Wiadomo, że nic nie wiadomo – Kelleners M5 KS5‑S (2012)

Aktywny w ostatnich dwóch latach na rynku tuningowym Kelleners zaprezentował niedawno najnowsze BMW M5. Wieść gminna niesie, że wóz ma o 100 KM mocy więcej, ale czy to prawda?

Wiadomo, że nic nie wiadomo – Kelleners M5 KS5-S (2012)
Olgierd Lachowski

19.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:34

Nowe M5 to najświeższa broń firmy z Monachium przeznaczona do walki w segmencie premium z rywalami z Ingolstadt i Stuttgartu. BMW M5 ma wszelkie geny, by stawiać czoła zarówno Audi, jak i Mercedesowi.

Obraz

Aby auto mogło pokonać obie konkurujące z BMW firmy, producent z Monachium wyposażył je w nowoczesny 8-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Przy budowie tego M5 konstruktorzy wyznawali nieco inną filozofię niż w przypadku M-piątki serii E60. W tym samochodzie bowiem postawiono na doładowanie, dlatego też 4,4-litrowa jednostka napędowa do pomocy dostała dwie turbosprężarki.

Obraz

Oczywiście BMW wyposażyło swój silnik w szereg innych bardziej i mniej innowacyjnych rozwiązań, ale to wszystko jest podporządkowane tylko jednemu – osiągnięciu takiej mocy, by auto miało lepsze parametry drogowe niż Audi RS6 i Mercedes-Benz E 63 AMG. Celowo nie napisałem, że mechanicy chcieli wycisnąć jak najwięcej z motoru, bo jak udowadniają tunerzy wzmacniający już nowe M5, fabryka nie wyżyłowała jednostki napędowej do granic możliwości. Iloma więc końmi mechanicznymi dysponuje seryjne M5?

Obraz

Ano, ma ich 560 przy 6000-7000 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm i jest dostępny przy 1500-5750 obr./min. Dzięki takiej jednostce napędowej i 7-biegowej, zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów samochód do setki przyspiesza nawet w 3,90 s[sup]1)[/sup], a po przesunięciu ogranicznika w górę rozpędza się do 305 km/h.

Widoczny na zdjęciach wóz nie jest jednak autem fabrycznym. Tę maszynę przygotowała firma Kelleners Sport, czyli specjalista w tuningu BMW, który w branży działa od wielu lat.

Obraz

Nadwozie M5 nie zmieniło się znacznie, ale warto zwrócić uwagę na nakładkę pod przedni spojler, nowe listwy progowe i listwę na pokrywie bagażnika. Części wykonane są z włókna węglowego.

Do tego w tym aucie są nowe felgi zaprojektowane przez Kellenersa. Niestety nie podano, jaki mają rozmiar. Tak czy inaczej trzeba przyznać, że ich czarny kolor świetnie współgra z szarością karoserii BMW.

Obraz

Tuner informuje, że zmienił w wozie układ wydechowy. Nowy zestaw ma sportowe tłumiki i „katalizatory”, a kończy się czterema rurami wydechowymi o średnicy 90 mm każda.

Co ciekawe, choć na stronie Kellenersa takiej informacji nie da się znaleźć, jeden z holenderskich portali motoryzacyjnych podał, że niemiecki wóz ma zwiększoną do 660 KM moc. Dzięki temu M-piątka podobno rozwija prędkość maksymalną 330 km/h.

Obraz

Czy to prawda, na razie nie da się sprawdzić. Fakt, że nie ma takich danych na stronie internetowej Kellenersa, nie musi o niczym świadczyć, bo często tunerzy słabiej dbają o własne witryny niż o informacje rozsyłane dużym portalom samochodowym. Z pewnością czas pokaże, jak jest naprawdę.

[sup]1)[/sup] Dane na podstawie pomiarów AB Sportscars. BMW podaje, że do 100 km/h M5 rozpędza się w 4,40 s.

Lista konkurentów znajduje się poniżej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 660 KM (?)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,17 KM/l (?) (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,95 kg/KM (?) (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1456 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/h (?)block position=\inside5453/block

Źródło: Kelleners

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)