Peugeot 306

Model
Peugeot 306 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 306

Peugeot 306 to przedstawiciel grupy samochodów segmentu C. Z początkiem 1993 roku zastąpił on wysłużony, produkowany od 1985 roku model 309. Nowe auto, które powstało przy udziale biura stylistycznego Pininfarina, stało się jednym z najnowocześniejszych w klasie i wprowadziło sporo świeżości w dotychczasowej gamie francuskiego producenta. 306 opierał się na tej samej płycie podłogowej co Citroën ZX.

Auto przez 8 lat produkcji sprzedało się w liczbie przeszło 2,8 mln egzemplarzy. Samochód od początku oferowany był w 3- oraz 5-drzwiowej odmianie. 60% sprzedanych 306 to właśnie wersja hatchback. Klienci docenili głównie rewelacyjne zawieszenie. Konstrukcja oparta na belce skrętnej nie jest skomplikowana, a dobór sprężyn i amortyzatorów zmyślnie dopełnia dzieła przyzwoitego czucia samochodu w zakrętach. Wóz o długości 4030 mm ma kufer mieszczący 338 l bagażu, co nawet dzisiaj mogłoby uchodzić za konkurencyjny wynik.

Rok 1995 przyniósł nową wersję nadwoziową w gamie 306. Sedan nie powtórzył jednak rynkowego sukcesu odmiany hatchback, a klientów nie przekonał nawet znacznych rozmiarów bagażnik mieszczący 463 l. Z upływem czasu gamę modelową wzbogacono o wersję kabriolet, a w 1996 roku - kombi. Co ciekawe, ta odmiana miała mniejszy kufer niż 4-drzwiowa wersja. Otwarte nadwozie otrzymało z kolei najbogatsze wyposażenie spośród wszystkich 306 opuszczających francuską fabrykę.

Samochód wyposażony był m.in. w skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne, światła przeciwmgielne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby, aluminiowe felgi, klimatyzację czy usztywnione zawieszenie. Pozostałe wersje z reguły miały uboższe wyposażenie, wyjątek stanowiła odmiana Roland Garros, która trafiała do dealerów zawsze w czasie słynnego turnieju tenisowego. Mimo nowoczesnej linii auto doczekało się modernizacji wiosną 1997 roku. Zmieniła się przednia atrapa z wąskim wlotem powietrza i powiększonym logo, a reflektory stały się bardziej skośne. Tył doczekał się zespolonego zestawu lamp. Już wówczas auto było oferowane w kilku wersjach wyposażenia, wśród których najbogatsze zawierały takie udogodnienia jak boczne poduszki powietrzne.

Przez cały okres produkcji pod maskami Peugeotów 306 gościło 8 silników, rozbudowywanych o kilka dodatkowych wariantów mocy. Gamę otwierał motor o pojemności 1,1 l, dysponujący 60 KM. Silniki 1,4 oraz 1,6 rozwijały moc odpowiednio 75 oraz 90 (później 98) KM. W 1994 roku do sprzedaży trafił 306 S16 z 2-litrowym silnikiem o mocy prawie 160 KM, który rozpędzał kompaktowe auto do setki w niespełna 9 s. Model ten posłużył do budowy rajdowej wersji auta, z której powstała szczytowa odmiana 306 przeznaczona do pokonywania rajdowych OS-ów - 306 Maxi.

Z nieco uboższym w moc silnikiem stosowanym w S16 Peugeot produkował także kilka innych żwawych wersji, jak chociażby 2.0 XSi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych także znaleźli coś dla siebie. Peugeot oferował silniki o pojemności 1,9 l o mocy 70 oraz 90 KM. Bliżej końca produkcji,gamę zasilił 2-litrowy diesel HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 i 110 KM.

Silniki sprzęgano z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 4-biegowym automatem. Moc przenoszona była na asfalt przez napędzaną przednią oś. Peugeot 306, w 2001 roku zastąpiony przez model 307, konkurował z takimi autami jak Ford Escort, Opel Astra, Renault Mégane oraz Volkswagen Golf.

4.15
Ocena na postawie 77 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 306

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (59)

Przejdź do strony: 1 2 3

Peugeot 306: newsy, testy i recenzje

Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał

... Peugeot zaprezentował swój najnowszy model, który wejdzie do sprzedaży w 2023 roku. Tego, co zaprezentowano w Paryżu, nikt się nie spodziewał. Peugeot 408 to połączenie co najmniej dwóch segmentów. ... Peugeot 408 - test wideo Peugeot 408 ...

4 dni temu

Peugeot 308 SW HYBRID – jedyne takie kombi!

... . Dlatego bardzo mnie ucieszyło, kiedy do salonów trafił nowy Peugeot 308 SW, a ja miałem szanse wreszcie zobaczyć go na żywo. Od premiery minęło trochę czasu, a wszyscy wiemy, że nawet najlepsze zdjęcia nie zastąpią wrażeń empirycznych. ...

2 tygodnie temu

Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"

... Podobno nacisk na samochody elektryczne to wymysł branży motoryzacyjnej. Jeśli też tak myślisz, poznaj Carlosa Tavaresa stojącego na czele Stellansisa. Testując Peugeota e-2008, zastanawiałem się, jak dobrym byłbym autem, gdyby Portugalczyk nie ...

miesiąc temu

Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

... Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu. ... W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów ...

miesiąc temu

Używany Peugeot 308 II – zakup tak, ale najlepiej z dieslem

... Najnowsza trzecia generacja Peugeota 308 przyćmiła poprzednika, który w dniu debiutu zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ten wciąż ładny kompakt ma swoje zalety, ale też kilka wad, które przekreślają go w oczach pewnej grupy kierowców. ... ...

2 miesiące temu

Hybrydowy Lew w nowej odsłonie – lepszy niż kiedykolwiek!

... Peugeot 3008 już od 2016 roku cieszy wzrok przechodniów i innych kierowców. Unikalne linie nadwozia, charakterystyczne reflektory i ciekawa paleta kolorów lakieru powodują ... , że nie jest to tylko kolejny SUV na drodze. Świadczą o tym również ...

4 tygodnie temu

Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

... Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych ...

6 miesięcy temu

Elektryczny Peugeot e-Rifter, czyli rodzinny i elektryczny

... Samochody rodzinne wykorzystywane są każdego dnia w mieście i na krótkich dystansach między miastami, nic dziwnego, że na rynku pojawiają się właśnie takie samochody z napędem elektrycznym, które mają sporo dodatkowych zalet. Przykładem jest ...

3 miesiące temu

Modny, elektryczny crossover – oto Peugeot e-2008

... W świecie motoryzacji trendy są bardzo ważne, dlatego nic dziwnego, że kierowcy wybierają samochody modne i nowoczesne. Dziś trudno o lepszy przykład takiego samochodu niż Peugeot e-2008. Oto dlaczego. ... nie wskazuje na to, że sytuacja może ...

3 miesiące temu

Maluch z ikrą, czyli Peugeot e-208 z napędem elektrycznym

... Jaki napęd idealnie pasuje do sprytnego miejskiego samochodu o modnej aparycji? Oczywiście – napęd elektryczny. Peugeot ma w ofercie takie auto, nazywa się e-208 i imponuje stylem, osiągami oraz zaawansowaną technologią. ... ” silnik Peugeot ...

3 miesiące temu

Test: Peugeot 308 PureTech 130 - nie chce się z niego wysiadać

... Nowe dziecko Peugeota przypomina mi większy model 508 pod każdym względem. Nie dość, że wygląda obłędnie, to jazda nim jest czystą przyjemnością. A do tego prosty silnik zaskakuje zużyciem paliwa. Finalnie Peugeot 308 jest jeszcze lepszy. ... ...

3 miesiące temu

Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar w detalach. Wygląda zjawiskowo

... Peugeot zamierza oficjalnie powrócić do wyścigów WEC, wliczając w to oczywiście kultowe LeMans. Będzie to możliwe za sprawą bolidu 9x8, który właśnie został zaprezentowany w detalach. ... Dotychczas Peugeot 9x8 Hypercar jawił nam się jedynie na ...

5 miesięcy temu

Peugeot 2008 liderem europejskiej sprzedaży. Golf poza dziesiątką

... Kolejny miesiąc, kolejny nowy lider sprzedaży w Europie. Kryzys półprzewodnikowy wywrócił rynek do góry nogami co prowadzi do zaskakujących rezultatów. Październikowym hitem okazał się Peugeot 2008, a Volkswagen Golf wypadł poza top 10. ... . Po ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie