Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Opel Frontera A

Generacja
Opel Frontera A Zobacz 5 zdjęć

Opel Frontera A to terenowo-szosowe auto uniwersalne stworzone we współpracy Opla z Isuzu. Struktura nadwozia oraz podwozia Frontery A oparta jest na autach japońskiego Isuzu (jest to Amigo i Rodeo), jednostka napędowa i kabina pochodzi od Opla (Niemcy), produkcja zaś ma miejsce na Wyspach Brytyjskich. Połączonymi siłami stworzono auto, gotowe sprostać niejednej przygodzie, które podbiło serca europejskich kierowców.

Opel Frontera A – opis

Gdy Frontera A (w Wielkiej Brytanii znana pod nazwą Vauxhall) debiutowała w 1991 roku nie porwała swoim wyglądem mieszkańców Europy. Jednak proste i masywne kształty Opla Frontery A przetrwały próbę czasu i trafiły w gusta kierowców, nawet po wielu latach, gdy zaczęła wkraczać moda na auta typu SUV (a przecież Opel Frontera jest ojcem wszystkich europejskich SUV-ów).

Najkorzystniej przedstawia się wersja trzydrzwiowa z hardtopem albo miękką plandeką. Frontera A 5d z kolei, to nieco podniesione, porządnie prezentujące się kombi. Fakt, że za opcję z kołem zapasowym umieszczonym na tylnej klapie trzeba było sporo dopłacić, irytował wielu kierowców. Oburzenie jest zrozumiałe, bo przecież koło umieszczone w środku zajmuje sporą przestrzeń bagażnika , a co więcej terenówka z kołem na tyle to świetne rozwiązanie, dlaczego więc trzeba za nie słono dopłacać?

Gdy zajrzymy do środka Frontery A, ujrzymy staroświecką deskę rozdzielczą, która posiada jednak duży atut – jest bardzo praktyczna i ergonomiczna, a wygodne i obszerne fotele zwiększają komfort podróżowania. Tylna kanapa w trzydrzwiowej wersji Frotery A nie dysponuje dużą przestrzenią, ale jest to wynagrodzone możliwością zdjęcia dachu, co pozwoli pasażerom z tyłu poczuć się jak w kabrio.

Wspomniana już wersja 5d gwarantuje z kolei bardzo dużą ilość miejsca, tak dla podróżujących w drugim rzędzie, jak i w bagażniku. W tym przypadku pojemność bagażnika wzrasta z 300 litrów do 420-540 litrów (w zależności od umiejscowienia koła zapasowego). Jest to duża różnica i dobra wiadomość dla kierowców szukających rodzinnego samochodu. Co więcej, Frontera A jest w stanie pociągnąć przyczepę ważąca dwie tony (W Niemczech nierzadko samochód ten był wykorzystywany do pracy w gospodarstwie).

Opel Frontera A – silnik

Na początku, Opel Frontera A był wyposażony w następujące benzynowe silniki: 2.0 z mocą 115 KM (odmiana trzydrzwiowa), 2,4 z mocą 125 KM (wersja 5d) oraz w diesla 2.3 TD z mocą 100 KM (wersja 5d). W 1995 roku zastąpiono silnik o pojemności 2,4 litra szesnastozaworowym motorem 2.2, natomiast diesla 2.3 TD jednostką napędową od Isuzu o pojemności 2,8 litra, z mocą 113 KM. Rok później, ostatni z wyżej wymienionych silników, został zastąpiony motorem diesla 2.5 TD VM o mocy 115 KM.

Najpopularniejszymi silnikami Opla Frontery A, jest motor o pojemności 2 litrów (w miarę dobre przyspieszenie – do „setki” rozpędzimy się w 14,5 sekundy oraz duże spalanie – 11 litrów benzyny na 100 kilometrów) i jednostka 2.4 (aby osiągnąć prędkość 100 km/h potrzebuje aż 17 sekund. Spala zaś 13 litrów paliwa na 100 kilometrów).

Jednak najrozsądniej będzie wybrać turbo diesla o pojemności 2,8 litra (do „setki” przyspiesza również w 17 sekund, ale za to spala tylko 8,5 litra paliwa na 100 kilometrów). Niestety, jednostki napędowe Opla Frontera A nie gwarantują odpowiedniej kultury pracy silnika, co czasami może być dokuczliwe.

Opel Frontera A – możliwości terenowe

Frontera A skonstruowana jest na ramie, zawieszenie zaś posiada osobną konstrukcję z przodu, a z tyłu sztywny most. W trakcie szybkiej jazdy na asfaltowych drogach, samochód ten topornie pokonuje zakręty. Frontera A to wszakże samochód terenowy, rodzinny, więc wysokie prędkości i dobra trakcja zostały zastąpione sporym komfortem podróżowania (od 1996 roku w tylnym zawieszeniu nie montowano już resorów, a sprężyny). Frontera A nie jest przystosowany do pokonywania nieznanych bezdroży.

Jednak warto tutaj zauważyć, że napęd na cztery koła z tradycyjnym rozdziałem (przód dołącza się do stałego tyłu), wyekwipowany niekiedy w tylny dyferencjał, zapewni nam łatwe pokonywanie średniej trudności przeszkód. Komu marzy się przerobić Frontera A na prawdziwego off-roadera, może tego spokojnie dokonać ze względu na szeroka ofertę tunningową.

3.57
Ocena na postawie 55 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Frontera
Produkcja od1992
Produkcja do1998

Wybrane wersje Opel Frontera A

Inne generacje Opel Frontera

Inne modele Opel

Oceny użytkowników (8)

Opel Frontera A: newsy, testy i recenzje

Nowy Opel Mokka bez tajemnic. Do wyboru napęd elektryczny i spalinowy

... Opel zaprezentował zupełnie nową odsłoną modelu Mokka. Auto zyskało znacznie nowocześniejszy wygląd i elektryczny napęd, który dotychczas nie był dostępny w ofercie. Fani klasyki nie mają jednak powodów do obaw - "spalinówki" także zagoszczą w ...

2 tygodnie temu

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Opel Vivaro Kombi już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Do wersji Furgon dołącza osobowe kombi, które w razie potrzeby może stać się praktycznym transporterem. Nowy Opel Vivaro Kombi wjeżdża do polskich salonów z ceną 121 400 zł za podstawowy wariant Compact. ... Poszukujący prostego pojazdu do ...

miesiąc temu

Opel szykuje rajdową Corsę. Tak, będzie elektryczna

... Opel dołącza do grona producentów, którzy rezygnują ze spalinowych wersji aut przygotowanych do motorsportu. Niemiecki producent przewidział specjalną serię ADAC Opel e Rally Cup, która ma wystartować w sezonie 2020/21. Zamówienia na ...

7 miesięcy temu

Opel Insignia po faceliftingu. Co się zmieniło?

... Po nieco ponad dwóch latach od rozpoczęcia produkcji druga generacja Insignii doczekała się odświeżonego wydania. Zmiany nie są spektakularne. Ograniczono się głównie do detali, dzięki którym duży Opel upodobnił się do pozostałych modeli marki. ...

7 miesięcy temu

Opel Frontera A/B [awarie i problemy]

... Opel Frontera to jeden z pierwszych kompaktowych SUV-ów na rynku. Na początku lat 90. producenci stawiali jeszcze bardziej na off-roadowe terenówki niż na miejskie bulwarówki i ten samochód ... z ogromnym znaczkiem opla, a rok później moc ...

dawno temu

Test Opla Zafiry Life: rodzinny van na nowo

... Opla Zafiry, jakiego znamy od 20 lat, już kupić się nie da, ale niemiecki producent oferuje dla odmiany coś większego. Pełnowymiarowy van ma być odpowiedzią na potrzeby bardziej wymagających rodzin ... 1938 Opel Zafira Life 2.0 diesel (177 KM) - ...

3 miesiące temu

Oszczędny, szybki, praktyczny. Opel zaprezentował flagowego SUV-a

... Opel wybiega w przyszłość dzięki elektryfikacji kolejnych modeli. Najlepszym tego przykładem jest topowy, hybrydowy SUV Grandland X Hybrid4. Co ciekawe, choć ma pod maską wydajny silnik benzynowy, wizyty na stacjach benzynowych będą należeć do ...

9 miesięcy temu

Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik

... Facelifting Renaulta Mastera był dość znaczącym wydarzeniem w branży transportowej, ale odświeżenie Opla Movano przeszło bez echa. Tymczasem zmiany wprowadzone w tym modelu są dokładnie takie same jak w aucie Renault, tylko trudniej je zauważyć ...

6 miesięcy temu

Nowości Opla na salonie samochodowym we Frankfurcie

... Targi motoryzacyjne we Frankfurcie jasno wskazują, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Opel jest na nią doskonale przygotowany – widać to nie tylko na przykładzie nowej, elektrycznej Corsy-e, ale i hybrydowego SUV-a Grandland X ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie