Daewoo Nexia

Model
Daewoo Nexia Zobacz 4 zdjęcia

Daewoo Nexia to kompaktowy samochód produkowany od 1994 roku, oparty na konstrukcji Opla Kadetta E. Produkcja Nexii w Polsce odbywała się w latach 1995-1998, a w Uzbekistanie trwa od 1996 do dziś. W Korei Południowej Nexia wytwarzana była od 1994 do 1997 roku, a w Rumunii od 1996 do 2006 roku.

Daewoo Nexia została w 1997 roku zastąpiona przez dużo nowocześniejszego Lanosa, ale jeszcze przez kilka lat dostępna była w wielu krajach równolegle z nowszym autem.

Nim Nexia pojawiła się w salonach w 1994 roku, Daewoo od 1985 roku produkowało model Racer będący dokładną kopią Opla Kadetta E. Dopiero w roku 1994 zmodernizowane gruntownie auto zyskało nową nazwę – Nexia (na niektórych rynkach – Cielo).

Nexię produkowano w trzech wersjach nadwoziowych. Można było ją kupić jako 3-drzwiowego i 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana.

Jak na tak przestarzałą konstrukcję Nexia zapewniała, szczególnie z przodu, sporą ilość miejsca, ale na tle konkurentów z Europy Zachodniej komfort podróżowania pozostawał na niskim poziomie. Winne temu są m.in. źle zestrojone zawieszenie (za miękkie) oraz fotele o zbyt krótkich i niewygodnych siedziskach.

Wersja hatchback miała średnich rozmiarów (jak na tę klasę samochodów) bagażnik o pojemności 390 l, a sedan mógł się pochwalić aż 530-litrowym kufrem.

Nexię sprzedawano w kilku poziomach wyposażenia wnętrza, których dostępność zależała od wyboru konkretnej wersji nadwoziowej. Niezależnie od tego wyposażenie seryjne było ubogie, a samochód zawierał tylko takie elementy, które były już od wielu lat obowiązkowymi punktami każdego wyposażenia.

Dopiero w liście elementów dodatkowych dostępne były światła przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna dla kierowcy, ABS, manualna klimatyzacja, centralny zamek, alarm, elektryczna regulacja szyb, zamykany na klucz schowek czy welurowa tapicerka.

Nawet tak prozaiczna i - wydaje się - oczywista rzecz jak regulacja kolumny kierownicy w osi pionowej dostępna była tylko za dopłatą. Co ciekawe, za dodatkowe pieniądze można było nabyć skórzaną tapicerkę.

Nexię produkowano z czterema silnikami. Najsłabszy z nich (1,5-litrowy) miał moc 75 KM, a najmocniejszy (również 1,5-litrowy) 107 KM. Pomiędzy nimi znajdował się 1,5-litrowy, 16-zaworowy motor o mocy 90 KM i 1,8-litrowa jednostka o mocy 100 KM.

W Polsce oferowano motory 1,5-litrowe (75-konny i 90-konny). Słabszy miał 8 zaworów na cylinder, a mocniejszy 16 zaworów na cylinder. W zależności od mocy jednostki napędowej samochód potrzebował od 12,5 do 12,2 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiągał od 163 do 170 km/h.

W Polsce umieszczony z przodu w poprzek, napędzający przednie koła silnik łączony był tylko z 5-biegową, manualną skrzynią biegów. Na innych rynkach dostępne były także Nexie z 4-biegowymi, automatycznymi skrzyniami biegów.

Silnik i układ napędowy należą do trwalszych elementów Nexii, choć zdarzają się pojedyncze egzemplarze, w których te dwa zespoły psują się notorycznie. Warunkiem trwałości jednostek napędowych była regularna wymiana (co 60 tys. km) paska rozrządu.

Z kolei do słabych stron Daewoo Nexii należą nietrwała instalacja elektryczna, pojawiające się często luzy w układzie kierowniczym i mechanizmie zmiany biegów, marnie spasowane, trzeszczące plastikowe elementy wyposażenia wnętrza.

Najbardziej uciążliwa jest jednak wszechobecna korozja, która najbardziej dotykała drzwi oraz tylnych nadkoli. Walka z nią jest dość trudna, bo tylko część nadwozia samochodu ocynkowano.

Na szczęście wszystkie usterki i wady Nexii można stosunkowo tanio naprawić, bo na rynku nie brakuje ani tanich oryginalnych części, ani ich jeszcze tańszych zamienników.

Obecnie Nexie coraz rzadziej pojawiają się na rynku wtórnym, a sprzedawane wozy często mają bardzo duży przebieg i bujną historię stłuczek. Sporo jest też samochodów, które wyposażono w instalacje gazowe niskiej jakości.

3.99
Ocena na postawie 142 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaDaewoo
TypSamochód osobowy

Generacje Daewoo Nexia

Inne modele Daewoo

Oceny użytkowników (117)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6

Daewoo Nexia: newsy, testy i recenzje

Używane Daewoo Nexia – awarie i problemy

... Jeśli rozglądacie się za budżetowym hatchbackiem lub sedanem i w ogóle nie interesuje Was efekciarski design czy sportowe zacięcie, to Daewoo Nexia ma szansę trafić w Wasze gusta. Może nie jest ona ... Używane Daewoo Nexia – historia modelu ...

dawno temu

Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

GM zadecydowało o przyszłości Daewoo

... Pamiętacie markę Daewoo? Te koreańskie auta w latach 90. zmotoryzowały niemal całą Polskę. Niskie ceny i świadomość posiadania nowego samochodu sprawiły, że salony pękały w szwach. Czasy świetności Daewoo jednak bezpowrotnie minęły, a dla marki ...

dawno temu

1997 Daewoo Joyster [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo Bucrane koreański producent zaskoczył raz jeszcze. W 1997 roku zaprezentowano bowiem koncepcyjny model o nazwie Joyster. ... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo ...

dawno temu

Dziewczyny lubią Daewoo Matiza [wideo]

... Żeby zaimponować dziewczynie nie trzeba mieć super auta, które ma pod maską gigantyczny silnik V8. Wystarczy Daewoo Matiz z silnikiem 0.8-litra, który przyspiesza do pierwszej setki w prawie 17 sekund i rozpędza się maksymalnie do 144 km/h. ...

dawno temu

1997 Daewoo Mya [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane koreańska marka w 1997 roku zaprezentowała prototyp o nazwie Mya, który miał być małym, efektownym samochodem sportowym dla ludu. ... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane ...

dawno temu

1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]

... Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody ... pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było ...

dawno temu

Daewoo Tico [z drugiej ręki]

... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie do tej prostej czynności. Jednym z nich jest właśnie Daewoo Tico. ... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie ...

dawno temu

Używane Daewoo Espero [awarie i problemy]

... autu, które nie wzbudza absolutnie żadnych odczuć. Daewoo Espero nie jest ani przesadnie urodziwe, ani też zbyt brzydkie. Jak sprawuje się ten niemiecko-włosko-koreański wynalazek w czasie eksploatacji? ... autu, które nie wzbudza absolutnie ...

dawno temu

Intrygujący daewoo lanos V6 - najmocniejszy w Polsce?

... W polskich serwisach ogłoszeniowych pojawił się na krótko dość intrygujący pojazd na sprzedaż. To popularne kilkanaście lat temu auto Daewoo Lanos z zainstalowanym silnikiem V6 Opla, rozwijającym 283 KM. Szybko wywołał niemałe poruszenie w ...

dawno temu

Takie rzeczy tylko w Rosji. Ukradł czołg, żeby pojechać po wino

... W tej historii jest wszystko, czego oczekujemy od dobrego filmu akcji. Bohater, który ma potrzebę zrobienia jakiejś zmiany, impuls do działania, kradziony wóz wojskowy, rozjechane daewoo i zbita witryna w sklepie. ... pijany. Znaleziono też przy ...

dawno temu

Sensowne auto za 5000 zł na D [część 3]

... Kontynuujemy poszukiwania auta za niewielkie pieniądze, a konkretnie za nie więcej niż 5000 zł, czyli 1,5-2 przeciętne pensje. Tym razem szybki przegląd aut Daewoo i Daihatsu. ... na dobrą sprawę kończą się na 4000 zł za rzeczywiście zadbane ...

dawno temu

Daewoo Lanos [awarie i problemy]

... Daewoo Lanos to samochód, który w latach 90. zmotoryzował całą Polskę. Dlaczego nasi obywatele tak stadnie garnęli się do salonów po to auto? Ponieważ chcieli kupić możliwie jak najnowszy i najtańszy samochód z pewnego źródła nie martwiąc się ...

dawno temu

Daewoo Tico [awarie i problemy]

... rozwiązaniem dla osób z ograniczonym budżetem jest Daewoo Tico. Co prawda nie powala na kolana ani designem, ani osiągami, ale dzięki niskim kosztom eksploatacji pozwoli się uniezależnić się od środków komunikacji miejskiej. ... rozwiązaniem dla ...

dawno temu

Daewoo Leganza [awarie i problemy]

... Jeszcze dekadę temu Daewoo Leganza była częstym gościem na polskich drogach. Wielka fala aut importowanych z zachodu sprawiła jednak, że ta limuzyna nie jest już tak atrakcyjna jak była kiedyś. Mało ... Auto było oferowane na wielu światowych ...

dawno temu

Daewoo Nubira I [awarie i problemy]

... dla większości Polaków jeszcze za drogie i właśnie wtedy pojawili się Koreańczycy ze swoją tajną bronią, którą wielu kierowców do dziś wspomina z sentymentem. Co to takiego? Oczywiście Daewoo Nubira. ... dla większości Polaków jeszcze za drogie ...

dawno temu

Tico o mocy 110 KM. Zbudował je 25-letni Polak

... Przerabianie Daewoo Tico to nie nowość. Jednak młody inżynier z małego miasta poszedł o krok dalej. Jego Tico ma prawie 3 razy więcej mocy niż w momencie, kiedy opuszczało fabrykę. Co prawda finalnie z wyglądu przypomina koreańskiego malucha, ...

dawno temu

Chevy Aveo? Naprawdę?!

... Ileż trzeba mieć odwagi by nazwać swoją firmę Extra-Terrestrial Vehicle. A ileż to trzeba mieć odwagi, by z Daewoo Chevroleta Aveo zrobić super-samochód? Sporo. Ale, da się... ... Ileż trzeba mieć odwagi by nazwać swoją firmę Extra-Terrestrial ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie