Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny

Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny

Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny
Źródło zdjęć: © © Rafał Warecki
Marcin Łobodziński
06.03.2016 10:57, aktualizacja: 20.10.2022 20:36

Na rynku niedawno zadebiutowała najnowsza generacja Priusa, teraz Toyota wprowadza do salonów hybrydową RAV4. Ile kosztuje ten samochód?

Cena startowa to tylko 134 900 zł! Dlaczego „tylko” i do tego z wykrzyknikiem? Ponieważ moim zdaniem jest to bardzo atrakcyjna oferta na tle Priusa, kosztującego 119 900 zł. Klienci oczekiwali cen na poziomie około 150 tys. zł, więc Toyota zdecydowanie ich zaskoczyła. Za 154 900 zł można nabyć wyższy standard wyposażenia Style z napędem 4x4. Najdroższa wersja tego modelu ma kosztować 182 700 zł.

Jak wygląda ta oferta na tle innych modeli? Cena jest wyższa o 26 tys. zł od wersji podstawowej z silnikiem benzynowym lub Diesla, czyli hybryda jest droższa o 24 proc. Różnica w cenie pomiędzy najtańszym Aurisem, a podstawowym Aurisem Hybrid to aż 40 proc., a zatem oferta przygotowana pod RAV4 wydaje się bardziej opłacalna.

Hybrydowa RAV4 potrzebuje według danych producenta średnio 5,1 l benzyny na 100 km. Wersja benzynowa 7,3 l/100 km, natomiast diesel 4,7 l/100 km. Diesel ma więc przewagę nad hybrydą, ale nie jest dostępny z napędem na cztery koła i automatem. Benzyna spali natomiast więcej o 2,6 l, a zatem zakup hybrydy w teorii zwróci się po przejechaniu około 220 tys. km.*

Teoretycznie więc, zakup hybrydy ma niewiele sensu, ale przy założeniu, że w takim pojeździe jest mniej części, które mogą się popsuć, jest to korzystny wybór dla osoby, która chce się z tym autem związać na długie lata i sporo nim jeździć. Zwłaszcza, że dostajemy samochód z automatem. Dlatego uczciwiej byłoby porównać hybrydę z kosztującą 125 400 zł wersją z przekładnią Multidrive. Wówczas różnica w cenie wynosi tylko 9500 zł, za to różnica w zużyciu paliwa tylko 1,7 l/100 km, ponieważ według danych producenta automat jest oszczędniejszy niż kierowca samodzielnie wachlujący lewarkiem. Zwrot hybrydy w takim porównaniu nastąpiłby niedługo po przejechaniu 150 tys. km (przy cenie benzyny na poziomie 4,5 zł/l).

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)