Twoja opinia jest dla nas ważna. Powiedz, co sądzisz o Autokulcie.

Opel Signum

Model
Opel Signum Zobacz 6 zdjęć

Signum to model samochodu klasy średniej (segment D) produkowanego w latach 2003-2008 przez niemiecką firmę Adam Opel AG, należącą do amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors.

Z nazwą Signum zwiedzający targi samochodowe spotkali się już wcześniej dwa razy, zanim seryjny samochód trafił do produkcji. Po raz pierwszy auto o nazwie Signum Concept zaprezentowano na wystawie samochodowej w Genewie w 1997 roku, a po raz drugi na targach samochodowych we Frankfurcie nad Menem w roku 2001.

Pierwszy koncept zapowiadał linię stylistyczną, która miała być wykorzystana w Oplu Astrze drugiej generacji, a drugi prototyp pokazywał, w jakim kierunku pójdzie stylistyka trzeciej generacji Opla Vectry.

Produkcyjne Signum pojawiło się w sprzedaży w 2003 roku. Był to samochód dostępny tylko z jednym typem nadwozia – 5-drzwiowym typu hatchback. Było to nietypowe rozwiązanie zarówno dla firmy Opel, jak i w całym segmencie samochodów klasy średniej.

Auto zbudowano na płycie podłogowej Opla Vectry Caravan trzeciej generacji. Od Vectry sedan było dłuższe aż o 23 cm. Rozstaw osi miał 13 cm więcej niż w Vectrze.

Z zewnątrz Signum aż do słupka B wyglądało niemal tak samo jak Vectra, dopiero dalej zaczynały się różnice. Z tyłu dach nie opadał, podobnie jak rama okienna w drzwiach. Dach ciągnął się niemal płasko do dość ostro ściętego tyłu samochodu. Z tyłu znajdowała się pokrywa bagażnika z dużą szybą i nisko poprowadzoną krawędzią, która dawała możliwość łatwego załadunku bagaży.

Ponieważ Signum miało być luksusową wersją Vectry, zawieszoną gdzieś między typowymi modelami klasy średniej a autami segmentu E, Opel postarał się o lepszą jakość we wnętrzu. Choć deska rozdzielcza była podobna do tej z Vectry, zastosowano do jej budowy materiały wyższej jakości i położono większy nacisk na ich dokładny montaż. Jak się potem okazało, nie zawsze montaż udawał się należycie – w niektórych samochodach już po krótkim czasie trzeszczały różne detale we wnętrzu.
Z przodu miejsca było pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów. Nie mogli oni narzekać na brak miejsca ani na nogi, ani nad głowami, a kierowca bez problemu mógł zająć wygodną pozycję. Z również nie brakowało miejsca ani na nogi, ani nad głowami. Co więcej, było go dość również na boki, ponieważ Signum to auto czteroosobowe z indywidualnymi, regulowanymi fotelami z tyłu.

Opel bogato wyposażył swój samochód. W standardzie znajdowały się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektrycznie sterowane szyby z przodu, komputer pokładowy czy radio. Opcja obejmowała boczne i kurtynowe poduszki gazowe, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę itd. Signum miało też system zwany Asystentem Podróży, który dawał pasażerom z tyłu dostęp do składanych stolików, uchwytu do DVD, schowków czy nawet lodówki.

W Signum montowano pokaźną listę silników. Najsłabszym motorem benzynowym był 1,8-litrowy silnik o mocy 122 KM. Instalowano go do 2005 roku, kiedy zastąpiła go mocniejsza, 140-konna wersja. Przez cały okres produkcji instalowano dwa silniki. Pierwszy to 175-konna jednostka turbo, a drugi 2,2-litrowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 155 KM.

Do 2005 roku pod maskę Opla mógł trafić także motor V6 o objętości skokowej 3,2 l. Miał on moc 211 KM. Od 2005 roku zamiast tej jednostki instalowano 2,8-litrowca z turbodoładowaniem, który do połowy następnego roku miał moc 230 KM, a potem nawet 250 KM.

Spośród jednostek wysokoprężnych od początku dostępne były trzy silniki. Dwa mniejsze (o objętości 2,0 l i 2,2 l) turbodiesle to maszyny czterocylindrowe o mocy – odpowiednio – 100 KM i 125 KM. Trzeci to jednostka V6 o objętości 3,0 l, również wspomagana turbosprężarką. Rozwijała ona moc 177 KM.
Dwa pierwsze motory wypadły z produkcji już 2004 roku, a 3-litrowca w 2005 roku zmodernizowano i wzmocniono do 185 KM.

Zamiast dwóch pierwszych diesli w 2004 roku pojawiły się dwa motory o objętości 1,9 l. Pierwszy, słabszy miał 8-zaworową głowicę i osiągał moc 125 KM, a drugi, z głowicą 16-zaworową rozwijał 150 KM mocy maksymalnej.

Od 2005 roku w palecie znalazł się też najsłabszy z całej gamy motorów - 1,9-litrowy turbodiesel o mocy 100 KM.

W 2005 roku Signum przeszło modyfikację, w ramach której zmieniono nieco przód wozu. Wymieniono reflektory na identyczne z tymi z Vectry C po liftingu, poprawiono i zmodyfikowano gamę silników, a także dokonano przeróbek we wnętrzu.

Opel Signum nie stał się hitem. Auto nie sprzedawało się tak dobrze, jak liczył producent. W 2008 roku postanowiono zakończyć produkcję, nie wprowadzając jego bezpośredniego następcy.

4.56
Ocena na postawie 68 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
TypSamochód osobowy
SegmentD/E

Generacje Opel Signum

Inne modele Opel

D/E - Inne modele

Oceny użytkowników (33)

Przejdź do strony: 1 2

Opel Signum: newsy, testy i recenzje

Insignia śmierci. Opel rezygnuje z flagowego modelu

... Topowy model Opla – w produkcji od 2008 r. – będzie sukcesywnie wygaszany. Insignia to już kolejny przedstawiciel ginącego gatunku sedanów. ... Miłośnicy klasycznych modeli segmentu D mogą się pocieszać, że przecież nie ma jeszcze oficjalnego ...

3 tygodnie temu

Używany Opel Signum - hatchback w klasie średniej

... Niemal każdy producent samochodów ma za sobą jakiś eksperyment. Jednym się on udał, tak było z BMW X6, a innym nie, jak w przypadku Renault Avantime. Zdecydowanie bliżej tej drugiej grupy jest Opel z modelem Signum, jednak czy wynika to z faktu, ...

dawno temu

Używany Opel Signum - typowe awarie i problemy

... Kiedy twoja rodzina jest już na tyle duża, że Opel Astra nie wystarcza zaczynasz rozglądać się za nieco większym sedanem lub kombi. Jeśli jednak wolisz auta typu hatchback, ale szukasz modelu w klasie średniej Signum obok Fiata Croma będzie dla ...

dawno temu

1000 km nowym Oplem Grandlandem!

... Kiedy jedni, wzorem telewizyjnych reklam, grillowali mięso na rusztach, a inni przygotowywali się nerwowo do egzaminu dojrzałości, ja ruszałem w podróż nowym Oplem Grandlandem Plug-in Hybrid. Cel: najdłuższe drogowe serpentyny w Polsce. ... ...

3 miesiące temu

Opel Combo Life w nowym wcieleniu. Rodzinne auto "ciężarowe"

... Kombivany mają spore problemy z homologacją, bo wersje osobowe wpływają na średnią emisji CO2 dla całej gamy, a emisja ta jest wysoka. Aby ominąć przepisy, niektóre auta homologuje się jako ciężarowe. Taki "myk" zastosował Opel z rodzinnym ...

5 miesięcy temu

Nowy Opel Grandland - Niemiecki. 4x4. Hybrydowy.

... nowego Opla Grandlanda. Niemiecka precyzja wykonania, pozwalający na więcej napęd na wszystkie koła oraz sportowe osiągi połączone z bezemisyjną jazdą. Do tego zachwycająca, nowa stylistyka, która wyróżnia z tłumu podobnych samochodów. Taki ...

3 miesiące temu

Pierwsza jazda: Opel Astra – niemiecka tam, gdzie trzeba

... Tworzenie takich samych samochodów pod różnymi markami to w dzisiaj nic nadzwyczajnego. Opel Astra jest doskonałym tego przykładem, bo ten samochód jest bratem bliźniakiem najnowszego Peugeota 308. Czym więc może zaskoczyć? Zapraszam na film. ...

6 miesięcy temu

Japońskie diesle: CDTi Isuzu w oplach - opinie są podzielone

... Dwa diesle zaprojektowane przez firmę Isuzu odegrały istotną rolę na rynku europejskim, choć żadnego z nich nie kojarzymy z samochodami tej marki. Napędzają starsze ople i jedną hondę. Czy warto kupować takie auta? Opinie są podzielone. ... ten ...

10 miesięcy temu

Nie ruszył po podniesieniu szlabanu. Kierowcy opla grozi więzienie

... Szlaban się podniósł, inni trąbili, a on spał. Kierowca opla wkrótce stanie przed sądem. Grozi mu nawet 2 lata pozbawienia wolności. ... , nie mogli ruszyć z miejsca. Odpowiedzialny za to był kierowca opla, który… zasnął w samochodzie, oczekując ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie