Peugeot 107

Model
Peugeot 107 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 107

Peugeot 107 to najmniejszy oferowany model w gamie francuskiego producenta. Ujrzał światło dzienne podczas targów w Genewie w 2005 roku. Jest owocem mariażu z Japonią i tworzy rodzinę z bliźniaczkami: Toyotą Aygo oraz Citroënem C1.

Peugeot, podobnie jak rodzeństwo, jest produkowany w czeskiej fabryce w Kolinie, gdzie przygotowano specjalną linię montażową przeznaczoną wyłącznie dla tych małych aut. 107 zastąpił wysłużony przez 12 lat produkcji model 106 i wprowadził dawkę nowoczesności do gamy najmniejszych aut Peugeota. Miejski samochód, który zaprojektował Donato Coco, jest bardzo lubiany przez kobiety.

Mierzy 3430 mm długości, 1630 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości. Obła sylwetka w kształcie bańki, napompowane zderzaki, duże światła i niewielka ilość przeszklonych powierzchni to cechy charakterystyczne stylistyki 107. Przednia część nadwozia niejako uśmiecha się do obserwujących dzięki potężnemu otworowi w zderzaku. Był to konieczny zabieg, gdyż Peugeot zrezygnował z atrapy chłodnicy doprowadzającej powietrze do niewielkiego silnika i postawił wyłącznie na duże logo umiejscowione między wyłupiastymi światłami.

Tylna część nadwozia wyróżnia się m.in. szklaną klapą bagażnika oraz wyoblonymi lampami, wspólnymi z Citroënem C1. Peugeot 107 sprawnie przewiezie dwójkę dorosłych (choć nie za wysokich) pasażerów, a tylną kanapę lepiej potraktować jako półkę na zakupy, miejsce dla niewielkiego psa lub ostatecznie przestrzeń dla dziecka, które zmieści się pod warunkiem, że nie będzie zbyt rosłe. Za tylną ławką wygospodarowano schowek (trudno tę przestrzeń nazwać bagażnikiem) o pojemności 131 l. Co ciekawe, bliźniacza Toyota i Citroën podają wartość o 8 l większą. Gdy będzie trzeba przewieźć coś dłuższego, w 107 można złożyć tylne siedzenia. Dzięki temu otrzymuje się olbrzymią ilość miejsca (751 l), porównywalną ze standardową powierzchnią ładunkową np. Audi Q7.

Producent przewidział kilka linii stylistycznych i wyposażeniowych. Podstawową odmianą 3- lub 5-drzwiowego Peugeota 107 jest Urban Lite. Mocno budżetowa wersja to ręcznie otwierane okna, czarne obudowy lusterek, brak listew ochronnych i dwie poduszki powietrzne. Czasami doskwiera brak obrotomierza i klimatyzacji. W przypadku odmiany Urban większość tych elementów znajduje się na liście opcji, dodatkowo ma ona boczne poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Urban Move to model z klimatyzacją, wyróżniający się szarym lub czarnym lakierem oraz czerwonym lub błękitnym wykończeniem wnętrza.

Do 2008 roku w ofercie znajdował się poziom wykończenia Sport XS z kontrastującymi pasami wzdłuż nadwozia oraz lusterkami w czterech dostępnych kolorach. Pojazd miał aluminiowe felgi, spoiler tylnej klapy, chromowaną końcówkę układu wydechowego, dokładkę zderzaka przedniego i czerwone wnętrze. Obecnie na niektórych rynkach odmiana ta widnieje w katalogach jako Sport. Dla chcących wyróżnić się z tłumu przez pewien czas Peugeot oferował model 107 Kiss Edition, przygotowany we współpracy z brytyjską rozgłośnią radiową Kiss FM. Miał on grafikę na drzwiach bocznych, wzmocnione audio firmy Clarion oraz wzmacniacz pod siedzeniem.

Lifting opierający się na modernizacji zderzaka przedniego oraz odświeżeniu wnętrza przyniósł w lutym 2009 roku kolejną edycję Peugeota 107, nazwaną Verve. Na kilku rynkach jest to odpowiednik dotychczasowego Urban Move, jednak wyposażenie wzbogacono o standardowo montowane felgi aluminiowe oraz ekskluzywne wykończenie wnętrza w kolorze pomarańczowym.

Do napędu ważącego 790 kg autka służą dwie jednostki napędowe. Benzynowe 1,0 o mocy 68 KM rozpędza 107 do 100 km/h w 13,7 s. Dwie sekundy dłużej zajmuje to wersji wyposażonej w silnik 1,4 HDi o mocy 55 KM. Prędkość maksymalna Peugeota 107 wynosi niespełna 160 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś przez 5-stopniową skrzynię manualną.

4.70
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 107

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (7)

Peugeot 107: newsy, testy i recenzje

Gwiazdy na premierze BMW iX

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

miesiąc temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

miesiąc temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

8 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie