Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Volvo XC70 1 generacji

Generacja
Volvo XC70 1 generacji Zobacz 6 zdjęć

Volvo XC70 pierwszej generacji to crossover o nadwoziu kombi, a prościej rzecz ujmując, jest to terenowa wersja Volvo V70. Nazwa XC70 została wprowadzona, aby odróżnić wersję off-roadową szwedzkiego kombi, wszakże modele różniły się jedynie rodzajem i rozmiarem nadwozia. Sportowe wersje V70 otrzymały oznaczenia T5 i R. Produkcję XC70 I rozpoczęto w 1997 roku, ostatni zaś model wyjechał z fabryki w 2000 roku. Na samym początku, XC70 oraz jego bazowy model V70, korzystał z technologi Volvo 850, jednocześnie zastępując go, ale różnił się od niego opływową sylwetką. Volvo XC70 pierwszej generacji znane było również pod nazwą V70 XC lub V70 Cross Country.

Volvo XC70 I – krótki opis

Volvo XC70 I charakteryzował się pudełkowym nadwoziem, ale w tym modelu wszystkie krawędzie zaokrąglono, przez co samochód wygląda na nowocześniejszy. Z tyłu pozostano przy wyróżniających się, pionowych światłach. Wnętrze odznaczało się dużą przestronnością, bagażnik zaś, po złożeniu tylnych siedzeń, posiadał 1610 litrów pojemności.

Volvo XC70 I - silnik

W modelu XC70 pierwszej generacji występuje szeroka paleta silników (wszystkie są pięciocylindrowe). Wśród motorów benzynowych, najmniejszy miał 2 litry pojemności i osiągał moc rzędu 126-226 KM (moc zależała od występowaniu turbosprężarki). Kolejny silnik, o pojemności 2,3 litra, posiadał moc 240 KM albo 250 KM, motor z pojemnością 2,4 litra osiągał moc 144 KM albo 170 KM.

Największa zaś jednostka napędowa, o pojemności 2,5 litra, osiągała moc rzędu 144-265 KM. Turbodoładowanie dostępne było tylko w jednym silniku XC70 I, w turbodieslu wziętym od Volkswagena, o pojemności 2,5 litra, osiągającym moc 140 KM. Napęd w XC70 pierwszej generacji poruszał przednią oś albo obie, przy pomocy pięciobiegowej skrzyni ręcznej, a także czterostopniowego lub pięciostopniowego automatu.

Volvo XC70 I – wymiary, masa

Długość XC70 I : 473 cm, szerokość: 176,1 cm, rozstaw osi 266,4 cm, wysokość: 148 cm. Dosyć szeroki rozstaw osi zapewnia nam w kabinie dużo wolnej przestrzeni.

Masa własna XC70 I wynosi 1735 kg, a masa całkowita XC70 I wynosi 2140 kg.

Volvo XC70 I – dwadzieścia lat po debiucie

Chociaż od debiutu Volvo XC70 I minęło dwadzieścia lat, poważne usterki nawet po tylu latach nie dotyczą tego modelu. Silnik i jego podzespoły oraz skrzynia biegów bezawaryjnie przemierzają kolejne setki kilometrów, a elektryka, słaby punkt Volvo, nie sprawia większych kłopotów (najczęściej dotykają one ogrzewania tylnej szyby, czujnika otwierania drzwi, modułu i czujników ABS, a także centralnego zamka).

Szczególną uwagę przy diagnozowaniu XC70 I zwróćmy na modele wyposażone w napęd na obie osie. Dosyć awaryjnym elementem jest przekładnia kątowa, przekazująca moment obrotowy na wał i tylny most (do jej uszkodzenia może przyczynić się nawet użycie nieadekwatnego ogumienia). Zamienniki są bardzo trudno dostępne, cena zaś nowego podzespołu może okazać się wyższa niż wartość samochodu. Gdy nie będziemy w stanie naprawić przekładni kątowej, możemy po prostu odpiąć wał i korzystać z auta z napędem jedynie na przednią oś.

Mocne i porządnie wykonane zawieszenie „szweda” pozwala bez obaw jeździć po polskich drogach, na których często mamy do czynienia z nierównościami i dziurami (po tysiącach przejechanych kilometrów, może zdarzyć się wybicie tulei wahaczy albo drążków kierowniczych).

4.50
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od1998
Produkcja do2000

Wybrane wersje Volvo XC70 1 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 1 generacji: newsy, testy i recenzje

ŠKODA ENYAQ IV - elektrykiem w trasę przez Polskę

Volvo Concept Recharge zapowiada elektryczną przyszłość marki

... Przyszłość Volvo jest elektryczna, wiadomo to nie od dziś. Jak dotąd tajemnicą pozostawała jednak forma przyszłych modeli marki. Nieco światła na sprawę rzuca najnowszy Concept Recharge pokazujący, w jakim kierunku zamierzają podążać Szwedzi. ...

4 tygodnie temu

Używane Volvo V70 III w pigułce. To takie lepsze mondeo

... Obawiasz się wysokich kosztów serwisu? Spokojnie, bo trzecia generacja Volvo V70 to tylko z pozoru auto skomplikowane i drogie. W praktyce jest spokrewnione z popularnym Mondeo. Jeśli wybierzesz dobry silnik, to unikniesz problemów. Ale tu można ...

3 miesiące temu

Volvo V90 - czy to nadal cegła?

... Volvo z nadwoziem typu kombi to synonim pojemności bagażnika. Przez lata producent starał się, aby właśnie ten parametr był najważniejszy. Z czasem jednak zmieniła się koncepcja na sylwetkę modeli, ale czy to znaczy, że te samochody straciły ...

2 miesiące temu

Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić

... przedstawić się z jak najlepszej strony. Dzisiaj jest jednak inaczej, bo na planie mam prawie podstawową odmianę Volvo V60. ... Volvo V60 Momentum Pro - test wideo Moja odmiana to nie zwykłe Momentum, tylko Momentum PRO, co według nomenklatury ...

2 miesiące temu

SUV do miasta. Przetestuj kompaktowe Volvo XC40

... Potrzebujesz niewielkiego, ale komfortowego i dynamicznego SUV-a do jazdy po mieście? Sprawdź ofertę Volvo XC40. I daj się zaskoczyć śmiałym designem, przestronnym wnętrzem oraz szeregiem rozwiązań zwiększających wygodę i bezpieczeństwo jazdy. ...

2 miesiące temu

Inteligentne Volvo XC60. Sprawdź, co potrafi ten popularny SUV

... Naszpikowany nowymi technologiami, pozwalający na stały kontakt z otoczeniem bez użycia rąk, komfortowy i bezpieczny Volvo XC60, to najczęściej kupowany SUV na świecie. Teraz dostępny także w nowym modelu XC60 Recharge, hybrydzie plug-in ...

2 miesiące temu

Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem?

... Volvo XC90 pierwszy raz na rynku pojawiło się w 2002 roku jako pierwszy SUV tej marki. Cztery lata później w 2006 roku auto otrzymało naprawdę delikatny facelifting i od tego momentu sprzedawane było w prawie niezmienionej formie aż do 2016 ...

3 miesiące temu

Poznaj lidera w zakresie bezpieczeństwa - Volvo Cars

... W świecie motoryzacji Volvo od dekad uchodzi za synonim bezpieczeństwa. “Samochodami jeżdżą ludzie. Dlatego naczelną zasadą stojącą za wszystkim, co robimy jest - i musi pozostać - bezpieczeństwo ... ”. Oto cytat jednego z pierwszych biuletynów ...

5 miesięcy temu

Używane Volvo XC70 II: ma wszystko, czego naprawdę potrzebujesz

... i jest bardzo komfortowym krążownikiem szos. Pytaliście o to auto wielokrotnie, więc przyszedł czas na ocenę Volvo XC70 drugiej generacji. ... jednak, w wielu katalogach części, opisywany tu model uznaje się za drugą generację, czyli Volvo XC70 ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie