MG ZT

Model
MG ZT Zobacz 6 zdjęć

ZT to samochód klasy wyższej średniej produkowany w latach 2001-2005 przez brytyjską firmę samochodową MG należącą do grupy MG Rover w miejscowości Birmingham.

ZT został zbudowany na bazie modelu 75 produkowanego przez firmę Rover. Auto ma klasyczne nadwozie typu sedan lub eleganckie i pojemne kombi. W przeciwieństwie do modelu 75 ZT ma wiele akcentów stylistycznych, które nadają mu sportowy charakter (np. inna atrapa chłodnicy).

Wnętrze wozu jest zdecydowanie luksusowe. Dominuje w nim elegancki i przyjemny w dotyku welur lub w droższych wersjach skóra. Nie brakuje też wstawek z drewna. Z przodu pasażerowie mogą podróżować na obszernych i wygodnych fotelach, którym jednak brakuje podparcia bocznego.

Tylna kanapa również jest wygodna i obszerna, jednak najwyższym osobom może zabraknąć nieco miejsca na nogi, szczególnie jeśli przyzwyczajone są do podróżowania samochodami niemieckiej konkurencji.

Wnętrze ZT utrzymane jest w typowym brytyjskim klimacie i sprawia wrażenie kabiny taniego Jaguara, co można uznać za dużą zaletę tego samochodu.

W przeciwieństwie do zwykłego Rovera 75 MG ZT ma sztywniejsze sprężyny i nieco inaczej zestrojone całe zawieszenie. Przygotowaniem wozów serii ZT zajmował się Peter Stevens odpowiedzialny niegdyś za projekt McLarena F1.

W parze z nowymi nastawami zawieszenia i nieco wydajniejszymi hamulcami idą silniki. Pod maską tego MG montowane są cztery silniki w łącznie pięciu specyfikacjach.

Najniżej w hierarchii mocy znajduje się motor M47 wyprodukowany przez niemiecką firmę BMW. Jest dieslowska jednostka napędowa, która w zależności od wersji osiąga moc 116 KM lub 131 KM. Pewien niedobór mocy słabszej odmiany rekompensują dość wysoki moment obrotowy wynoszący 260 Nm i niskie spalanie paliwa. Motor 131-konny ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm.

Wśród silników benzynowych znajduje się 1,8-litrowy motor serii K. Jest on dostępny jako silnik wolnossący i doładowany. Ten pierwszy ma moc 120 KM i pozwala przyspieszyć do 100 km/h temu MG w 10,9 s. Jest to wynik słaby jak na auto o sportowych ambicjach. Lepiej prezentuje się odmiana turbodoładowana o mocy 160 KM, w której spory, bo wynoszący 215 Nm moment obrotowy pozwala rozpędzić wóz do setki w 8,50 s. Prędkość maksymalna tego MG wynosi 215 km/h.

Pod maską samochodu instalowany jest też 6-cylindrowy silnika Rovera o symbolu KV6. Jednostka silnikowa występuje w trzech nieco różniących się specyfikacjach. Najsłabsza „160” daje 160 KM mocy maksymalnej, mocniejsza „180” wytwarza 177 KM mocy, a najmocniejsza „190” 190 KM. W tej ostatniej odmianie MG ZT osiąga całkiem przyzwoite 230 km/h prędkości maksymalnej, a 100 km/h ma na liczniku po 7,7 s.

Na końcu tego łańcucha znajduje się silnik montowany m.in. w Fordzie Mustangu. To V-ósemka o objętości skokowej aż 4,6 l, która ma moc 260 KM. Maksymalny moment obrotowy tego potwora wynosi aż 410 Nm. Uzbrojony w ten motor MG ZT 260 potrzebuje tylko 6,20 s na przyspieszenie do 100 km/h, a jego prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

W przeciwieństwie do wszystkich innych odmian silnikowych ZT 260 ma klasyczny układ napędowy (pozostałe wersje mają przedni zblokowany napęd).

Na rynku jest też sporo firm tuningowych, które są w stanie podnieść moc tego silnika (za pomocą kompresora) do ponad 400 KM. Jeden z takich wozów osiąga prędkość prawie 290 km/h.

W 2003 roku pobito rekord prędkości wśród nieprodukcyjnych kombi. Na starcie stanęło ponad 800-konne MG ZT 260 i rozpędziło się do 360 km/h.

Po zawirowaniach wokół firmy MG Rover produkcję modelu ZT zakończono w 2005 roku. Gdy przedsiębiorstwo zostało przejęte przez Nanjing Automobile z Chin, model ZT zastąpiono autem o nazwie 7, które w istocie jest rozwinięciem MG ZT. Produkcję siódemki uruchomiono w 2007 roku.
MG ZT odznacza się bardzo dobrym układem napędowym, a także niezłym stosunkiem jakości do ceny. Dla wielu osób nie bez znaczenia na pewno będzie elegancki i ponadczasowy wygląd auta.
Do minusów zaliczają się nie najlepsza widoczność z wnętrza oraz niska ekonomiczność silników (szczególnie jednostki V8).

Ciekawostką jest to, że ZT były wyposażane w elastyczny system multimedialny produkcji BMW. Nawet po latach można rozbudowywać go o kolejne urządzenia i funkcje, takie jak Bluetooth, zmieniarka płyt CD i DVD czy odtwarzacz MP3.

W Polsce liczba Roverów 75 jest niewielka, a modelu ZT produkcji MG wręcz minimalna.

3.82
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMG
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje MG ZT

Inne modele MG

E - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

MG ZT: newsy, testy i recenzje

Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Używany Rover 75 / MG ZT 2,0 CDT/CDTi

... w tym miejscu wspomnieć o MG, nieco innej odmianie Rovera 75, produkowanej przez sportowy oddział marki Rover. Mowa o modelu MG ZT i ZT-T (drugie T od Tourer, czyli kombi). Z jednej strony MG ... długość kanałów, zapewnia dobre osiągi i ...

dawno temu

MG Dynamo EV - na 90. urodziny

... Legendarna brytyjska marka MG świętuje w tym roku 90. urodziny. Z tej okazji zaprezentuje koncept nowego pojazdu z napędem elektrycznym. ... W 2014 roku mija dokładnie 90 lat od powstania legendarnej już, chociaż obecnie będącej w cieniu, ...

dawno temu

MG zaprezentowało model GT

... Jeszcze przed oficjalnym debiutem MG zaprezentowało model GT. ... MG pokazało swój nowy model GT, kompaktowego sedana pokroju Škody Rapid. Samochód ma oryginalną stylistykę. Mówi się również o produkcji podobnego modelu typu hatchback. MG ma być ...

dawno temu

MG CS - pierwsze wizualizacje nowego konceptu

... Marka MG nie jest już tym, czym była kiedyś. Obecnie znajduje się w rękach chińskiego koncernu SAIC i na zbliżającym się salonie samochodowym w Szanghaju zaprezentuje nowy koncept. Będzie to crossover o nazwie MG CS. ... Marka MG nie jest już ...

dawno temu

MG GS – klasyczna marka wchodzi w segment crossoverów

... MG to już przez wielu zapomniana, klasyczna brytyjska marka produkująca niegdyś samochody sportowe oraz usportowione modele firmy Rover. Po wykupieniu przez chiński koncern Nanjing Automobile Group, MG ma zamiar ugryźć rynek bardzo popularnych ...

dawno temu

MG i WRC

... Mimo że narzeka się na kiepską promocję WRC, cykl ten jest wciąż kuszący, zwłaszcza dla producentów samochodów segmentu B. Jednak czasami na wystawieniu zespołu fabrycznego bardziej zależy niezależnym konstruktorom niż samemu producentowi. Tak ...

dawno temu

MG planuje produkcję sportowego auta

... Brytyjska marka MG od czasu do czasu ożywa, gdy pojawiają się plotki czy informacje o nowych modelach. ... Według nieoficjalnych informacji MG planuje produkcję sportowego samochodu, nad którym prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Oczywiście, ...

dawno temu

Ostatni wyprodukowany MG MGB Roadster trafił do muzeum

... W latach 1962-1980 MG Cars produkowało lekkiego, 2-miejscowego roadstera o nazwie MGB. Ostatni wyprodukowany egzemplarz, który zjechał z taśmy montażowej dokładnie 23 października 1980 roku, trafił właśnie do Abington County Hall Museum. Jak ...

dawno temu

MG GTS – nowy gracz w segmencie crossover

... MG GTS to nowy crossover, który w pierwszej połowie 2015 r. wejdzie do sprzedaży w Chinach. Auto ma być też oferowane w Europie, na początku w Wielkiej Brytanii. ... MG GTS to seryjna wersja CS Concept, studium zaprezentowanego na targach w ...

dawno temu

MG świętuje trzecie miejsce w BTCC 2012 - MG6 BTCC Edition

... MG nie jest już tym samym, czym było kiedyś. Teraz znajduje się w rękach chińskiego SAIC. Chińczycy chcą na nowo wypromować tę markę w Wielkiej Brytanii. W tym celu na początku 2012 roku wrócili ... do serii wyścigów BTCC, a siedzący za ...

dawno temu

Nowy model MG – wyciekły rysunki patentowe

... Do Sieci przedostały się rysunki patentowe nowego modelu z logo MG na przodzie. Wszystko wskazuje na to, że jest to produkcyjna wersja konceptu CS. ... Przypomnijmy, że brytyjska marka MG została ostatecznie zakupiona przez chiński koncern SAIC ...

dawno temu

MG, czyli brytyjski klejnot w koronie [geneza motoryzacji]

... Gdy Cecil Kimber, szef przedstawicielstwa firmy Morris, postanowił w 1923 roku rozszerzyć zakres swojej działalności, rozpoczęła się historia firmy MG. Banalnie i prosto. ... Gdy Cecil Kimber, szef przedstawicielstwa firmy Morris, postanowił w ...

dawno temu

1985 MG EX-E [zapomniane koncepty]

... Obecnie marka MG pod chińskim przewodnictwem próbuje odzyskać swoją świetność, jednak my dziś przyjrzymy się konceptowi z przeszłości. Konkretnie z 1985 roku, kiedy to grupa Austin Rover na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentowała ...

dawno temu

MG3 - europejski wariant zaprezentowany w Szanghaju

... MG to brytyjska marka, która obecnie znajduje się w rękach chińskiego koncernu SAIC. Nic więc dziwnego, że to właśnie salon samochodowy w Szanghaju był areną premiery nowego modelu, który po wielu zapowiedziach w końcu trafi na brytyjski i ...

dawno temu

MG5 (2013) - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Brytyjska marka MG należy obecnie do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Jednak brytyjskiego oddziału nie zlikwidowano i pod nazwą MG Motor działa dalej jako marka ... - pojazd przeznaczony na rynek europejski ...

dawno temu

MGB Roadster powróci jako crossover-kabriolet?

... Pamiętacie koncept MG Icon, który zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Pekinie? W Sieci pojawiła się informacja, jakoby ten właśnie koncepcyjny crossover był bazą dla nowego wcielania kultowego modelu MGB Roadster. ... Pamiętacie ...

dawno temu

Dwa unikatowe egzemplarze MG XPower na aukcji!

... Model XPOWER bezdyskusyjnie był najpiękniejszym i zarazem najmocniejszym autem ze stajni MG Rover. Piękna i agresywna stylistyka pojazdu w połączeniu z mocnymi jednostkami napędowymi powodowała ... Brytanii, gdzie odbywają się licytacje ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie