Peugeot 1007

Model
Peugeot 1007 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 1007

W 2004 roku Peugeot 1007 zapoczątkował nowy segment zarówno w gamie marki, jak i na całym świecie. Francuzi stworzyli microvana, który łączy przestronne wnętrze z niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi. Auto pochodzi w prostej linii od prototypu zaprezentowanego w 2002 roku na paryskim salonie samochodowym - Sésame. Ma atrakcyjną i nieco futurystyczną sylwetkę i doceniły je głównie nowoczesne kobiety.

Samochód zbudowany na płycie podłogowej Peugeota 207 charakteryzuje się niespotykanym elementem – ma elektrycznie przesuwane drzwi boczne. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie była to jedyna możliwość dostania się do wnętrza małego Peugeota. Rozwiązanie to wyraźnie poprawia komfort wysiadania i wsiadania, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, gdzie 1007 czuje się najlepiej i w takim zamyśle został stworzony. Auto o wymiarach 3731 mm x 1826 mm x 1620 mm zmieści się na niemal każdym parkingu, a do komfortowego opuszczenia lub wejścia wystarczy miejsce większe o zaledwie kilka centymetrów od szerokości samochodu wraz z lusterkami.

Wnętrze zachwyca przestronnością oraz licznymi praktycznymi schowkami. Nie jest to jednak prawdziwy minivan, ponieważ najwygodniej we wnętrzu 1007 będzie dwóm osobom. Komfortowe, modułowe fotele można przesuwać i w razie potrzeby zamienić w poręczny stolik. Tylna kanapa (którą można wyjąć) jest przesuwana o 23 cm, co pozwala uzyskać większy bagażnik (standardowo 246 l) lub dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Samochód otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co stawia go w czołówce najbezpieczniejszych wozów tej klasy.

Przez 6 lat produkcji auto doczekało się pięciu jednostek napędowych pod maską. Podstawowym motorem benzynowym był 75-konny motor o pojemności 1,4 l, który występował także w mocniejszej odmianie o mocy 90 KM. Ważące niemało, bo niespełna 1300 kg auto najszybciej napędza 110-konny silnik 1,6 l. Stawkę jednostek wysokoprężnych otwiera 68-konne 1,4 HDi z turbo, które przy mocniejszym, również doładowanym 1,6 HDi (110 KM) wydaje się zbyt słabym silnikiem dla auta o niemałej wadze. Rodzynkiem był nieoferowany na polskim rynku model opracowany wspólnie z niemieckim tunerem Irmscher. Auto nazwane 1007 RC z benzynowego motoru 1,6 wyciskało aż 140 KM i standardowo wyposażone było m.in. w cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, układ ESP czy skórzaną tapicerkę. Silnik z reguły sprzęgany był ze zautomatyzowaną skrzynią biegów 2-Tronic, która mimo możliwości ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych za kołem kierownicy była zdecydowanie najsłabszym mechanizmem w aucie. Znaczna liczba samochodów została sprzedana jednak z tradycyjną przekładnią mechaniczną.

Wóz produkowany we francuskim Poissy konkuruje głównie z Citroënem C3, Renault Modus, Nissanem Note czy Oplem Merivą. Wymienione modele mają jednak tradycyjną bryłę i układ drzwi, co stawia Peugeota w grupie samochodów przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalność. Takich osób od 2004 do 2009 roku znalazło się niespełna 124 tysiące.

4.36
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 1007

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (4)

Peugeot 1007: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

miesiąc temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

3 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

3 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

3 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

6 miesięcy temu

Peugeot 1007 [awarie i problemy]

... Teorii na to, kto lub co jest najlepszym przyjacielem kobiety, jest mnóstwo. Według mnie lider w tej dziedzinie to francuski romantyk Peugeot 1007. Dlaczego? Bo kiedy normalny facet ma już dość zakupów, on nadal pokornie czeka na parkingu, a na ...

dawno temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

9 miesięcy temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

8 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

4 miesiące temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie