Peugeot 306

Model
Peugeot 306 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 306

Peugeot 306 to przedstawiciel grupy samochodów segmentu C. Z początkiem 1993 roku zastąpił on wysłużony, produkowany od 1985 roku model 309. Nowe auto, które powstało przy udziale biura stylistycznego Pininfarina, stało się jednym z najnowocześniejszych w klasie i wprowadziło sporo świeżości w dotychczasowej gamie francuskiego producenta. 306 opierał się na tej samej płycie podłogowej co Citroën ZX.

Auto przez 8 lat produkcji sprzedało się w liczbie przeszło 2,8 mln egzemplarzy. Samochód od początku oferowany był w 3- oraz 5-drzwiowej odmianie. 60% sprzedanych 306 to właśnie wersja hatchback. Klienci docenili głównie rewelacyjne zawieszenie. Konstrukcja oparta na belce skrętnej nie jest skomplikowana, a dobór sprężyn i amortyzatorów zmyślnie dopełnia dzieła przyzwoitego czucia samochodu w zakrętach. Wóz o długości 4030 mm ma kufer mieszczący 338 l bagażu, co nawet dzisiaj mogłoby uchodzić za konkurencyjny wynik.

Rok 1995 przyniósł nową wersję nadwoziową w gamie 306. Sedan nie powtórzył jednak rynkowego sukcesu odmiany hatchback, a klientów nie przekonał nawet znacznych rozmiarów bagażnik mieszczący 463 l. Z upływem czasu gamę modelową wzbogacono o wersję kabriolet, a w 1996 roku - kombi. Co ciekawe, ta odmiana miała mniejszy kufer niż 4-drzwiowa wersja. Otwarte nadwozie otrzymało z kolei najbogatsze wyposażenie spośród wszystkich 306 opuszczających francuską fabrykę.

Samochód wyposażony był m.in. w skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne, światła przeciwmgielne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby, aluminiowe felgi, klimatyzację czy usztywnione zawieszenie. Pozostałe wersje z reguły miały uboższe wyposażenie, wyjątek stanowiła odmiana Roland Garros, która trafiała do dealerów zawsze w czasie słynnego turnieju tenisowego. Mimo nowoczesnej linii auto doczekało się modernizacji wiosną 1997 roku. Zmieniła się przednia atrapa z wąskim wlotem powietrza i powiększonym logo, a reflektory stały się bardziej skośne. Tył doczekał się zespolonego zestawu lamp. Już wówczas auto było oferowane w kilku wersjach wyposażenia, wśród których najbogatsze zawierały takie udogodnienia jak boczne poduszki powietrzne.

Przez cały okres produkcji pod maskami Peugeotów 306 gościło 8 silników, rozbudowywanych o kilka dodatkowych wariantów mocy. Gamę otwierał motor o pojemności 1,1 l, dysponujący 60 KM. Silniki 1,4 oraz 1,6 rozwijały moc odpowiednio 75 oraz 90 (później 98) KM. W 1994 roku do sprzedaży trafił 306 S16 z 2-litrowym silnikiem o mocy prawie 160 KM, który rozpędzał kompaktowe auto do setki w niespełna 9 s. Model ten posłużył do budowy rajdowej wersji auta, z której powstała szczytowa odmiana 306 przeznaczona do pokonywania rajdowych OS-ów - 306 Maxi.

Z nieco uboższym w moc silnikiem stosowanym w S16 Peugeot produkował także kilka innych żwawych wersji, jak chociażby 2.0 XSi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych także znaleźli coś dla siebie. Peugeot oferował silniki o pojemności 1,9 l o mocy 70 oraz 90 KM. Bliżej końca produkcji,gamę zasilił 2-litrowy diesel HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 i 110 KM.

Silniki sprzęgano z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 4-biegowym automatem. Moc przenoszona była na asfalt przez napędzaną przednią oś. Peugeot 306, w 2001 roku zastąpiony przez model 307, konkurował z takimi autami jak Ford Escort, Opel Astra, Renault Mégane oraz Volkswagen Golf.

4.14
Ocena na postawie 76 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 306

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (58)

Przejdź do strony: 1 2 3

Peugeot 306: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

miesiąc temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

3 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

3 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

3 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

9 miesięcy temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

8 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

4 miesiące temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

3 miesiące temu

Elektryczny Peugeot e-208. Niezłe osiągi i przyzwoity zasięg

... Nowy Peugeot 208 skradł nasze serca nie tylko za sprawą wyjątkowego designu, ale przede wszystkim z uwagi na rozwiązania technologiczne. Największą rewolucję stanowi elektryczny napęd, który czyni z francuskiego mieszczucha naprawdę atrakcyjną ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie