Do końca 24h Le Mans 2019 zostało

Buick LaCrosse

Model
Buick LaCrosse Zobacz 2 zdjęcia

Buick LaCrosse to samochód osobowy, który zaczął być produkowany w 2004. Początkowo był on uznawany za auto należące do klasy średniej, jednak dzięki zmianom, jakie przeszedł w 2010 r., zaczęto go zaliczać do klasy średniej-wyższej.

Buick LaCrosse – najważniejsze informacje

LaCrosse uchodzi za flagowy model firmy Buick. Zastąpił w salonach samochodowych Buicka Century i Buicka Regal. Jego wersja produkowana w latach 2005-2010 na rynek kanadyjski nazywała się Buick Allure, natomiast południowokoreańska odmiana wytwarzana od 2010 do 2015 r. - Daewoo Alpheon. Poza tym Buick LaCrosse jest wytwarzany w Stanach Zjednoczonych, Chinach i na Tajwanie.

Co ciekawe bardzo dobrze znany w Polsce Opel Insignia to nic innego jak europejski odpowiednik Buicka LaCrosse.

Model LaCrosse został skonstruowany na płycie podłogowej nazwanej przez koncern General Motors (właściciela marki Buick) W-body, czyli tej samej, która posłużyła do produkcji Chevroleta Luminy, Chevroleta Monte Carlo oraz Pontiaca Grand Prix. W późniejszych latach zmieniono ją na platformę Epsilon II, a następnie na płytę P2XX, w oparciu o którą powstaje też Chevrolet Impala.

Buick LaCrosse charakteryzuje się tylko jednym typem nadwozia; jest to klasyczny, 4-drzwiowy sedan, który zawsze cieszy się dużym popytem.

Buick LaCrosse – dane techniczne

Choć obecnie można kupić Buicka LaCrosse z napędem na wszystkie koła, to nie zawsze tak było. W latach 2005-2009 samochód był oferowany jedynie z napędem na przód, z którym jest dostępny nadal, z tym że po prostu nie jest to już jedyna opcja.

Silnik Buicka LaCrosse jest umieszczony z przodu. Przez lata firma Buick mocno eksperymentowała z jednostkami napędowymi, które montowała pod maską modelu LaCrosse, a mimo to auto nigdy nie było wyposażone w silnik Diesla. Od zawsze standardem w Buicku LaCrosse jest motor benzynowy, który bardziej wymagający klienci mogą zamienić na silnik hybrydowy.

Co więcej jednostki napędowe Buicka LaCrosse mogą być bardzo zróżnicowane pod względem pojemności, która zaczyna się na wartości 1.5 l, a kończy na 3.6 l. Duży wybór panuje także wśród skrzyń biegów Buicka LaCrosse – są to 6- oraz 9-stopniowe "automaty", a także dwusprzęgłowe skrzynie biegów z 7 przełożeniami.

Buick LaCrosse – opinie

Chociaż w modelach silników Buicka LaCrosse można się pogubić ze względu na ich znaczne zróżnicowanie, to trzeba oddać inżynierom amerykańskiej firmy jedno – są to naprawdę udane, wydajne jednostki. To samo można powiedzieć o całym układzie jezdnym Buicka LaCrosse, który stanowi jeden z największych atutów tego samochodu.

Wadą Buicka LaCrosse jest na pewno konieczność usuwania przykrych, poważnych usterek, które niestety potrafią regularnie zdarzać się w tym 4-drzwiowym sedanie. Kierowcy lubią także ponarzekać na przekładnie montowane w Buicku LaCrosse, z którymi nieco przekombinowano; zauważalny jest przy tym brak ręcznej skrzyni biegów, z której na pewno ucieszyliby się kierowcy-tradycjonaliści.

Buick LaCrosse na pewno nie jest samochodem, na który mogą pozwolić sobie wszyscy. Nie chodzi nawet o jego cenę wyjściową, a dochodzące do niej później koszty utrzymania – to m.in. z tego powodu sprzedaż Buicka LaCrosse od 2011 r. stale notuje zauważalny spadek.

4.96
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBuick
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Buick LaCrosse

Inne modele Buick

D - Inne modele

Buick LaCrosse: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie