Awarie i problemy: VW Passat B6

VW Passat B6

Na świecie panuje przekonanie, że VW robi niezawodne auta. Ponieważ my nie wierzymy stereotypom, postanowiliśmy sami to sprawdzić, biorąc pod lupę Volkswagena Passata B6. Jeśli interesuje Was, jak takie auto sprawuje się w codziennej eksploatacji, to koniecznie musicie tu zajrzeć.

VW Passat jest z nami od 1973 roku, kiedy to niemiecka marka zaprezentowała model B1. Jak się okazało, auto odniosło spektakularny sukces i sprzedawało się z powodzeniem przez następne dekady. W tym czasie systematycznie rozwijano technologię, niestety, stylistyka ciągle pozostawiała wiele do życzenia.

Awarie i problemy: Peugeot 407

Model B6 nieco zrewolucjonizował sylwetkę samochodu, która może się podobać. Passata B6 produkuje się od 2005 roku do dziś. Rok po premierze auto delikatnie zmodernizowano. Warto również dodać, że w tym roku pojazd przeszedł gruntowny facelifting, co nieco oszpeciło jego stylistykę.

Tym, co przyciągnęło klientów do tego auta, były przede wszystkim atrakcyjna oferta silnikowa i opinie o bezawaryjności. B6 oferowana była w dwóch nadwoziach: sedan i kombi, a także z napędem na 4 koła. W tym modelu montowano następujące jednostki napędowe:

  • 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion (105 KM)
  • 1.9 TDI (105 KM)
  • 2.0 TDI-CR DPF (110 KM)
  • 2.0 TDi (120 KM)
  • 2.0 TDI (140 KM)
  • 2.0 TDI 16V (140 KM)
  • 2.0 TDI-CR DPF (140 KM)
  • 2.0 TDI (170 KM)
  • 2.0 TDI-CR DPF (170 KM)
  • 1.4 TSI (122 KM)
  • 1.6 FSI (115 KM)
  • 1.8 TSI (160 KM)
  • 2.0 FSI (150 KM)
  • 2.0 TSI (200 KM)
  • 3.2 V6 FSI (250 KM)
  • 3.6 R36 (300 KM)

Niestety wielu użytkowników na własnej skórze przekonało się, że Passat B6 wcale nie jest bezawaryjny. Usterkowość danego egzemplarza w pełni zależy od wybranej jednostki napędowej.

Ci, którzy zdecydowali się na 2-litrowego diesla ( z pompowtryskiwaczami), oferowanego w dwóch wariantach mocy 140 i 170 koni, musieli zmierzyć się z takimi awariami, jak np. uszkodzenia głowicy, zatarcie turbosprężarki czy defekt dwumasowego koła zamachowego i pompy paliwa.

VWPassat B6 2.0 FSI

Mazda 6: awarie i problemy

Ponadto przy przebiegach rzędu 100 000 km czyszczenia wymagały pompowtryskiwacze Boscha. Kierowcy, którzy wybrali motor 1.9 TDI, cieszyli się raczej bezproblemową eksploatacją. Jak na razie dobrą opinię mają również 2-litrowe diesle wyposażone w listwę wtryskową Common Rail. Podobnie wygląda sytuacja z jednostkami benzynowymi. O ile 1.6 to bardzo udana konstrukcja, to większe FSI i TFSI sprawiają już nieco problemów.

VW Passat B6 Wnętrze

Na przykład w motorze 2.0 FSI często dochodzi do awarii elektroniki sterującej pracą silnika. Ponadto od czasu do czasu użytkownicy skarżą się na drobne awarie. Zacieranie się silniczka wycieraczek, początki rdzy na tylnej klapie, a także ocieranie się jej o tylny pas przy otwieraniu to niejedyne mankamenty. Rdza pojawia się również na układzie wydechowym, jednak nie dochodzi do przekorodowania.

Co więcej, niektórzy kierowcy skarżą się też na problemy z odpaleniem silnika, jednak taka usterka pojawia się sporadycznie. Dość duża grupa użytkowników narzeka na zbyt niskie zawieszenie, które może doprowadzić między innymi do pęknięcia miski olejowej czy przytarcia chlapaczy o asfalt. Najmocniejszym punktem VW Passata B6 jest trwałe zawieszenie, które było słabą stroną poprzedniego modelu.

VW Passat B6

Ford Mondeo Mk3: awarie i problemy

Podsumowując: VW Passat B6 to rodzinne auto przeznaczone dla statecznych ojców. Jego usterkowość zależy przede wszystkim od wersji silnikowej. Jeśli chcemy cieszyć się bezawaryjnością, powinniśmy wybierać słabsze jednostki napędowe. Amatorzy szybkiej jazdy będą musieli pogodzić się z kosztownymi naprawami.

Najtańsze egzemplarze są dość drogie, bo kosztują około 34 000 zł. Warto jednak dołożyć nieco więcej i kupić młodsze, bardziej zadbane auto. Decydując się na samochód z najniższego pułapu cenowego, musimy być przygotowanie na to, że pojazd mógł ulec poważnemu wypadkowi. Należy również uważać na poflotowe pojazdy mające ogromny przebieg. Niestety, w większości z nich jest on zatuszowany.

Regulamin komentowania

  • W

    A moze jakies podobne zestawienie ale dla Subaru Forester (tak by zawieralo 2.5XT ;))

  • czarek1197

    Jak passat w tej budzie to tylko 1.9 TDI i tyle w tym temacie. Ogólnie auto genialne, przednie zawieszenie prawie bezawaryjne, tylne wielo-wachaczowe też. Jedyną rzeczą naprawdę denerwującą są plastiki łuszczące się.
    pozdrawiam

  • andrzej6190

    no auto niestety awaryjne w naszym modelu (2005r 2.0 TDI) padły wszytkie pompowtryskiwacze (wymiana w ASO 10 000zł!!), pękła tylna sprężyna ale to akurat chyba wina naszych dróg, padł sterownik od immobilizera co powodowało wspomniane w artykule problemy z odpalaniem, w turbinie zgromadził się nagar który powoduje jej zwiesznie się, według ASO turbina do wymiany bo czyszczenie może spowodować jej uszkodzenie ale na szczęście da się z tym jeździć

  • mastah

    To waszym zdaniem tegoroczny lifting oszpecil stylistyke.
    Wg mnie teraz wyglada bardziej spojnie – przod lepiej pasuje to tylu

    • markus

      No właśnie. Gusta kwestia sporna. Zyskał na natomiast bezspornie dużo udogodnień dla kierowcy wpływających na bezpieczeństwo i ułatwiających kierowanie. Nie zapomniano też o przysypiających za kółkiem.

    • bulii

      Zgadzam się z tobą B7 wygląda o wiele lepiej niż B6 ale mi najbardziej podoba się Passat CC. Natomiast jeżeli chodzi o awarie to faktem jest że padały głowice, ale było to w miarę szybko poprawione i jest w miarę spokój a drobne awarie kto ich nie ma

  • Jkb

    w tych nowszych VW też łuszczą się plastiki? U mnie w golfie IV jest to samo.. załatwiłem sprawę ścierając tą łuszczącą się warstwę benzyna ekstrakcyjną, wygląda jak nówka i nic się z tym nie dzieje:). Wziąłem (i tak nie potrzebną mi) zaślepkę od radia i polakierowałem potem na czarny mat, ale łatwo się rysował a różnica była niewielka także zostawiłem to potraktowane tylko tą benzyna.. Polecam

  • asd

    Warto dodać odnośnie 2.0 tdi:

    2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
    zero problemów mechanicznych w układzie korobowo – tłokowym,
    czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
    a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
    awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

    2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
    (np. BSY, BKD, AZV) – pękają głowice do 2007 r,
    siadają pompki z końcówką “B”, awaryjne rumuńskie turbiny,
    kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

    2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
    (np. BKP) – problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

    2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
    (np. BLB, BRE) – problemy te same co z BKD + awarie napędu
    pompy oleju i wałków wyrównoważających,

    2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
    lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
    analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
    (utrata mocy, zapychanie się dysz).

    Problem pękających głowic dotyczy aut wyposażonych w głowice odlewane w Poznaniu. Na Niemieckim rynku problem prawie nie występuje.

  • DLS

    A co z jednostką 1,8 TSI ? jakoś nie słychać żeby cierpiała na jakieś problemy a auto z tym silnikiem wydaje się być sensownym kompromisem pomiędzy osiągami a mocą?

  • mrMole

    chuj w te passaty

  • Kacu

    ja pierdole ale chujstwo niemiecki szajs

  • Zal

    vw passat nie wytrzymuje takiego katowania jak nissan primera to samochód dla starych zgredów ale w koncu to niemiekie auto pokroju calibry wiec czego sie tu spodzewac bo raczej przyjemności z jazdy to raczej nie :)

  • Markus32

    Mam tego passata i w ciagu roku trzy razy naprawiany koszt ogromny w tysiacach.Nie polecam tego auta.

    • PIOTREK

      To widocznie trafiłeś na felerny egzemplarz… ja posiadam passata b6
      2009r i jedyne co wymieniłem to: filtry,oleje,rozrząd…(w każdym aucie musisz to 
      wymieniać po określonym czasie… Polecam to autko:)))

  • Pejotro

    Odnośnie b6. Posiadam ten samochód od nowości. Bardzo doskwierającą usterką w tym samochodzie jest “trzeszczenie” wewnętrznych plastików. Jest to potwierdzone przez wielu użytkowników tego auta.Ponadto zawiesza się elektryczny hamulec ręczny.

    • piotr

      Masz racje w moim jest tak samo 2006r 1.9 tdi

  • Rafalekvw

    ja mam przebieg 185 tys km i super autko chodzi silnik 2.0tdi cr nie narzekam . polecam mam go od nowosci rocznik 2009 i robilem tylko kolo dumasowe przy 156tys

  • Vista2

    jak jesteście tacy mądrzy to kupcie auto w rozsądnej cenie które się wogóle nie psuje. ja mam passata b6 i jest to super auto. a jak chcecie miec nowe auto i pieniądze to kupcie sobie auto TATA.

  • miki

    Jeżdżę już kilka lat b6-tką z 2005 w 2.0tdi wg. mnie jest to całkiem przyjemne auto, wersja sportline ma ładne wnętrze i nieźle trzyma się w zakrętach do tego przez cały czas zero awarii, BARADZO POLECAM

  • Lestad

    Jesli ktoś jest przyzwyczajony że do malucha np nowa tarcza sprzęgła kosztuje 20pln to niech lepiej sobie odpuści passata bo to nie PRL, a najtaniej i tak jeździ się autobusem lub rowerem dla porównania dziś w astrze3 koszt pompy paliwa to 2tys a szwagrowi siadła 2 razy:]
    osobiście stuknęło mi dobrze ponad 200tys w pasku 2.0tdi 140km i wszystko w normie

    • Jarot81

      mam pytanie mam problem z opaleniem proszę o pomoc jarot81

      @wp.pl jakie są przyczyny z góry dziekuję mam passat 2.0 150 km b6 

  • bartek14

    Dlamnie auto super mam go od roku nic sie niepsuje tylko jezdzic Pozdrawiam!!!

  • Bzyku33_91

    Mam b6 od roku 1.9tdi 2005r jak go brałem miał 168tys na dzień dzisiejszy już ma 280tys i przez cały ten rok bez zarzutu tylko drobne naprawy związane z wymianą tarcz klocków i łączników
     ;) polecam 

  • Camel456

    Kupiłem niedawno  Passata B6 1,9 TDI 105 km, jedyna awaria to hamulec ręczny. Padł lewy zacisk. Kupiłem używany 100%sprawny za 430zl. Wymieniłem sam więc więcej kosztów nie było. Od tamtej pory cieszę się bezawaryjną jazdą.

  • Lukasz

    Witam mam problem z Passatem b6 2.0tdi 2008 Auto nie odpala, a po podlaczeniu komputera nie ma zadnego bledu. Moze ktos wie co jest grane?

    • P

      może zatankuj

  • luk

    brakuje silnika 2.0 FSI Turbo

  • Jacek

    Co to może być jak passat b6 1.9tdi po odpaleniu zgaśnie ?

    • Tomek

      Szczęście

  • mlody

    mam 2.0 tfsi 200koni i jestem zadowolony polecam, jak ktoś lubi szybciej pojezidzić spalanie 10- 11 w mieście w trasie 8,3l nie wygodny fotel w długie trasy

  • dawidek

    witam mam prozbe bo chce kupic passka 1,9 tdi 105km ale niewiem na co zwracac uwage pomozecie

  • waldek22

    Mam problem z passatem 1.9disel 2008rocznik.
    wczoraj działał jak zawsze,a rano umilił mi zycie.nie odpalił,kontrolka wskazuje cisnienie oleju