Peugeot 306

Model
Peugeot 306 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 306

Peugeot 306 to przedstawiciel grupy samochodów segmentu C. Z początkiem 1993 roku zastąpił on wysłużony, produkowany od 1985 roku model 309. Nowe auto, które powstało przy udziale biura stylistycznego Pininfarina, stało się jednym z najnowocześniejszych w klasie i wprowadziło sporo świeżości w dotychczasowej gamie francuskiego producenta. 306 opierał się na tej samej płycie podłogowej co Citroën ZX.

Auto przez 8 lat produkcji sprzedało się w liczbie przeszło 2,8 mln egzemplarzy. Samochód od początku oferowany był w 3- oraz 5-drzwiowej odmianie. 60% sprzedanych 306 to właśnie wersja hatchback. Klienci docenili głównie rewelacyjne zawieszenie. Konstrukcja oparta na belce skrętnej nie jest skomplikowana, a dobór sprężyn i amortyzatorów zmyślnie dopełnia dzieła przyzwoitego czucia samochodu w zakrętach. Wóz o długości 4030 mm ma kufer mieszczący 338 l bagażu, co nawet dzisiaj mogłoby uchodzić za konkurencyjny wynik.

Rok 1995 przyniósł nową wersję nadwoziową w gamie 306. Sedan nie powtórzył jednak rynkowego sukcesu odmiany hatchback, a klientów nie przekonał nawet znacznych rozmiarów bagażnik mieszczący 463 l. Z upływem czasu gamę modelową wzbogacono o wersję kabriolet, a w 1996 roku - kombi. Co ciekawe, ta odmiana miała mniejszy kufer niż 4-drzwiowa wersja. Otwarte nadwozie otrzymało z kolei najbogatsze wyposażenie spośród wszystkich 306 opuszczających francuską fabrykę.

Samochód wyposażony był m.in. w skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne, światła przeciwmgielne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby, aluminiowe felgi, klimatyzację czy usztywnione zawieszenie. Pozostałe wersje z reguły miały uboższe wyposażenie, wyjątek stanowiła odmiana Roland Garros, która trafiała do dealerów zawsze w czasie słynnego turnieju tenisowego. Mimo nowoczesnej linii auto doczekało się modernizacji wiosną 1997 roku. Zmieniła się przednia atrapa z wąskim wlotem powietrza i powiększonym logo, a reflektory stały się bardziej skośne. Tył doczekał się zespolonego zestawu lamp. Już wówczas auto było oferowane w kilku wersjach wyposażenia, wśród których najbogatsze zawierały takie udogodnienia jak boczne poduszki powietrzne.

Przez cały okres produkcji pod maskami Peugeotów 306 gościło 8 silników, rozbudowywanych o kilka dodatkowych wariantów mocy. Gamę otwierał motor o pojemności 1,1 l, dysponujący 60 KM. Silniki 1,4 oraz 1,6 rozwijały moc odpowiednio 75 oraz 90 (później 98) KM. W 1994 roku do sprzedaży trafił 306 S16 z 2-litrowym silnikiem o mocy prawie 160 KM, który rozpędzał kompaktowe auto do setki w niespełna 9 s. Model ten posłużył do budowy rajdowej wersji auta, z której powstała szczytowa odmiana 306 przeznaczona do pokonywania rajdowych OS-ów - 306 Maxi.

Z nieco uboższym w moc silnikiem stosowanym w S16 Peugeot produkował także kilka innych żwawych wersji, jak chociażby 2.0 XSi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych także znaleźli coś dla siebie. Peugeot oferował silniki o pojemności 1,9 l o mocy 70 oraz 90 KM. Bliżej końca produkcji,gamę zasilił 2-litrowy diesel HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 i 110 KM.

Silniki sprzęgano z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 4-biegowym automatem. Moc przenoszona była na asfalt przez napędzaną przednią oś. Peugeot 306, w 2001 roku zastąpiony przez model 307, konkurował z takimi autami jak Ford Escort, Opel Astra, Renault Mégane oraz Volkswagen Golf.

4.15
Ocena na postawie 77 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 306

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (59)

Przejdź do strony: 1 2 3

Peugeot 306: newsy, testy i recenzje

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

3 dni temu

Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 6

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

3 dni temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

2 miesiące temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

4 miesiące temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

5 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

8 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

2 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

5 miesięcy temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

7 miesięcy temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie