczy to szczególnie wersji benzynowych, o których nie pisze się tak często, jak o popularnych dieslach. Dziś zajmiemy się właśnie nimi, ponieważ zainteresowanie dieslami maleje, a zakup octavii z benzynową jednostką jest obarczony bardzo dużym ryzykiem. Które silniki są dobre, a których należy unikać? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Ten artykuł ma 4 strony:

Škoda Octavia II w teorii

Historia Škody Octavii II w pigułce:

2003 r. – prezentacja modelu
2004 r. – rozpoczęcie sprzedaży
2005 r. – do salonów trafia Combi i odmiany z napędem 4×4
2008 r. – gruntowny facelifting
2009 r. – delikatny lifting techniczny
2010 r. – na rynek wraca przedliftowa Octavia II jako tania wersja Tour
2013 r. – pojawienie się następcy Octavii III i zakończenie produkcji Octavii II

Octavia II przed liftingiem (na zdjęciu wersja Tour)
Octavia II po liftingu

Charakterystyka i budowa

Samochód zadebiutował dość wcześnie i był produkowany niemal przez 10 lat. W całym okresie produkcji kilkukrotnie zmieniano gamę silników i wprowadzano modyfikacje, więc im młodszy egzemplarz, tym bardziej różni się technicznie od pierwszych.

Octavia to samochód klasyfikowany jako kompakt, ponieważ bazuje na płycie podłogowej Volkswagena Golfa V. W rzeczywistości jego rozmiary zewnętrzne są zbliżone do aut klasy średniej. Samo nadwozie typu liftback wymusza większą bryłę, jednak wystarczy porównać Octavię z konkurencyjnymi, kompaktowymi sedanami lub kombi, by okazało się, że Škoda wcale nie odbiega tak bardzo od standardów w segmencie. Octavia Combi okazuje się krótsza od Opla Astry J, a jej rozstaw osi mniejszy od Forda Focusa III, Hyundaia i30 czy Peugeota 308 SW.

Wnętrze przed liftingiem, ale z bogatym wyposażeniem
Wnętrze po liftingu

We wnętrzu także trudno doszukiwać się klasy wyższej niż kompakt. Przestronność kabiny mieści się w normach segmentu C, a całkiem łatwo znaleźć samochody oferujące więcej przestrzeni na tylnej kanapie. Materiały także są dalekie od ideału. Jedynie 585-litrowy bagażnik to coś, w czym Octavia nie ma rywali. Combi oferuje nawet więcej, bo 600 litrów.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Bagażnik liftbacka nie ma sobie równych...
...a Combi to już klasa sama dla siebie

Technicznie Octavia nie różni się poziomem od Golfa V i jest to klasyka w segmencie. Podwozie stanowi prosta konstrukcja z kolumnami MacPhersona z przodu oraz nieco bardziej zaawansowany wielowahacz z tyłu. Klienci mogli wybierać wersję z napędem na jedną lub obie osie. W wersjach 4×4 za napęd tylnych kół odpowiada sprzęgło wielopłytkowe firmy Haldex. Był to standard m.in. w wersji Scout z podniesionym prześwitem i inną stylistyką nadwozia. Pod maskę trafiały tylko silniki 4-cylindrowe.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Citroën C4 [2004-2010] - poradnik kupującego Używany Opel Meriva I [2003-2010] – poradnik kupującego Wybieramy najlepszy używany samochód kompaktowy za ok. 25 000 zł [część 3] - poradnik kupującego Używane kompakty za 25 000 zł - sensowne auto dla Polaka [część 2] Używane kompakty za 25 000 zł - sensowne auto dla Polaka [część 1] Używany Opel Insignia 2.0 CDTI (2008-2013) - poradnik kupującego Rękojmia na samochód używany - co powinieneś wiedzieć? Rynek używanych samochodów hybrydowych w Polsce - poradnik kupującego Używany Peugeot 308 1.6 THP (2007-2013) – poradnik kupującego Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Espace IV i Grand Espace (2002-2014) - poradnik kupującego Używany Volkswagen Touran I [2003-2010] – poradnik kupującego Jak kupować samochód by jak najmniej stracił na wartości? Używane samochody pofirmowe - na co zwrócić uwagę oraz jakie są zalety i wady takich ofert? Używane vany do 20 tys. zł umożliwiające wygodne wożenie trójki dzieci Używany Jeep Grand Cherokee WK/WH 3.0 CRD [2005-2010] - poradnik kupującego Używane kompaktowe minivany do 20 tys. zł umożliwiające wygodne wożenie trójki dzieci Używany Mercedes-Benz ML 270 CDI W163 [1998-2005] – poradnik kupującego Rynek używanych samochodów elektrycznych w Polsce Używane Volvo XC90 I [2003-2014] – poradnik kupującego Uwaga na samochody z silnikiem 2.5 TDI V6 – to pociągające oferty-pułapki! Używane Hyundai Tucson I i Kia Sportage II 2.0 CRDI [2004-2010] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje