Nowe Audi RS6 Avant - pierwsze zdjęcia i wstępna specyfikacja!
Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.
04.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:03
Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.
Audi RS6 Avant cechuje się zadziorną stylistyką: agresywny zderzak przedni, charakterystyczne reflektory, poszerzone nadkola, nowe listwy progowe oraz dyfuzor i dwie sporych rozmiarów końcówki wydechu. Są też srebrne obudowy lusterek bocznych i srebrne relingi dachowe. Na atrapie chłodnicy jest oczywiście logo RS6 oraz napis quattro w dolnej części.
We wnętrzu styliści niemieckiego producenta zdecydowali się na lekko przestylizowane zegary, nową kierownicę oraz wykończenia z włókna węglowego. W środku prezentowanego Audi są także skórzane, sportowe fotele.
Przejdźmy jednak do sedna sprawy. Nowe Audi RS6 Avant napędzane jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V8 o pojemności 4,0 l. Generuje on 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 3,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na wartości 304 km/h. Napęd na wszystkie 4 koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej.
Audi RS6 Avant poprzedniej generacji było napędzane 5,0-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V10, który generował 580 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pojazd osiągał pierwsze 100 km/h w 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosiła 274 km/h. Jak łatwo zauważyć, pomimo mniejszej pojemności silnika i nieco niższej mocy nowe Audi RS6 Avant jest szybsze od swojego poprzednika.
Audi nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia prasowego, jednak należy się spodziewać, że samochód został także wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie i wydajniejsze hamulce. Niemiecki producent zapewne już niebawem zdradzi więcej szczegółów na temat nowego Audi RS6 Avant.
[aktualizacja 6 grudnia]
Zgodnie z oczekiwaniami Audi nie zwlekało zbyt długo i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe na temat modelu RS6 Avant. Z nowych informacji warto wspomnieć, że nowy model będzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów, dzięki czemu przy niskich prędkościach, gdy pełna moc nie jest potrzebna, jedynie 4 cylindry silnika będą w użyciu. Dzięki tej procedurze średnie zużycie benzyny oszacowano na 9,8 l/100 km.
Prędkość maksymalna samochodu to 305 km/h, jednak w podstawowej specyfikacji elektroniczny kaganiec będzie ograniczał ją do 250 km/h. W pakiecie Dynamic wartość ta wzrośnie do 280 km/h, a jedynie właściciele pojazdu z pakietem Dynamic Plus będą mogli poruszać się z prędkością maksymalną 305 km/h. Potwierdziły się informacje, że prezentowany model jest lżejszy od poprzednika o około 100 kg. Wynik ten osiągnięto między innymi dzięki wykorzystaniu większej ilości aluminium w konstrukcji pojazdu.
Nowe Audi RS6 Avant wyposażono również w sportowe, pneumatyczne zawieszenie z systemem Dynamic Ride Control oraz w wydajniejsze hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 390 mm. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na carbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm. W zależności od wybranej opcji hamulce kryją się za 20- lub 21-calowymi felgami aluminiowymi.
[aktualizacja 7 grudnia]
Audi udostępniło nowe zdjęcia modelu RS6 Avant - tym razem w nieco bardziej stonowanej kolorystyce.
[aktualizacja 12 grudnia]
Dziś mamy dla Was nowy materiał wideo z Audi RS6 Avant w roli głównej.
2014 Audi RS6 Avant Trailer
Źródło: Carscoop