Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volvo XC70 1 generacji

Generacja
Volvo XC70 1 generacji Zobacz 6 zdjęć

Volvo XC70 pierwszej generacji to crossover o nadwoziu kombi, a prościej rzecz ujmując, jest to terenowa wersja Volvo V70. Nazwa XC70 została wprowadzona, aby odróżnić wersję off-roadową szwedzkiego kombi, wszakże modele różniły się jedynie rodzajem i rozmiarem nadwozia. Sportowe wersje V70 otrzymały oznaczenia T5 i R. Produkcję XC70 I rozpoczęto w 1997 roku, ostatni zaś model wyjechał z fabryki w 2000 roku. Na samym początku, XC70 oraz jego bazowy model V70, korzystał z technologi Volvo 850, jednocześnie zastępując go, ale różnił się od niego opływową sylwetką. Volvo XC70 pierwszej generacji znane było również pod nazwą V70 XC lub V70 Cross Country.

Volvo XC70 I – krótki opis

Volvo XC70 I charakteryzował się pudełkowym nadwoziem, ale w tym modelu wszystkie krawędzie zaokrąglono, przez co samochód wygląda na nowocześniejszy. Z tyłu pozostano przy wyróżniających się, pionowych światłach. Wnętrze odznaczało się dużą przestronnością, bagażnik zaś, po złożeniu tylnych siedzeń, posiadał 1610 litrów pojemności.

Volvo XC70 I - silnik

W modelu XC70 pierwszej generacji występuje szeroka paleta silników (wszystkie są pięciocylindrowe). Wśród motorów benzynowych, najmniejszy miał 2 litry pojemności i osiągał moc rzędu 126-226 KM (moc zależała od występowaniu turbosprężarki). Kolejny silnik, o pojemności 2,3 litra, posiadał moc 240 KM albo 250 KM, motor z pojemnością 2,4 litra osiągał moc 144 KM albo 170 KM.

Największa zaś jednostka napędowa, o pojemności 2,5 litra, osiągała moc rzędu 144-265 KM. Turbodoładowanie dostępne było tylko w jednym silniku XC70 I, w turbodieslu wziętym od Volkswagena, o pojemności 2,5 litra, osiągającym moc 140 KM. Napęd w XC70 pierwszej generacji poruszał przednią oś albo obie, przy pomocy pięciobiegowej skrzyni ręcznej, a także czterostopniowego lub pięciostopniowego automatu.

Volvo XC70 I – wymiary, masa

Długość XC70 I : 473 cm, szerokość: 176,1 cm, rozstaw osi 266,4 cm, wysokość: 148 cm. Dosyć szeroki rozstaw osi zapewnia nam w kabinie dużo wolnej przestrzeni.

Masa własna XC70 I wynosi 1735 kg, a masa całkowita XC70 I wynosi 2140 kg.

Volvo XC70 I – dwadzieścia lat po debiucie

Chociaż od debiutu Volvo XC70 I minęło dwadzieścia lat, poważne usterki nawet po tylu latach nie dotyczą tego modelu. Silnik i jego podzespoły oraz skrzynia biegów bezawaryjnie przemierzają kolejne setki kilometrów, a elektryka, słaby punkt Volvo, nie sprawia większych kłopotów (najczęściej dotykają one ogrzewania tylnej szyby, czujnika otwierania drzwi, modułu i czujników ABS, a także centralnego zamka).

Szczególną uwagę przy diagnozowaniu XC70 I zwróćmy na modele wyposażone w napęd na obie osie. Dosyć awaryjnym elementem jest przekładnia kątowa, przekazująca moment obrotowy na wał i tylny most (do jej uszkodzenia może przyczynić się nawet użycie nieadekwatnego ogumienia). Zamienniki są bardzo trudno dostępne, cena zaś nowego podzespołu może okazać się wyższa niż wartość samochodu. Gdy nie będziemy w stanie naprawić przekładni kątowej, możemy po prostu odpiąć wał i korzystać z auta z napędem jedynie na przednią oś.

Mocne i porządnie wykonane zawieszenie „szweda” pozwala bez obaw jeździć po polskich drogach, na których często mamy do czynienia z nierównościami i dziurami (po tysiącach przejechanych kilometrów, może zdarzyć się wybicie tulei wahaczy albo drążków kierowniczych).

4.50
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od1998
Produkcja do2000

Wybrane wersje Volvo XC70 1 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Volvo sprzedaje auta "bez VAT". Można sporo zaoszczędzić

... Segment premium w Polsce podnosi się po pandemii koronawirusa, notując coraz to wyższe wzrosty sprzedaży. Volvo chce podtrzymać ten trend, o czym świadczy najnowsza promocja pozwalająca kupić nowe, bogato wyposażone modele tej marki w cenie ...

2 dni temu

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Używane Volvo XC90 I w pigułce. Trwałe, ale nie takie doskonałe

... Volvo XC90 pierwszej generacji zapisało się na kartach historii tej marki nie tylko tym, że było pierwszym SUV-em, ale również tym, że jest bardzo cenionym modelem. Niezwykle trwałe auto ... -miejscowa: 483 l) Silniki benzynowe w Volvo XC90 I: ...

4 tygodnie temu

Używane Volvo XC70 II: ma wszystko, czego naprawdę potrzebujesz

... i jest bardzo komfortowym krążownikiem szos. Pytaliście o to auto wielokrotnie, więc przyszedł czas na ocenę Volvo XC70 drugiej generacji. ... jednak, w wielu katalogach części, opisywany tu model uznaje się za drugą generację, czyli Volvo XC70 ...

dawno temu

XC40 R-Design – Volvo w dynamicznej odsłonie!

... R-Design to zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja nowego Volvo XC40. To rewelacyjne kompaktowe auto łączy w sobie cechy SUVa, samochodu idealnego do miejskiej jazdy oraz pojazdu ze sportowym zacięciem. Zobacz, czym zaskoczyła tym razem ...

2 tygodnie temu

Gdzie oglądać Formułę 1 na żywo w sezonie 2020?

... Za nami już pierwszy wyścig Formuły 1 w najdziwniejszym sezonie w historii. Jak dalej będzie wyglądał sezon i gdzie można oglądać pozostałe wyścigi? ... Gdzie oglądać Formułę 1 w sezonie 2020? Transmisje na żywo ze wszystkich sesji treningowych, ...

6 dni temu

Dealerzy Volvo pomagają w walce z koronawirusem

... Prezes Volvo Cars – Hakan Samuelsson – zachęcał wszystkich pracowników na świecie do włączenia się w walkę ze skutkami szalejącej epidemii. Importerzy tej marki z różnych krajów przekazali szpitalom ... także w foliowe pokrowce ochronne na ...

2 miesiące temu

Nowym volvo nie pojedziesz szybciej niż 180 km/h. To już pewne

... Jak powiedzieli, tak zrobili. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Volvo rozpoczęło montaż ograniczników prędkości w swoich autach. Najnowsze modele szwedzkiej marki pojadą maksymalnie 180 km/h. Producent tłumaczy tę decyzję troską o ...

3 miesiące temu

Hybryda plug-in w Volvo S90: fanaberia czy racjonalność?

... Wersja T8 eAWD to najmocniejsza i najdroższa wersja flagowej limuzyny Volvo. Dzięki napędowi hybrydowemu z opcją ładowania zewnętrznego jest także najoszczędniejszą i najbardziej ekologiczną ... ograniczenia: obowiązuje tylko do 1 stycznia 2021 ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie