Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 107

Model
Peugeot 107 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 107

Peugeot 107 to najmniejszy oferowany model w gamie francuskiego producenta. Ujrzał światło dzienne podczas targów w Genewie w 2005 roku. Jest owocem mariażu z Japonią i tworzy rodzinę z bliźniaczkami: Toyotą Aygo oraz Citroënem C1.

Peugeot, podobnie jak rodzeństwo, jest produkowany w czeskiej fabryce w Kolinie, gdzie przygotowano specjalną linię montażową przeznaczoną wyłącznie dla tych małych aut. 107 zastąpił wysłużony przez 12 lat produkcji model 106 i wprowadził dawkę nowoczesności do gamy najmniejszych aut Peugeota. Miejski samochód, który zaprojektował Donato Coco, jest bardzo lubiany przez kobiety.

Mierzy 3430 mm długości, 1630 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości. Obła sylwetka w kształcie bańki, napompowane zderzaki, duże światła i niewielka ilość przeszklonych powierzchni to cechy charakterystyczne stylistyki 107. Przednia część nadwozia niejako uśmiecha się do obserwujących dzięki potężnemu otworowi w zderzaku. Był to konieczny zabieg, gdyż Peugeot zrezygnował z atrapy chłodnicy doprowadzającej powietrze do niewielkiego silnika i postawił wyłącznie na duże logo umiejscowione między wyłupiastymi światłami.

Tylna część nadwozia wyróżnia się m.in. szklaną klapą bagażnika oraz wyoblonymi lampami, wspólnymi z Citroënem C1. Peugeot 107 sprawnie przewiezie dwójkę dorosłych (choć nie za wysokich) pasażerów, a tylną kanapę lepiej potraktować jako półkę na zakupy, miejsce dla niewielkiego psa lub ostatecznie przestrzeń dla dziecka, które zmieści się pod warunkiem, że nie będzie zbyt rosłe. Za tylną ławką wygospodarowano schowek (trudno tę przestrzeń nazwać bagażnikiem) o pojemności 131 l. Co ciekawe, bliźniacza Toyota i Citroën podają wartość o 8 l większą. Gdy będzie trzeba przewieźć coś dłuższego, w 107 można złożyć tylne siedzenia. Dzięki temu otrzymuje się olbrzymią ilość miejsca (751 l), porównywalną ze standardową powierzchnią ładunkową np. Audi Q7.

Producent przewidział kilka linii stylistycznych i wyposażeniowych. Podstawową odmianą 3- lub 5-drzwiowego Peugeota 107 jest Urban Lite. Mocno budżetowa wersja to ręcznie otwierane okna, czarne obudowy lusterek, brak listew ochronnych i dwie poduszki powietrzne. Czasami doskwiera brak obrotomierza i klimatyzacji. W przypadku odmiany Urban większość tych elementów znajduje się na liście opcji, dodatkowo ma ona boczne poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Urban Move to model z klimatyzacją, wyróżniający się szarym lub czarnym lakierem oraz czerwonym lub błękitnym wykończeniem wnętrza.

Do 2008 roku w ofercie znajdował się poziom wykończenia Sport XS z kontrastującymi pasami wzdłuż nadwozia oraz lusterkami w czterech dostępnych kolorach. Pojazd miał aluminiowe felgi, spoiler tylnej klapy, chromowaną końcówkę układu wydechowego, dokładkę zderzaka przedniego i czerwone wnętrze. Obecnie na niektórych rynkach odmiana ta widnieje w katalogach jako Sport. Dla chcących wyróżnić się z tłumu przez pewien czas Peugeot oferował model 107 Kiss Edition, przygotowany we współpracy z brytyjską rozgłośnią radiową Kiss FM. Miał on grafikę na drzwiach bocznych, wzmocnione audio firmy Clarion oraz wzmacniacz pod siedzeniem.

Lifting opierający się na modernizacji zderzaka przedniego oraz odświeżeniu wnętrza przyniósł w lutym 2009 roku kolejną edycję Peugeota 107, nazwaną Verve. Na kilku rynkach jest to odpowiednik dotychczasowego Urban Move, jednak wyposażenie wzbogacono o standardowo montowane felgi aluminiowe oraz ekskluzywne wykończenie wnętrza w kolorze pomarańczowym.

Do napędu ważącego 790 kg autka służą dwie jednostki napędowe. Benzynowe 1,0 o mocy 68 KM rozpędza 107 do 100 km/h w 13,7 s. Dwie sekundy dłużej zajmuje to wersji wyposażonej w silnik 1,4 HDi o mocy 55 KM. Prędkość maksymalna Peugeota 107 wynosi niespełna 160 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś przez 5-stopniową skrzynię manualną.

4.68
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 107

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (6)

Peugeot 107: newsy, testy i recenzje

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

5 dni temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

4 tygodnie temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

6 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

3 miesiące temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

6 miesięcy temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

8 miesięcy temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie