Infiniti M-Series

Model
Infiniti M-Series Zobacz 4 zdjęcia

Infiniti M

Seria M w marce Infiniti nie zawsze wiązała się z luksusowymi limuzynami. Zapoczątkowało ją coupé wypuszczone na rynek w 1990 roku. Nosiło ono nazwę M30. W rzeczywistości był to Nissan Leopard z kierownicą po lewej stronie i emblematami Infiniti. Auta różniły się jednak dodatkami wewnątrz, delikatnymi zmianami w silniku, skrzyni biegów oraz zawieszeniu.

M30 sprzedawano jedynie w USA. Klienci nie mieli do wyboru żadnych opcji oprócz telefonu i zmieniarki płyt CD. Pod maską montowano silnik Nissana o nazwie VG30E – 3,0 l V6 o mocy 162 KM. Warto zauważyć, że ten sam motor montowano również w Nissanie Maxima oraz 300ZX.

Podobnie jak ten ostatni M30 miało silnik z przodu i napęd na tylne koła. Za przekazywanie mocy na oś odpowiadała czterobiegowa skrzynia automatyczna. Wymiary tego Infiniti to 4796 mm długości, 1689 mm szerokości oraz 1321 mm wysokości.

M30 produkowano również jako auto typu kabriolet – w latach 1991 i 1992 przerobiono część coupé na wersje kabriolet. Produkcję obydwu odsłon zakończono w 1992 roku. Przyczyną była nie najlepsza sprzedaż. Mówi się o 12 000 sztuk, które zjechały z linii produkcyjnej. Uczyniło to M30 najrzadszym Infiniti w historii.

Następny rozdział serii M to 2002 rok. Do produkcji wszedł wtedy model o nazwie M45 oparty na Nissanie Gloria. W odróżnieniu jednak od niego Infiniti wyposażyło swój samochód w silnik o nazwie VK45DE o ośmiu cylindrach w układzie V, 340 KM mocy i pojemności 4,5 l. Do pary montowano 5-biegową skrzynię automatyczną.

Wymiary M45 to 5009 mm szerokości, 1770 mm szerokości oraz 1463 mm wysokości.

Auto nie przypadło jednak do gustu klientom – sprzedawało się bardzo kiepsko. Zaledwie niespełna dwa lata po opuszczeniu fabryki przez pierwszy egzemplarz zaprzestano jego produkcji.

Kolejne auto z literą M w nazwie zaprezentowano w lutym 2005 roku. W zależności od silnika nazywało się M35 lub M45 i miało konkurować z takimi wozami jak BMW serii 5, Lexus GS czy Mercedes Benz klasy E.

Pod maską M35 znajdował się sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3,5 l i mocy 280 KM. Auta noszące nazwę M45 miały 4,5 l V8 z 335 KM. Bez względu na to, w jaki silnik wyposażone były te Infiniti, ich wymiary się nie różniły. Obydwa mierzyły 4892 mm długości, 1798 mm szerokości i 1509 mm wysokości.

M35 oraz M45 można było dostać z napędem nie tylko na tylną oś, ale także na wszystkie cztery koła. Auta nazywały się M35x oraz M45x.

W 2008 roku linia M przeszła facelifting. Samochody zostały delikatnie odświeżone z zewnątrz, a klienci mogli skorzystać z takich wygód jak nawigacja z ekranem dotykowym i dyskiem twardym. M45 oraz M45x mogły być również doposażone w sportowy pakiet S. Jeszcze głębszych zmian doczekał się model M35. Wymieniono w nim silnik na inne V6 – tym razem o mocy 303 KM, oraz dołożono do tego siedmiobiegową skrzynię automatyczną. Reszta linii (M35x, M45, M45x) wciąż opuszczała taśmę produkcyjną z automatem o pięciu przełożeniach.

Czwarta generacja Infiniti M zaczęła wyjeżdżać z fabryki w 2010 roku. Y51 to bezpośredni konkurent takich aut jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Tym razem nie ograniczono się do dwóch silników. Klienci mogą wybrać jedną z pięciu jednostek napędowych. W całej linii znajduje się właściwie wszystko. Auta z napędem na tył, cztery koła, benzynowce, hybryda oraz diesel.

Mówimy konkretnie o 2,5 l V6 w benzynie w modelu M25 (218 KM), 3,7 l V6 również na bezołowiówkę w M37 (330KM) aż do najmocniejszego silnika tego typu w M56 – 5,6 V8 420 KM. Fani diesli mają do wyboru jeden motor (M30d) o pojemności 3,0 l, sześciu cylindrach w układzie V i mocy 240 KM.

Zamiast wariantów spalinowych można mieć też napęd hybrydowy (M35h) wyposażony w dwa silniki: benzynowy o mocy 303 KM i elektryczny z 67 KM na pokładzie. Warto zauważyć, że jest to najszybsze hybrydowe auto świata – zostało ono nawet wpisane do Księgi rekordów Guinnessa.

Wszystkie auta wyposażone są w siedmiobiegową skrzynię automatyczną i mają następujące wymiary: 4945 mm długości, 1845 mm szerokości i 1509 mm wysokości.

Plusy:
+ Rzadko spotykane auto
+ Wysoki komfort jazdy
+ Materiały wykończeniowe

Minusy
- Spore zużycie paliwa
- W przypadku wersji hybrydowej brak możliwości złożenia tylnych siedzeń

4.02
Ocena na postawie 42 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaInfiniti
TypSamochód osobowy

Generacje Infiniti M-Series

Inne modele Infiniti

Oceny użytkowników (1)

Infiniti M-Series: newsy, testy i recenzje

Chciał kupić elektryczne Infiniti, sprzedali mu Teslę Model 3

... Wierny klient Infiniti, a przy okazji burmistrz kanadyjskiego miasta Sherbrooke zgłosił się do swojego ulubionego dealera japońskiej marki z chęcią zakupu auta elektrycznego. Problem w tym, że Infiniti nie ma w ofercie takiego pojazdu. W ...

2 miesiące temu

Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Nowe BMW X5 M i X6 M nie są tanie - znamy polskie ceny

... Najnowsze odsłony dużych i szybkich SUV-ów BMW wjeżdżają właśnie do polskich salonów. Mowa o modelach X5 M oraz X6 M napędzanych 600-konnym silnikiem V8. Świetne osiągi i luksusowy charakter znajdują swoje odzwierciedlenie w cenie - zdecydowanie ...

4 miesiące temu

Test Infiniti Q50S: jeden przycisk zmienia wszystko

... Sytuacja na rynku pokazuje dobitnie, kto w tym segmencie rządzi. Przy 20,2 tys. sprzedanych Mercedesach w 2018 roku, 15,6 tys. BMW, 14,7 tys. Audi, wynik Infiniti - 874 - nie powala. Szkoda ... punkty zdobywa wyglądem. Front jest agresywny i ...

7 miesięcy temu

Test Infiniti QX60: kupujmy wolnossące V6, bo tak szybko odchodzą

... Infiniti QX60 to w pewnym sensie nowy model, który jest już tak stary, że przyszedł czas go pożegnać. Ostatnie sztuki zostały u polskiego dealera, a rabaty są imponujące. Za 269 900 zł możesz zostać właścicielem potężnego SUV-a z prawdziwym ...

10 miesięcy temu

BMW M pracuje nad własnym samochodem. Opcji jest kilka

... Ekipa BMW M pracuje nad czymś wyjątkowym – na to wskazują wypowiedzi szefa grupy, Markusa Flascha. Czy ma to być samochód elektryczny czy też spalinowy, jeszcze nie wiadomo. Wiadomo za to, że konstrukcja nie będzie miała wiele wspólnego z ...

8 miesięcy temu

Test BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne

... BMW X3 i X4 doczekały się w końcu transformacji w pełnoprawne produkty z serii M. Tak przynajmniej twierdzi producent, bo wielu fanów marki powie, że na bazie tych modeli nie da się zrobić samochodów zasługujących na sygnowanie tą literką. ...

2 miesiące temu

Infiniti Q50 zostało odświeżone. Na razie tylko z logo Nissana

... Q50 to całkiem urodziwy sedan klasy średniej, który w Europie i USA występuje w bardziej luksusowych szatach Infiniti, a w rodzimej Japonii jest po prostu Nissanem Skyline. Azjatycka wersja została właśnie poddana zmianom, które już niebawem ...

7 miesięcy temu

Infiniti M - nadchodzi nowa konkurencja

... Marka Infiniti, która od niedawna gości również na naszym rynku, zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowego sportowego sedana. Model M nawiąże walkę nie tylko z BMW serii 5, Audi A6 i Mercedesem klasy E, ale również z CLSem. ... Marka Infiniti, ...

dawno temu

Prezentacja Infiniti M - jak oni to zrobili?!

... Jeżeli chodzi o nowoczesne technologie nie związane z motoryzacją, to muszę przyznać, że jestem zielony. Ale panowie z Infiniti zaciekawili mnie swoją "wirtualną" prezentacją modelu M, nowego konkurenta BMW serii 5. Niesamowite! ... Jeżeli ...

dawno temu

BMW ma oddział M, Mercedes ma AMG, a Infiniti... IPL!

... Najwięksi producenci samochodów mają swoje fabryczne oddziały, które zajmują się tuningiem własnej marki. BMW ma słynny wydział M, AMG chyba nikomu przedstawiać nie trzeba, Opel ma OPC, Fiat Abartha ... ... i można wymieniać tak jeszcze długo. ...

dawno temu

Pierwsza jazda Infiniti QX60: przestronny SUV zrobiony jak dawniej

... Nie ma turbodoładowanego silnika, cyfrowych zegarów, elektronicznego "ręcznego", rozbudowanego systemu inforozrywki. Pod wieloma względami Infiniti QX60 odstaje od konkurencji. Wbrew pozorom, to może być zaleta, a tutaj lista plusów się nie ...

dawno temu

Nowe SUV-y BMW debiutują z pakietami M Performance

... BMW X5, X6 oraz X7 doczekały się nowych pakietów M Performance, które czynią prezencję bawarskich SUV-ów jeszcze bardziej agresywną, żeby nie powiedzieć wulgarną. Fani takich modyfikacji powinni być jednak zadowoleni, ponieważ elementy pakietu ...

5 miesięcy temu

BMW M4 Edition M Heritage - powstanie tylko 750 sztuk

... BMW postanowiło uczcić swój dorobek w motorsporcie, tworząc nową edycję specjalną modelu M4. Odmiana M Heritage wyróżnia się ciekawymi dodatkami i nietypową kolorystyką. Chętni muszą się spieszyć, ponieważ powstanie zaledwie 750 egzemplarzy. ... ...

6 miesięcy temu

Najnowsze modele BMW zyskały pakiety M Sport

... Seria 8 Gran Coupé oraz Seria 3 Touring to dwie najświeższe nowości w gamie BMW. Choć od ich debiutu nie minęły jeszcze dwa tygodnie, Niemcy chwalą się już akcesoryjnymi pakietami M Sport, które niebawem uzupełnią gamę opcji dla obydwu modeli. ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie