Peugeot 1007

Model
Peugeot 1007 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 1007

W 2004 roku Peugeot 1007 zapoczątkował nowy segment zarówno w gamie marki, jak i na całym świecie. Francuzi stworzyli microvana, który łączy przestronne wnętrze z niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi. Auto pochodzi w prostej linii od prototypu zaprezentowanego w 2002 roku na paryskim salonie samochodowym - Sésame. Ma atrakcyjną i nieco futurystyczną sylwetkę i doceniły je głównie nowoczesne kobiety.

Samochód zbudowany na płycie podłogowej Peugeota 207 charakteryzuje się niespotykanym elementem – ma elektrycznie przesuwane drzwi boczne. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie była to jedyna możliwość dostania się do wnętrza małego Peugeota. Rozwiązanie to wyraźnie poprawia komfort wysiadania i wsiadania, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, gdzie 1007 czuje się najlepiej i w takim zamyśle został stworzony. Auto o wymiarach 3731 mm x 1826 mm x 1620 mm zmieści się na niemal każdym parkingu, a do komfortowego opuszczenia lub wejścia wystarczy miejsce większe o zaledwie kilka centymetrów od szerokości samochodu wraz z lusterkami.

Wnętrze zachwyca przestronnością oraz licznymi praktycznymi schowkami. Nie jest to jednak prawdziwy minivan, ponieważ najwygodniej we wnętrzu 1007 będzie dwóm osobom. Komfortowe, modułowe fotele można przesuwać i w razie potrzeby zamienić w poręczny stolik. Tylna kanapa (którą można wyjąć) jest przesuwana o 23 cm, co pozwala uzyskać większy bagażnik (standardowo 246 l) lub dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Samochód otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co stawia go w czołówce najbezpieczniejszych wozów tej klasy.

Przez 6 lat produkcji auto doczekało się pięciu jednostek napędowych pod maską. Podstawowym motorem benzynowym był 75-konny motor o pojemności 1,4 l, który występował także w mocniejszej odmianie o mocy 90 KM. Ważące niemało, bo niespełna 1300 kg auto najszybciej napędza 110-konny silnik 1,6 l. Stawkę jednostek wysokoprężnych otwiera 68-konne 1,4 HDi z turbo, które przy mocniejszym, również doładowanym 1,6 HDi (110 KM) wydaje się zbyt słabym silnikiem dla auta o niemałej wadze. Rodzynkiem był nieoferowany na polskim rynku model opracowany wspólnie z niemieckim tunerem Irmscher. Auto nazwane 1007 RC z benzynowego motoru 1,6 wyciskało aż 140 KM i standardowo wyposażone było m.in. w cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, układ ESP czy skórzaną tapicerkę. Silnik z reguły sprzęgany był ze zautomatyzowaną skrzynią biegów 2-Tronic, która mimo możliwości ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych za kołem kierownicy była zdecydowanie najsłabszym mechanizmem w aucie. Znaczna liczba samochodów została sprzedana jednak z tradycyjną przekładnią mechaniczną.

Wóz produkowany we francuskim Poissy konkuruje głównie z Citroënem C3, Renault Modus, Nissanem Note czy Oplem Merivą. Wymienione modele mają jednak tradycyjną bryłę i układ drzwi, co stawia Peugeota w grupie samochodów przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalność. Takich osób od 2004 do 2009 roku znalazło się niespełna 124 tysiące.

4.36
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 1007

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (4)

Peugeot 1007: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie