Buick Rainier

Model
Buick Rainier Zobacz 3 zdjęcia

Buick Rainier to samochód osobowy typu SUV, który wszedł do produkcji 28 lipca 2004 r. W czerwcu 2007 r. firma Buick zakończyła wytwarzanie tego modelu. Lata 2004-2007 to również okres, w którym Buick Rainier znajdował się w sprzedaży.

Buick Rainier – najważniejsze informacje

Buick Rainier wypełnił lukę po modelu Oldsmobile Bravada, który – podobnie jak cała firma Oldsmobile – zniknął z rynku. Oczywiście marki Buick i Oldsmobile to nie to samo, jednak miały one tego samego właściciela – koncern General Motors (Buick zresztą nadal należy do GM), dlatego takie przetasowania były możliwe.

Konstrukcja Buicka Rainiera została oparta o płytę podłogową GMT360, która posłużyła też do zbudowania takich pojazdów, jak np. Chevrolet TrailBlazer, Isuzu Ascender oraz Saab 9-7X. Buick Rainier był produkowany tylko w Stanach Zjednoczonych, w fabryce Moraine (stan Ohio).

Ze względu na swoje rozmiary (długość – 4,91 m; szerokość – 1,92 m; wysokość – 1,89 m; rozstaw osi – 2,87 m) Buick Rainier był zaliczany do SUV-ów średniej wielkości. W jego wnętrzu znajdowało się miejsce dla kierowcy i 4 pasażerów.

Z uwagi na zróżnicowane wyposażenie, w sprzedaży znajdowały się dwie wersje samochodu: Buick Rainier CXL i Buick Rainier CXL Plus. Wariant CXL Plus zniknął jednak już w 2005 r. Jego wyróżnikiem był nowoczesny jak na tamte czasy system nawigacji z panelem dotykowym. Natomiast model Buick Rainier CXL wyposażony został w system stereo znanej amerykańskiej firmy Bose, a także w radio satelitarne marki Sirius XM. Z tą technologią Buick Rainier był sprzedawany do samego końca, czyli do 2007 r.

Model Rainier szybko doczekał się następcy. Jeszcze w 2007 r. do produkcji trafił bowiem Buick Enclave, który rok później figurował już w ofercie amerykańskiej firmy. Powodem, dla którego z rynku wycofano Buicka Rainiera, było niewielkie zainteresowanie tym autem wśród klientów.

Wpływ na to mogła mieć na to opinia, według której Buick Rainier nie był zbyt bezpiecznym samochodem. Dowodziły tego badania amerykańskiego instytutu IIHS, który w 2004 r., jak również w kolejnych latach, poddawał Buicka Rainiera testom zderzeniowym. Dość powiedzieć, że ten pojazd największe bezpieczeństwo zapewniał w trakcie zderzeń czołowych, ale i tak jego poziom został oceniony zaledwie jako "akceptowalny". W dodatku chodziło o Buicka Rainiera z 2005 r. - egzemplarze z poprzedniego rocznika spisywały się podczas zderzeń czołowych jeszcze gorzej.

Buick Rainier – dane techniczne

Jeśli chodzi o rodzaj napędu, klienci ze Stanów Zjednoczonych mogli kupić Buicka Rainiera z systemem AWD (czyli z napędem na wszystkie 4 koła), bądź RWD (z napędem tylko na tylną oś). Z kolei w kwestii przekładni firma Buick nie pozostawiła im żadnego wyboru – Rainier miał jeden model 4-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Sporym zróżnicowaniem charakteryzowały się natomiast silniki Buicka Rainiera, choć w ofercie amerykańskiej firmy znajdowały się tylko dwa modele. Oba motory miały dużą pojemność skokową – mniejszy 4.2-litrową, większy 5.3-litrową – oraz liczbę cylindrów – odpowiednio 6 i 8. W 4.2-litrowej jednostce napędowej Buicka Rainiera wszystkie cylindry tworzyły jedną oś, która leżała równolegle do wału korbowego (był to silnik typu Vortec), podczas gdy w motorze o pojemności 5.3 l cylindry charakteryzowało widlaste rozmieszczenie.

Największym zmianom na przestrzeni kolejnych lat ulegała moc silników Buicka Rainiera. Mniejszy miał początkowo 275 koni mechanicznych (KM), których liczba w 2006 r. urosła do 291. Tymczasem Buick Rainier z silnikiem 5.3 l w 2004 r. charakteryzował się 290-konną mocą, którą zwiększono dwukrotnie: do 300 KM (w 2005 r.), a następnie do 302 KM (w 2007 r.).

4.73
Ocena na postawie 48 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBuick
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Buick Rainier

Inne modele Buick

I - Inne modele

Buick Rainier: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie