Volkswagen nie da prezentów europejskim właścicielom aut z silnikami objętymi aferą spalinową

Europejscy właściciele samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi wyprodukowanymi przez Volkswagena nie dostaną od koncernu rekompensaty, na którą mogą liczyć mieszkańcy Ameryki Północnej.

fot. Rafał Warecki © 2015

Volkswagen of America ogłosił kilka tygodni temu, że amerykańscy i kanadyjscy klienci dostaną tzw. Goodwill Package. Jest to mały, ale wartościowy zestaw, który został przygotowany specjalnie dla tamtejszego, lokalnego rynku. Zawiera on kartę kredytową Visa typu pre-paid, opłaconą na kwotę 500 dolarów, kartę zawierającą taką samą kwotę, którą można wykorzystać u dowolnego autoryzowanego dilera Volkswagena oraz 3 lata assistance. Te trzy składniki mają pomóc odbudować zaufanie do marki.

Realizacja Goodwill Package nie jest prosta, ale z oczywistych powodów wymaga stosownej weryfikacji. Najpierw amerykańscy i kanadyjscy właściciele Volkswagenów muszą zarejestrować swój numer VIN na stosownej stronie VWdieselinfo.com, by potwierdzić, że ich model jest objęty problemem ze spełnianiem norm emisji spalin. Po otrzymaniu potwierdzenia, że pojazd wyposażony jest w oszukujące oprogramowanie, wokół którego kręci się afera spalinowa, właściciel auta musi podać swoje dane kontaktowe, łącznie z adresem oraz obecny przebieg samochodu. Paczka z kartami podarunkowymi zostanie wysłana w ciągu czterech tygodni. Po jej otrzymaniu należy zgłosić się z samochodem do dilera Volkswagena, gdzie konieczne jest przedstawienie prawa jazdy i dowodu właśności pojazdu. Dopiero wtedy karty oraz assistance zostaną aktywowane.

Mam silnik 1.2 TDI, 1.6 TDI lub 2.0 TDI EA 189 Volkswagena — co powinienem robić? [aktualizacja]

Jeżeli jesteś właścicielem samochodu pochodzącego z koncernu Volkswagen AG wyposażonego w silnik 1.2 TDI, 1.6 TDI lub 2.0 TDI o oznaczeniu EA 189 afera…

W rozmowie z Automotive News Europe przedstawiciel Volkswagena poinformował, że europejscy klienci nie dostaną takiej rekompensaty. Firma dołoży wszelkich starań, by odciążyć ich z wszelkich problemów związanymi z ich samochodami niespełniającymi norm emisji spalin, ale na karty upominkowe nie mogą liczyć.

Według koncernu oficjalnie są ku temu dwa powody. Po pierwsze w Ameryce klienci kupili samochody VAG wyposażone w silniki wysokoprężne, reklamowane jako Clean Diesel (czysty diesel). Po drugie, decydując się na zakup auta z motorem wysokoprężnym Amerykanie i Kanadyjczycy wybrali produkt, jak na tamte rynki, niszowy.

Warto też dodać, że amerykańskie działania mające na celu uporanie się z problemem emisji spalin w silnikach Volkswagena są na znacznie mniej zaawansowanym etapie niż w Europie. Dlatego niemiecki koncern przewiduje, że Europejczycy będą przez krótszy czas i w mniejszym stopniu obciążeni skutkami afery spalinowej.

Volkswagen najzwyczajniej w świecie nie może sobie pozwolić na to, by dać po 1000 dolarów oraz assistance każdemu, kto kupił diesla niespełniającego norm emisji spalin. Obecnie firma wpadła w spore problemy finansowe i musi oszczędzać pieniądze. Część projektów zawieszono, więc szczególnie mając to na uwadze, VAG musi ważyć każdy cent, który wydaje na działania wizerunkowe.

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja]

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) grozi koncernowi Volkswagen AG ogromną karą finansową za oszukiwanie podczas badań norm emisji…

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Źródło: Automotive News Europe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Tylko niektóre samochody Volkswagena z zaniżonym CO2 [aktualizacja] Red Bull Racing będzie korzystał z silników TAG Heuer! [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Dwa muły testowe Bugatti Chirona przyłapane z niedużym maskowaniem! [aktualizacja] Pierwsze sukcesy marki Genesis i modelu G90 [aktualizacja] Porsche Cayman GT4 Clubsport - premiera dla głodnych torowych wrażeń [aktualizacja] Międzynarodowy van i pickup roku 2016 wybrane - triumf Volkswagena i Nissana Alpina B5 Bi-Turbo (2016) - 600-konny ekspres Ideał nazywa się Zenos E10 R Lumma Range Rover Sport CLR SV - jeszcze więcej mocy w brutalnym SUV-ie Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] SsangYong Rodius też będzie spełniał Euro 6 Odświeżone Mitsubishi ASX oraz Space Star w Los Angeles BMW Compact Sedan Concept - nowe nadwozie dla Serii 1 Volvo Concept 26 - wizja przyszłości wnętrz samochodów Renault Talisman - przedstawiamy polski cennik Subaru Impreza Sedan - w oczekiwaniu na skrzydło Nowa Mazda CX-9 pokazana w Los Angeles!

Popularne w tym tygodniu:

Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5 Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie