Awarie i problemy: Honda Accord VII

Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord VII to zdaniem wielu ludzi czyste uosobienie niezawodności. Czy tak jest naprawdę? Zweryfikujmy legendy krążące o tym aucie na podstawie opinii jego użytkowników i raportów bezawaryjności.

Szósta generacja Accorda produkowana była w Anglii przez co ściągnęła na siebie falę krytyki. W przypadku  jego następcy producent postanowił powierzyć produkcję rodzimym zakładom. W salonach auto zagościło w 2002 roku. Jedną z najciekawszych cech nowego wówczas modelu był nowoczesny design.

Awarie i problemy: Toyota Avensis II

W czasie premiery Japończycy nie oferowali żadnej jednostki wysokoprężnej co uległo zmianie już rok później, kiedy to po raz pierwszy w historii pod maską Hondy Accord pojawiło się 2,2-litrowe i-CTDi z wtryskiem typu common rail. W 2006 roku koncern Hondy przeprowadził gruntowny facelifting poprawiając przy tym subtelnie walory estetyczne i jakość wykończenia auta. Ostatni Accord VII generacji zjechał z taśm montażowych w 2008 roku. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan oraz kombi. Klienci mieli do wyboru tylko trzy jednostki napędowe:

2.0 VTEC (155 KM)
2.4 VTEC (190 KM)

2.2 i-CTDi (140 KM)

Które z nich warto polecić? Właściwie każdy wybór będzie dobry. Spośród silników benzynowych równie bezawaryjny okazuje się być zarówno 2-litrowy jak i 2,4-litrowy VTEC. Decydując się na wersję sprzed faceliftingu bezpieczniej jest jednak wybrać mocniejszy z nich. Dlaczego? Ponieważ w 2-litrowych jednostkach benzynowych na początku produkcji montowano zawodne pod względem trwałości wałki rozrządu.

[photo position="inside"]165141[/photo]

Diesel też okazuje się bardzo udaną jednostką napędową zarówno pod względem dynamiki jak i bezawaryjności. i-CTDi to bezkompromisowo jedna z najbardziej wytrzymałych konstrukcji. Co ciekawe, typowe usterki nowoczesnych diesli takie jak awarie układu wtryskowego czy rozsypujące się dwumasowe koła zamachowe właściwie tutaj nie występują. Co niestety nie oznacza, że silnik ten jest wolny od wad.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Awarie i problemy: VW Passat B6

Jakie problemy może przysporzyć nam ten motor? Przede wszystkim warto wspomnieć o hałasującym łańcuchu rozrządu, który przy zarejestrowaniu tego objawu należy niezwłocznie wymienić. Koszt samych elementów potrzebnych do wykonania tej operacji to około 1700 zł. W jednostkach wysokoprężnych pojawia się również problem z kolektorem wydechowym, który z powodu zastosowania nieodpowiedniego materiału po prostu samoistnie pęka. W większości aut wymieniano go w ramach gwarancji, jednak nie we wszystkich.

[photo position="inside"]165142[/photo]

W autach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego stabilizatora. Objawem ich zużycia są stuki dochodzące z przodu pojazdu, szczególnie na mniejszych, często występujących nierównościach. Oprócz wymienionych wyżej awarii większość problemów trapiących tą generację Accorda to drobnostki. Parujące reflektory, awarie systemu poziomującego reflektory ksenonowe, a także wadliwy siłownik centralnego zamka to usterki odnotowywane sporadycznie.

Kierowcy do wad tej generacji Accorda zaliczają również słabej jakości plastiki użyte wewnątrz, które z czasem zaczynają skrzypieć. Ponadto zbyt szybko zużywają się klocki hamulcowe. Często już po przejechaniu 20 000 km wymagają wymiany. Karoseria tego Japończyka też nie zasługuje na pochwałę dlatego, że jest niezwykle podatna na zarysowania z powodu za cienkiej warstwy lakieru.

Mazda 6: awarie i problemy

W modelach sprzed modernizacji, w okolicach chromowanych listewek na masce, a także na nadkolach i tylnej klapie może pojawić się rdza. Posiadacze wersji kombi często narzekają na zacinający się mechanizm elektrycznego otwierania klapy bagażnika. Na koniec zobaczmy jak Accord VII wypada w rankingach niezawodności TUV. W kategorii aut 4 i 5-letnich Honda Accord uplasowała się dopiero na 84. miejscu zostając daleko w tyle za Toyotą Avensis (12.), a także Fordem Mondeo (54.).

[photo position="inside"]165143[/photo]

Biorąc pod uwagę pojazdy z 6 i 7-letnim stażem warto zauważyć, że Accord wypadł tu znacznie lepiej zajmując 46. miejsce i wyprzedzając przy tym Forda Mondeo (49.) oraz Volkswagena Passata (61.). W tym przypadku najlepszy w swojej klasie okazał się Saab 9–3, który zajął 13. lokatę nieznacznie wyprzedzając Toyotę Avensis (15.). Jeżeli chodzi o auta z początku produkcji czyli 8 i 9-letnie to Honda Accord zajmuje tu drugie miejsce w swoim segmencie zaraz za Audi A4, a w zestawieniu ogólnym dopiero 24. lokatę.

Ford Mondeo Mk3: awarie i problemy

A jak wygląda serwisowanie tego auta? Wymianę oleju silnikowego zarówno w motorach benzynowych jak i w dieslach producent zaleca co 20 000 km. Przy takiej samej częstotliwości należy zmieniać także filtr przeciwpyłkowy. Filtr powietrza podlega wymianie po 40 000 km. Świece zapłonowe należy wymieniać co 40 000 km, a  w przypadku świec irydowych co 120 000 km. Ciekawostką jest również częstotliwość z jaką należy serwisować płyn chłodniczy, pierwsza wymiana powinna nastąpić po przejechaniu 200 000 km lub po upływie 10 lat, każda następna skraca ten okres o połowę. Płyn hamulcowy należy wymieniać co 3 lata, a filtr paliwa co 120 000 km.

[photo position="inside"]165144[/photo]

Podsumowując, Honda Accord VII jest idealną propozycją dla osób szukających niezawodnego pojazdu o stosunkowo umiarkowanych osiągach, dobrych własnościach jezdnych i nowoczesnym designie. Accord to auto trwałe, niestety jeśli jednak już zdarzy się mu jakaś usterka to jej naprawa będzie nas słono kosztować. Osoby oczekujące komfortu mogą się nieco rozczarować, z powodu dość twardego zawieszenia próżno go tutaj szukać.

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CDTi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego