Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 306

Model
Peugeot 306 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 306

Peugeot 306 to przedstawiciel grupy samochodów segmentu C. Z początkiem 1993 roku zastąpił on wysłużony, produkowany od 1985 roku model 309. Nowe auto, które powstało przy udziale biura stylistycznego Pininfarina, stało się jednym z najnowocześniejszych w klasie i wprowadziło sporo świeżości w dotychczasowej gamie francuskiego producenta. 306 opierał się na tej samej płycie podłogowej co Citroën ZX.

Auto przez 8 lat produkcji sprzedało się w liczbie przeszło 2,8 mln egzemplarzy. Samochód od początku oferowany był w 3- oraz 5-drzwiowej odmianie. 60% sprzedanych 306 to właśnie wersja hatchback. Klienci docenili głównie rewelacyjne zawieszenie. Konstrukcja oparta na belce skrętnej nie jest skomplikowana, a dobór sprężyn i amortyzatorów zmyślnie dopełnia dzieła przyzwoitego czucia samochodu w zakrętach. Wóz o długości 4030 mm ma kufer mieszczący 338 l bagażu, co nawet dzisiaj mogłoby uchodzić za konkurencyjny wynik.

Rok 1995 przyniósł nową wersję nadwoziową w gamie 306. Sedan nie powtórzył jednak rynkowego sukcesu odmiany hatchback, a klientów nie przekonał nawet znacznych rozmiarów bagażnik mieszczący 463 l. Z upływem czasu gamę modelową wzbogacono o wersję kabriolet, a w 1996 roku - kombi. Co ciekawe, ta odmiana miała mniejszy kufer niż 4-drzwiowa wersja. Otwarte nadwozie otrzymało z kolei najbogatsze wyposażenie spośród wszystkich 306 opuszczających francuską fabrykę.

Samochód wyposażony był m.in. w skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne, światła przeciwmgielne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby, aluminiowe felgi, klimatyzację czy usztywnione zawieszenie. Pozostałe wersje z reguły miały uboższe wyposażenie, wyjątek stanowiła odmiana Roland Garros, która trafiała do dealerów zawsze w czasie słynnego turnieju tenisowego. Mimo nowoczesnej linii auto doczekało się modernizacji wiosną 1997 roku. Zmieniła się przednia atrapa z wąskim wlotem powietrza i powiększonym logo, a reflektory stały się bardziej skośne. Tył doczekał się zespolonego zestawu lamp. Już wówczas auto było oferowane w kilku wersjach wyposażenia, wśród których najbogatsze zawierały takie udogodnienia jak boczne poduszki powietrzne.

Przez cały okres produkcji pod maskami Peugeotów 306 gościło 8 silników, rozbudowywanych o kilka dodatkowych wariantów mocy. Gamę otwierał motor o pojemności 1,1 l, dysponujący 60 KM. Silniki 1,4 oraz 1,6 rozwijały moc odpowiednio 75 oraz 90 (później 98) KM. W 1994 roku do sprzedaży trafił 306 S16 z 2-litrowym silnikiem o mocy prawie 160 KM, który rozpędzał kompaktowe auto do setki w niespełna 9 s. Model ten posłużył do budowy rajdowej wersji auta, z której powstała szczytowa odmiana 306 przeznaczona do pokonywania rajdowych OS-ów - 306 Maxi.

Z nieco uboższym w moc silnikiem stosowanym w S16 Peugeot produkował także kilka innych żwawych wersji, jak chociażby 2.0 XSi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych także znaleźli coś dla siebie. Peugeot oferował silniki o pojemności 1,9 l o mocy 70 oraz 90 KM. Bliżej końca produkcji,gamę zasilił 2-litrowy diesel HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 i 110 KM.

Silniki sprzęgano z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 4-biegowym automatem. Moc przenoszona była na asfalt przez napędzaną przednią oś. Peugeot 306, w 2001 roku zastąpiony przez model 307, konkurował z takimi autami jak Ford Escort, Opel Astra, Renault Mégane oraz Volkswagen Golf.

4.14
Ocena na postawie 76 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 306

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (58)

Przejdź do strony: 1 2 3

Peugeot 306: newsy, testy i recenzje

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

5 dni temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

4 tygodnie temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

6 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

3 miesiące temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

6 miesięcy temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

8 miesięcy temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie