Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 1007

Model
Peugeot 1007 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 1007

W 2004 roku Peugeot 1007 zapoczątkował nowy segment zarówno w gamie marki, jak i na całym świecie. Francuzi stworzyli microvana, który łączy przestronne wnętrze z niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi. Auto pochodzi w prostej linii od prototypu zaprezentowanego w 2002 roku na paryskim salonie samochodowym - Sésame. Ma atrakcyjną i nieco futurystyczną sylwetkę i doceniły je głównie nowoczesne kobiety.

Samochód zbudowany na płycie podłogowej Peugeota 207 charakteryzuje się niespotykanym elementem – ma elektrycznie przesuwane drzwi boczne. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie była to jedyna możliwość dostania się do wnętrza małego Peugeota. Rozwiązanie to wyraźnie poprawia komfort wysiadania i wsiadania, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, gdzie 1007 czuje się najlepiej i w takim zamyśle został stworzony. Auto o wymiarach 3731 mm x 1826 mm x 1620 mm zmieści się na niemal każdym parkingu, a do komfortowego opuszczenia lub wejścia wystarczy miejsce większe o zaledwie kilka centymetrów od szerokości samochodu wraz z lusterkami.

Wnętrze zachwyca przestronnością oraz licznymi praktycznymi schowkami. Nie jest to jednak prawdziwy minivan, ponieważ najwygodniej we wnętrzu 1007 będzie dwóm osobom. Komfortowe, modułowe fotele można przesuwać i w razie potrzeby zamienić w poręczny stolik. Tylna kanapa (którą można wyjąć) jest przesuwana o 23 cm, co pozwala uzyskać większy bagażnik (standardowo 246 l) lub dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Samochód otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co stawia go w czołówce najbezpieczniejszych wozów tej klasy.

Przez 6 lat produkcji auto doczekało się pięciu jednostek napędowych pod maską. Podstawowym motorem benzynowym był 75-konny motor o pojemności 1,4 l, który występował także w mocniejszej odmianie o mocy 90 KM. Ważące niemało, bo niespełna 1300 kg auto najszybciej napędza 110-konny silnik 1,6 l. Stawkę jednostek wysokoprężnych otwiera 68-konne 1,4 HDi z turbo, które przy mocniejszym, również doładowanym 1,6 HDi (110 KM) wydaje się zbyt słabym silnikiem dla auta o niemałej wadze. Rodzynkiem był nieoferowany na polskim rynku model opracowany wspólnie z niemieckim tunerem Irmscher. Auto nazwane 1007 RC z benzynowego motoru 1,6 wyciskało aż 140 KM i standardowo wyposażone było m.in. w cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, układ ESP czy skórzaną tapicerkę. Silnik z reguły sprzęgany był ze zautomatyzowaną skrzynią biegów 2-Tronic, która mimo możliwości ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych za kołem kierownicy była zdecydowanie najsłabszym mechanizmem w aucie. Znaczna liczba samochodów została sprzedana jednak z tradycyjną przekładnią mechaniczną.

Wóz produkowany we francuskim Poissy konkuruje głównie z Citroënem C3, Renault Modus, Nissanem Note czy Oplem Merivą. Wymienione modele mają jednak tradycyjną bryłę i układ drzwi, co stawia Peugeota w grupie samochodów przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalność. Takich osób od 2004 do 2009 roku znalazło się niespełna 124 tysiące.

4.36
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 1007

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (4)

Peugeot 1007: newsy, testy i recenzje

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... Samochód zadebiutował w 2013 r., czyli rok po ...

6 dni temu

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

3 tygodnie temu

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

2 miesiące temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

2 miesiące temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

8 miesięcy temu

Peugeot 1007 [awarie i problemy]

... Teorii na to, kto lub co jest najlepszym przyjacielem kobiety, jest mnóstwo. Według mnie lider w tej dziedzinie to francuski romantyk Peugeot 1007. Dlaczego? Bo kiedy normalny facet ma już dość zakupów, on nadal pokornie czeka na parkingu, a na ...

dawno temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

7 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

5 miesięcy temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie