Nowy Lexus IS na pierwszych oficjalnych zdjęciach
Trzecia generacja Lexusa IS zadebiutuje podczas Detroit Motor Show 2013. Model po raz pierwszy będzie dostępny również w wersji hybrydowej.
10.01.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:09
Lexus IS II jest wytwarzany od 2005 r. Po długiej obecności na rynku wreszcie doczeka się następcy. Potwierdziły się informacje podawane przez nas przy okazji publikacji zdjęć szpiegowskich, mówiące o tym, że nowa generacja sedana klasy premium będzie podobna do koncepcyjnego coupé LF-CC.
Studyjny model został ciepło przyjęty podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Lexus IS III przejął od LF-CC całkiem sporo. W oczy rzuca się przede wszystkim ogromna atrapa chłodnicy.
Nie przetrwały prototypowe reflektory, ale te w seryjnym aucie także wyglądają interesująco. Pod nimi zostały umieszczone światła do jazdy dziennej w kształcie litery "L".
Do Lexusa LF-CC nawiązują również progi, których linia w tylnej części wędruje w górę i płynnie przechodzi w nachodzące na błotniki tylne lampy. Auto zachowało proporcje poprzednika. Ma łagodnie opadającą maskę i krótki tył.
Widoczny na zdjęciach samochód to wersja F SPORT. Standardowa odmiana będzie miała inny zderzak przedni i mniejszy grill.
Na razie nie dysponujemy danymi technicznymi Lexusa IS. Producent podał, że auto jest szersze i ma dłuższy rozstaw osi, co przyczyniło się do zwiększenia przestrzeni pasażerskiej oraz pojemności bagażnika (obecnie IS ma kufer o wielkości 398 l). Lexus twierdzi wręcz, że IS nie ma sobie równych w klasie, jeśli chodzi o miejsce na kolana w tylnym rzędzie.
Wnętrze także odwołuje się do LF-CC, co widać po konstrukcji deski rozdzielczej. Tak samo jak LFA nowy IS nie będzie miał standardowego zegara prędkościomierza. Elektroniczny wyświetlacz pokazujący szybkość został wkomponowany w okrągłą tarczę obrotomierza.
Lexus podaje, że pozycja za kierownicą ma teraz bardziej przypominać tę z aut sportowych. Fotel kierowcy ma lepsze trzymanie boczne i jest bardziej komfortowy. Obniżona została pozycja bioder. Zmienił się także kąt pochylenia kierownicy.
IS będzie pierwszym Lexusem z elektrostatycznymi przełącznikami na pokładzie. Dzięki nim ustawienia klimatyzacji będzie można regulować, po prostu przesuwając palcem po odpowiednich liniach na konsoli środkowej.
Lexus zapowiedział, że w Europie sedan na pewno będzie występował w odmianach IS 250 i IS 300h. Ta druga odmiana będzie miała napęd hybrydowy, dotychczas niestosowany w tym modelu.
Na jednym ze zdjęć na tylnej klapie widać znaczek IS 350. Konkretnych danych jeszcze nie mamy, ale możemy się więc spodziewać, że w gamie jednostek zobaczymy silniki V6 o pojemnościach 2,5 i 3,5 l i mocach ok. 200 i 300 KM. Hybryda ma mieć spalinowy, 4-cylindrowy motor 2,5 i rozwijać ok. 240 KM. Jednostki będą współpracować z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Nowy Lexus IS zadebiutuje 15 stycznia w Detroit o 9:30 rano czasu lokalnego, czyli o 3:30 po południu czasu polskiego. Transmisję z premiery będziecie mogli obejrzeć na stronie www.lexus-global.com.