Druga generacja Toyoty Prius ładowanej z gniazdka

Druga generacja Toyoty Prius Plug-in Hybrid zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Auto zbudowane na nowej płycie TNGA zostało gruntownie poprawione.

Stylistycznie Prius Plug-in Hybrid komponuje się z gamą alternatywnie napędzanych samochodów Toyoty. Bryła nadwozia odpowiada nowemu Priusowi i Mirai, choć wyraźnie się od nich różni detalami. Przedni pas to mieszanka kształtu grilla Priusa i koncepcji reflektorów projektorowych z czterema lampami diodowymi, którą znamy z Mirai. W tylnej części nietrudno dostrzec zapożyczenia kształtu świateł z Hondy Civic. Honda powinna zacząć myśleć o sprzedaży licencji na te światła Toyocie, bo przecież podobny kształt mamy w nowym crossoverze C-HR. Patrząc na profil samochodu, Prius Plug-in mocno nawiązuje do standardowego Priusa, ale już kształt tylnego pasa dzięki nowym światłom jest całkowicie oryginalny.

Nadwozie jest lżejsze i sztywniejsze, a auto dłuższe o 165 mm, szersze o 15 mm i niższe o 22 mm od poprzednika. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24. W osiągnięciu tego wyniku pomaga m. in. aktywna osłona chłodnicy. Masę zredukowano poprzez zastosowanie wysokowytrzymałościowej stali oraz kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym, którego użyto do budowy klapy bagażnika. Poza obniżeniem masy doszło również do obniżenia położenia środka ciężkości. W poprawie właściwości jezdnych berze udział nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylne i przekonstruowane kolumny MacPhersona dla przedniej osi.

Nowy napęd hybrydowy czerpie energię z baterii litowo-jonowej 8,8 kWh, która pozwala uzyskać zasięg jazdy w trybie elektrycznym na poziomie 50 km. Prędkość maksymalna na prądzie to 135 km/h. W ten sposób zwiększył się również zasięg całkowity, a Toyota deklaruje zużycie paliwa na poziomie 1,4 l/100 km (32 g CO2 na kilometr) – najlepsze w klasie samochodów hybrydowych plug-in na świecie. Osiągnięto to zwiększając udział silnika elektrycznego w procesie rozpędzania samochodu. Większa wydajność ma być odczuwalna w największym stopniu w mieście. Ładowanie baterii ma trwać nie więcej niż 2,3 godziny przy użyciu standardowej sieci 230V. Bateria ładuje się także podczas jazdy i to nie tylko dzięki systemowi rekuperacji, ale także przy użyciu paneli słonecznych umieszczonych na dachu.

Oszczędności przynosi również nowy system ogrzewania baterii, które normalnie tracą część energii w niskich temperaturach. Kolejnym elementem jest nowy układ klimatyzacji z systemem S-FLOW wykorzystującym pompę ciepła z wtryskiem gazu. Pozwala ona na ogrzewanie i chłodzenie kabiny bez udziału silnika spalinowego. Inteligentny system chłodzenia sam wykrywa, na których siedzeniach znajdują się pasażerowie i dostosowuje strumień powietrza do sytuacji w kabinie pomijając puste miejsca.

Napęd spalinowy stanowi znany doskonale silnik 1.8 VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona używany również w standardowej odmianie Priusa. Pod tym względem nie ma większych różnic pomiędzy tymi modelami.

Zobacz również: Ile trwa ładowanie Opla GrandLand X Hybrid4? Krócej niż myślisz

Podobnie jak nadwozie, również deska rozdzielcza i układ wnętrza ogólnie przypomina standardowego Priusa. Jednak są różnice, które odróżniają od siebie oba modele. Największą z nich jest centralna część kokpitu wyposażona tutaj w duży, pionowy tablet o przekątnej 8 cali. Ekran jest oczywiście dotykowy i działa dokładnie na tej samej zasadzie jak przenośne tablety osobiste.

Toyota Prius Plug-in Hybrid zostanie jak wszystkie modele tej marki wyposażona w pakiet Toyota Safety Sense, w skład którego wchodzą: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, system aktywnego utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. Model ten będzie również wyposażony w asystenta parkowania i większy wyświetlacz projekcyjny HUD.

Toyota Prius Plug-in Hybrid będzie dostępna w Europie pod koniec tego roku.

Toyota Prius Plug-in Hybrid (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe BMW 6 przyłapane z M-Pakietem! Italdesign GEA - pokochaj samochody autonomiczne Grand Prix Indii: Sebastian Vettel mistrzem świata! 1989 Mitsubishi HSR II [zapomniane koncepty] Mercedes nie będzie rozwijał technologii autonomicznych, ponieważ są niezyskowne Ursus zbuduje naprawdę polski samochód i w dodatku elektryczny Monster trucki - potwory na czterech kołach Z linii produkcyjnej zjechały pierwsze Saaby od upadku firmy Nowy Jaguar XF debiutuje w Nowym Jorku – zobacz obszerną galerię Nowa Kia Picanto już w lutym Delikatne zmiany w facelifcie Peugeota 407 Dzieła sztuki na czterech kołach TOP 10

Popularne w tym tygodniu:

Pakiet deregulacyjny dla kierowców. 4 grudnia 2020 r. w życie wchodzą ważne zmiany Cizeta V16T sułtana Brunei przez 27 lat przejechała 966 km. Teraz może być twoja 5 grudnia koniec z wożeniem prawa jazdy. Będzie też jego elektroniczna wersja Ford Mustang Eleanor może być twój. Jedna sztuka znalazła się w Niemczech Diego Maradona kochał nie tylko futbol, ale i samochody. W garażu, obok ferrari, stała ciężarowa scania Wolno jadące auto okazało się radiowozem. Kierowcy TIR-ów wpadli Porsche wchodzi w rynek syntetycznych paliw. Pierwsze tankowanie już w 2022 roku Auta z LPG w końcu docenione. Wjadą w miejsca zamknięte dla większości Przewoził na dachu fiata imponujący ładunek. Policjanci nie mieli litości Rząd wraca do przepisów o pieszych. Idą zmiany w pierwszeństwie Zakaz używania komórek na przejściach, koniec z "siedzeniem na zderzaku". Nadchodzą duże zmiany Nowe samochody dla Straży Granicznej. Jeep Wrangler Sahara dla mundurowych